رستوران گیلکی در تهران معرفی 9 تا از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران + عکس و آدرس ‌ سفرزون-غذای هرمزگان


رستوران گیلانی آویشو اما در شرق است و آنقدر کیفیت و طعم خوبی دارد که اگر ساکنان غرب تهران یک بار به اینجا بیایند احتمالا دیگر رستوران‌ها را فراموش خواهند کرد. آویشو یک رستوران تازه تاسیس در خیابان گلبرگ است اما منو کامل و پر از آیتمی دارد که احتمالا برای انتخاب از میان آن به دردسر خواهید افتاد. در لاکان فقط انواع ماهی سرو می‌شود و فقط هم برای ناهار سرویس دهی دارد اما همه به اتفاق می‌گویند که هر وقت می‌خواهند طعم اصل ماهی سفید شمال را تست کنند به اینجا می‌آیند.

  • اگر به خوردن سیر علاقه دارید و از بوگرفتن دهان خود واهمه‌ای ندارید حتما باید سیر قلیه را امتحان کنید.
  • این خورش خوشمزه و مقوی یکی از ساده‌ترین غذاهای سنتی گیلان است که با ترکیب مرغ، تخم‌مرغ و آب نارنج تهیه می‌شود.
  • همانگونه که متوجه شدید اکمک کادایف کاملاً ساده و در عین حال خوشمزه است و شما می‌توانید آن را با چای یا قهوه میل کنید.

البته معنای دیگری هم دارد که باید اهل گیلان باشید تا متوجه آن شوید. در استان گیلان با استفاده از گمج غذاهای مختلفی مثل فسنجان می‌پزند. رستوران گمج در تهران دو شعبه دارد و کیفیت هر دوی آن‌ها بسیار بالاست اما یکی از این شعب فقط به‌صورت بیرون‌بر خدمات ارائه می‌دهد. منوی غذایی این رستوران هم تنوع بالایی دارد و شامل انواع غذاها و دسرهای اصیل گیلانی است.

رستوران نیلوفر آبی

شامی پوک یکی از خوشمزه ‌ترین غذاهای نونی استان گیلان است. شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. «خورش ترش تره» از جمله خوشمزه‌ترین غذا های خطه شمال ایران به خصوص گیلان و یک غذای ساده و بدون گوشت است. این خورش لذیذ و سالم را معمولا با حبوباتی مثل عدس یا با برنج و حتی آرد برنج درست می‌ کنند.

برای دسترسی به رستوران تهران تنکابن باید به میدان آزادی مراجعه کنید. برای دسرتسی به میدان آزادی هم کافیست در غرب تنکابن وارد بلوار شیرودی شوید تا در انتهای بلوار به میدان آزادی برسید. رستوران تهران تنکابن در ضلع شمال شرق میدان آزادی قرار دارد. اگر در میان بهترین رستوران های تنکابن تصمیم دارید به رستوران ستاره سو مراجعه کنید، کافیست در بخش ساحلی مرکز شهر به سمت خیابان میرزای شیرازی بروید.

ثبت ملی برخی غذاهای رشت

بادمجان‌ها را پس از شست‌و‌شو با پوست، روی منقل یا گاز کباب کنید. سپس آن‌ها را در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی کنده شود. در ادامه بادمجان‌های کبابی را با استفاده از چاقو، روی تخته آشپزخانه ساطوری کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پوستشان به‌راحتی جدا شود. برنج آبکش شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

۱۵. مطنجن مرغابی و طرز تهیه آن

ماده ی اصلی این غذای خوشمزه ی مازندرانی اسفناج است و با خوردن آن تازه می فهمید که اسفناج چه طعم بینظیری دارد! برای درست کردن این غذا از گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعناع، پیاز و هویج استفاده می شود. پلو کبابی محرم از جمله غذاهای مشهور این رستوران گیلکی است که اگر سفری به گیلان داشتید، حتماً باید سری به آن بزنید و طعم این غذای متفاوت را بچشید. رستوران محرم، بسیار تمیز و شیک بوده و اغلب اوقات نیز شلوغ است.

در ضمن در تهیه قلیه ماهی شمالی علاوه بر گشنیز و شنبلیله از سبزی محلی چوچاق نیز استفاده می‌شود که عطری بی‌نظیر به آن اعطا می‌کند. در دستور تهیه قلیه ماهی شمالی از مغز گردوی آسیاب شده هم استفاده می‌شود. در زبان گیلکی به‌معنای ماهی است که به‌صورت گرد پخته شده است.

اگر به شمال ایران سفر کردید حتماً ناز خاتون را امتحان کنید. رستوران تهران یکی از بهترین رستوران هایی است که در غرب تنکابن پیدا خواهید کرد. رستوران تهران رستورانی نسبتاً کوچک با ظرفیت 30 نفر است که در روزهای آخر هفته و تعطیلات چند روزه به قدری شلوغ می شود که گاهی اوقات، مشتریان باید زمانی را منتظر بمانند تا میزی در رستوران خالی شود. رستوران تهران تنکابن هم غذاهای ایرانی را برای مشتریانش سرو می کند و هم غذاهای محلی. طبق گفته مشتریان رستوران که به مشتریان دائمی رستوران تهران تبدیل شده اند، غذاهای کبابی و محلی رستوران تهران از بهترین هایی هستند که در غرب تنکابن پیدا می شوند. این غذاها هم کیفیت خوبی دارند، هم مزه خاطره انگیز و از همه مهم تر، از قیمت های بسیار مناسبی هم برخوردار هستند.