رستوران گیلکی در تهران معرفی 9 تا از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران + عکس و آدرس ‌ سفرزون-غذای هرمزگان


حدود ۶ تا هفت لیوان آب در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید. پس از جوش آمدن آب خورش، شعله را کم کنید تا گردو برای دو تا سه ساعت بپزد و به روغن بیفتد. پس از حدود سه ساعت از آغاز پخت خورش، مرغ‌ها را از یخچال دربیاورید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. پس از یک تا یک و نیم ساعت دیگر، خورش فسنجان آماده است و می‌توانید آن را با برنج سرو کنید.

  • اما اگر طرفدار غذاهای شمالی هستید، خوشمزه‌ترینشان را در هر وعده می‌توانید اجاره اقامتگاه بوم گردی گلبند رودبار بخورید!
  • در منوی رستوران با پیش غذا ها شروع می کنیم که به غیر از کلی ماست از ماست کوزه ای تا ماست خیار و حتی ماست های شرکتی، سیر ترشی، ترشیجات، باقالی خام، کره محلی و سالاد های شیرازی و فصل، اشپل هم سرو می شود.
  • در یک تابه نچسب دو تا سه قاشق غذاخوری روغن بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط گاز داغ شود.
  • بادمجان‌ها را پس از شست‌و‌شو با پوست، روی منقل یا گاز کباب کنید.

سپس آن‌ها را در کمی روغن تفت دهید تا دو طرف آن‌ها طلایی شود. یک قاشق سوپ‌خوری سماق، پودر سیر، نمک، فلفل و نیمی از زردچوبه را به تکه‌های مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا ادویه‌جات تفت بخوردند و بوی آن‌ها بلند شود. مرغ را به‌صورت جداگانه همراه با کمی زردچوبه، نمک و فلفل و یک عدد پیاز چهار قاچ شده بپزید. پس از پخت کامل مرغ‌ها، آن‌ها را در یک تابه جداگانه سرخ کنید.

باقلاقاتق یکی از معروف‌ترین غذاهای شمالی بدون گوشت است که طرفداران بسیاری دارد. این غذای سنتی شهرهای رشت، انزلی، فومن و … را حتماً امتحان کنید تا متوجه محبوبیت بالای آن شوید. سلامبرای شما آژانس هستید و در گردشگری دستی دارید بسیار ناپسند هست که شمال ایران رو فقط گیلان و مازندران بدانید.

از آنجایی که تنکابن شهری توریستی به حساب می آید، خوب است با برخی از بهترین رستوران های تنکابن بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، انواع طعم های لذیذ مانند سس انار، سیر، روغن زیتون را نباید نادیده گرفت زیرا از مواد ثابت غذاهای گیلکی هستند و اصالت آن را مشخص می‌کنند. غذاهای این منطقه اغلب از سیر، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می‌شوند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. آب و هوای مناسب و رویش انواع گیاهان و محصولات ارگانیک باعث شده است شهرهای شمالی ایران مملو از غذاهای رنگارنگ با طعم‌های بی نظیر و منحصر به فرد باشد. امروزه رستوران‌های سنتی زیادی در شهر رشت و سایر شهرهای شمالی ایران، با کیفیت و ویژگی های متفاوت وجود دارد.

رستوران ایرانی در کشور قبرس شمالی

این ماهی را معمولا به عنوان چاشنی در کنار غذاهایی همچون باقلا قاتق، ترش تره و ترش واش سرو می‌ کنند. نزدیکی استان های شمالی ایران به دریای خزر و طبیعتا کشورهای حاشیه دریای خزر سبب اشتراک فرهنگی بین این مناطق شده است. واویشکا یکی از این نشانه های اشتراک فرهنگی است که غذایی اصالتا روسی است. مرینیت کردن کباب ترش و زمانی که برای آماده شدن این غذا صرف می شود، نشان دهنده ی اهمیت غذا و نوع طبخ آن در شمال ایران در گذشته است. باقلاقاتق، ترشه تره، میرزا قاسمی، سیر وابیج و … از غذاهای بدون گوشت شمالی هستند. اگر طرفدار غذاهای شمالی با بادمجان هستید، شش انداز بادمجان یکی از غذاهای محبوب گیلان است.

۳- ماهی دودی گیلانی

برای تهیه مطنجن مرغ، گوشت مرغ را در ۳۰ تا ۱۴ دقیقه پایانی پخت در قابلمه بریزید؛ زیرا در غیر این صورت مرغ وا می‌رود. خورش طلا کوله، یک خورش مجلسی و اصیل گیلکی است که شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. «طلا کوله» در زبان گیلکی به‌معنای «جوجه خروس» است و این غذا را در گیلان با گوشت خروس درست می‌کنند. البته شما می‌توانید آن را با گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون هم تهیه کنید.

سپس کشمش، قیسی و رب گوجه‌فرنگی تفت داده شده را همراه با دو فنجان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید خورش کاملا جا بیفتد و گردوها روغن بیندازند. پس از جا افتادن خورش، مرغ‌ها را به‌همراه گلپر دوباره در خورش بیندازید و پس از یک ربع، خورش را سرو کنید. خورش موتن جن را با خلال بادام و انار تزیین کرده و با برنج سرو کنید. غوره بادمجان یا مسمای بادمجان، یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه گیلانی است که با گوشت مرغ، گوشت چرخ‌کرده یا گوشت تکه‌ای قرمز نیز درست می‌شود.

آدرس کته کبابی شهرک

بیج بیج یکی از سریع‌ترین غذاهای شمال ایران است که با گوشت چرخ‌شده تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را کمی تفت داده و گوشت را به همراه ادویه‌جات به آن اضافه می‌کنند. پس از سرخ شدن گوشت، مقداری گوجه‌فرنگی خردشده به خورشت اضافه می‌شود.