رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذای هرمزگان


برای سرو آش کدو مازندرانی معمولا از نعنا داغ و کوفته ریزه استفاده می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که حتما آش کدو مازندران را میل کنید. این غذا از کباب های بسیار پرطرفدار بین مردم گیلان و مازندران است و برای تهیه آن می توان هم از گوشت گوساله و هم گوسفند استفاده کرد. برای تهیه این غذا پیاز و سیر و رب انار و گردوی خرد شده را به گوشت می افزایند و برای ترش تر شدن غذا از آب انار هم استفاده می کنند. غذاهای محلی گیلان نیز در کنار تمام جذابیت‌های خاص این استان، از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‎آیند و رستوران‌گردی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در گیلان تجربه کنید. در سفر به این منطقه شمالی به رستوران‌های محلی بروید و غذاهای محلی سفارش دهید.

  • رستوران ماهی سفید غذاهای خوشمزه خود را با قیمت بسیار مناسبی سرو می‌کند و اگر در بین غذاهای شمالی، به غذاهایی که شامل ماهی هستند علاقه دارید، به‌هیچ‌عنوان رستوران ماهی سفید را از دست ندهید.
  • آش را در کاسه سرو بکشید و با پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید.
  • استان گیلان به بهشت گیاه ‌خواران نیز معروف است و در گیلان با استفاده از ساده‌ ترین مواد غذایی گیاهی، چند نوع غذا و پیش ‌غذا تهیه می‌ کنند.
  • اگر از خواص درمانی سیر خبر دارید و دلتان هم برای آن، لک زده اما به خاطر بویی که ممکن است اطرافیان را آزار دهد، از خوردن آن امتناع می‌ کنید یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم.

کافه ای که با صبحانه های معروفش میشناسیم و خیلی ها بر این باورند بهترین صبحانه در تنکابن را فقط در کافه دا پیدا خواهید کرد. همانطور که گفتیم، رستوران امیر طوبایی در میدان امام خمینی تنکابن قرار دارد. جایی که تقاطع خیابان های امام خمینی، تختی و طالقانی است و چون نزدیک به رود چشمه کیله قرار دارد از پر رفت و آمد ترین میادین شهر محسوب می شود.

هتل

زمان پخت این آش، حدود دو ساعت است و شما می‌توانید آن را به آسانی در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. در همین حین، کشمش از قبل خیس کرده را در روغن در یک تابه سرخ کنید تا کشمش‌ها پف کنند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید و آلو سیاه و قیسی را در همان روغن تفت دهید. پس از کشیده شدن آب مرغ، آلو، قیسی و کشمش سرخ شده را به‌همراه زعفران دم‌کرده در خورش بریزید. در همین حین، پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای، ژله مخصوص شب چله

البته از آنجایی که بین خیلی ها رایج شده رودخانه چشمه کیله تنکابن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده، ما هم از این اتفاق استفاده می کنیم تا ارائه اطلاعات مسیریابی آسان تر شود. رستوران ماسا هر شب موسیقی زنده دارد و برای وعده شام همراه با موسیقی زنده می توانید روی این رستوران حساب کنید. همچنین چون کمتر رستورانی در تنکابن موسیقی زنده دارد، اینجا با همه مزایایی که دارد جای دارد به عنوان بهترین رستوران با موسیقی زنده تنکابن قلمداد شود. رستوران امیر طوبایی دقیقاً از همان رستوران های خوب تنکابن است که محیطش ساده می باشد اما دکوراسیون شکیلی دارد و چندان هم بی روح نیست.

۲۸. خورش نازخاتون و طرز تهیه آن

برای نوشیدنی، شما می توانید بین کلی آبمیوه طبیعی، شیک و اسموتی های بی نظیر هرکدام را که دوست دارید سفارش دهید. رستوران سنتی کابانا کباب تنکابن جایی است که اگر به دنبال رستورانی خاطره انگیز هستید نباید از دستش بدهید. رستوران سه کاج از جمله رستوران های معروف و قدیمی تنکابن است و خیلی ها می گویند اینجا اولین رستورانی در شهر تنکابن است که جوجه ترش را سرو کرده. اما رستوران سه کاجی که امروزه میبینیم دچار مرمت و بازسازی شده و با رستورانی زیبا، شیک و مدرن طرف هستیم.