رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذای هرمزگان


رستوران گیلانسرا یک رستوران مانند رستوران‌های بین‌راهی شمال است یک رستوران که وقتی وارد می‌شوی بوی غذاهای شمال هوش از سر هرکسی می‌برد. این رستوران بدون هیچ تجملاتی در ظروف استیل غذاهای خود را سرو می‌کند. اگر به دنبال مزه ناب یک غذای گیلکی هستید رستوران گیلانسرا را که دریکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران واقع است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • پس از جا افتادن خورش، تخم مرغ همزده را به آن می افزایند و پس از 10 دقیقه آن را در کنار برنج سرو می کنند.
  • اما نوبت به جذابیت های فست فود پیتزا سولی تنکابن می رسد که اینجا را نسبت به بسیاری از فست فود های تنکابن متمایز می کند.
  • شما می‌توانید به مایه کوکو گردو، یک پیمانه برنج پخته و ۱۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده نیز اضافه کنید تا غذای پر ملاط‌تری داشته باشید.
  • ضمن اینکه مانند برخی از غذاهای شمالی که بوسیله انار یا مشتقات آن درست می‌شوند، این غذا را نیز می‌توان بصورت ترش و یا با اضافه کردن شکر، بصورت شیرین سرو کرد.

این خورشت با مرغ، آلو، آب نارنج، انار و مغز گردوی آسیاب شده تهیه می‌شود و تقریباً مزه ترش دارد. البته میزان ترشی و شیرینی آن‌را می‌توان با اضافه کردن شکر به خورشت متعادل‌تر کرد. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای مازندران است و به دلیل طعم خاصی که دارد، گردشگران زیادی در سفر به این منطقه آنرا امتحان می‌کنند. یکی از مقوی‌ترین غذاهای چالوس و مازندران آغوز مسما است که پروتئین بسیار بالایی دارد. این غذا را معمولاً با گوشت اردک درست می‌کنند که سرشار از پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن است. در تهیه آغوز مسما از گردو و دانه‌های ساییده شده انار به همراه انواع ادویه و پیاز استفاده می‌شود.

۱۴- شامی ترش، ترشه شامی یا ترشه آب

مجله ایرانگرد هرآنچه که باید پیش از شروع سفر از مقصد بدانید را در اختیار شما خواهد گذاشت. زیرا باور داریم انتخاب هوشمندانه مقصد و برنامه‌ریزی آگاهانه سفر، تجربه بهتری را برایمان رقم خواهد زد. اگر مثل من غذاهای ترش دوست دارید از خوردن این خورش ترش مزه غافل نشید که در ظرف گمج درست میشه. با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم.

سپس در جنوب میدان امام خمینی وارد خیابان طالقانی شده و سپس، بعد از کوچه عطار، وارد کوچه دوم شده و در انتهای کوچه نزدیک به خیابان امیرکبیر، کته کبابی محمد طالقانی را مشاهده کنید. نمی‌شود که به شمال بیایید و از خیر غذاهایی که با ماهی پخته می‌شود بگذرید. “غذاخوری لاکان ( ماهی سفید) “ این تابلو کوچک و زردی که در ورودی باریکی بالاسر یکی از ساختمان‌های قدیمی میدان جمهوری خورده است. تمام آن چیزی که وقتی از ماهی خوری در تهران حرف می‌زنیم به یاد می‌آید. ایرانگرد بستر آنلاین مقایسه، بررسی و رزرو تور، ویلا، اقامتگاه و راهنمای جستجو و انتخاب مقصد است.

اسفناج پخته شده و بدون آب را به مواد داخل تابه اضافه کنید و آن‌ها را برای چند دقیقه با هم تفت دهید. سپس نمک و فلفل را به نرگسی اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در مرحله آخر، تخم‌مرغ‌ها را روی اسفناج بشکنید و درب تابه را ببندید تا تخم‌مرغ‌ها خودشان را روی حرارت ملایم بگیرند. انواع خورش، غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در این خطه از کشور عزیزمان، طبخ و تهیه می‌شوند و به‌قدری مشهور و لذیذ هستند که امکان ندارد تاکنون، نام آن‌ها را نشنیده باشید. آب و هوای مساعد و خاک مرغوب گیلان، سبب شده است تا انواع خوراکی‌های طبیعی از جمله صیفی‌جات، میوه‌ها و حبوبات در این منطقه رشد کنند و شاید به همین دلیل است که غذا در این منطقه، تا این حد متنوع است.

رستوران نیلوفر آبی

شباهت دارد با این تفاوت که در در آن از گوشت استفاده نمی شود و بادمجان نقش اصلی در این غذا را بازی میکند. البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. اسفناج مرجی، کدوبره، ماهی گردوبیج و … از معروف‌ترین غذاهای مازندرانی هستند. اگر راهی سفر طعم‌ها شدید، سری به جاذبه های لاهیجان بزنید. یکی از اجزای اصلی این غذا آلوچه تازه یا همان گوجه سبز است که سبب شده این غذا را معمولاً در بهار و تابستان درست کنند. اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم کوپس را میل کنید.

آدرس رستوران سنتی کابانا کباب

بادمجان‌های سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه پهن کنید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده کرده (بدون آب)، نمک، فلفل و گلپر و سبزیجات معطر را به‌خوبی مخلوط کنید و ورز دهید تا مواد کاملا یکدست شوند. سپس روی ظرف گوشت را با سلفون بپوشانید و برای یک تا دو ساعت در داخل یخچال بگذارید تا گوشت استراحت کند. مایه شامی رودباری را از یخچال بیرون بیاورید و به‌اندازه یک نارنگی متوسط از مایه شامی بردارید. سپس مواد را با دست شکل دهید و در وسط آن، یک سوراخ ایجاد کنید. شامی رودباری، یکی از غذاهای لذیذ گیلانی است که شباهت زیادی به کتلت دارد؛ اما در طرز تهیه آن از سبزیجات معطر استفاده می‌شود.

سالن غذاخوری که قدمتی بیشتر از ۴۰ سال دارد و هنوز همان حالت خود را حفظ کرده است. میز و صندلی های قدیمی در سالنی که دیوارهای آن تا بالا سنگ سفید است. سرو غذاها در بشقاب و سینی استیل و به قول جوان‌های امروزی یک رستوران قدیمی در خسته‌ترین حالت ممکن. غذاهای گیلانی شناسنامه این شهر زیبا و سرسبز هستند و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گیلان شناخته شود.

جالب است بدانید که اگر این غذا را با مرغ تهیه کنید، به آن خورش طلا کوله غورابه می‌گویند. خورش فسنجان گیلانی با قدمتی از دوره ساسانیان، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین غذاهای گیلانی است که معمولا با گوشت اردک یا مرغابی، رب انار و گردو درست می‌شود. البته می‌توان این خورش را مانند خورش فسنجان معمولی با مرغ نیز درست کرد. برنج، خلال کدو که در زبان محلی به آن بورانی می‌گویند، شیر (برای کته کردن برنج)، کمی شکر، زردچوبه و کره از مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند.