رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذای هرمزگان


این واویشکا شمالی را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت؛ مرکز اصلی این واویشکا خوشمزه شهر رشت است که پیشنهاد می‌کنیم در اولین سفر خود به رشت حتماً طعم و مزه بی‌نظیر آن را امتحان کنید. میرزاقاسمی، کدو بره، شامی و … از غذاهای نونی شمالی هستند که طرفداران بسیاری دارند. نکته قابل‌توجه این است که شمالی‌ها این غذاها را نیز بعضی وقت‌ها با برنج سرو می‌کنند. مرغ ناردونی را می‌توان با تکه‌های فیله مرغ نیز تهیه کرد که زمان پخت آن کمتر می‌شود.

  • خورش انار بیج که به آن انار آویج و سبزی فسنجان نیز گفته می‌شود، شکل و شمایلی مانند خورش فسنجان دارد.
  • در ادامه ماهی‌های کولی را به نمک، فلفل و گلپر آغشته کنید و در روغن فراوان و داغ، سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها برشته و طلایی شود.
  • این غذا را می‌توانید با کته یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش جان کنید.
  • کال کباب یک پیش غذای خوشمزه ی شمالی است که حیفه به شمال سفر کنید و آن را امتحان نکنید.
  • در آخرین دقایق پخت، تخم‌مرغ‌ها را روی مجی خورش بشکنید و بدون هم زدن، اجازه دهید تا تخم‌مرغ‌ها خودشان را بگیرند.
  • پس از شستشوی کامل سیرهای تازه، اجازه دهید تا کاملا خشک شوند.

این غذا به طور معمول بر سر سفره‌های شب یلدای مردم شمال دیده می‌شود و در مناطقی از شمال پخت این غذا جزو مراسم شب یلدا است. در تهیه این غذا از سبزی محلی خالواش، سبزی چوچاق، گوشت چرخ کرده، رب گوجه، پیاز، گردو و زردچوبه استفاده می‌شود. بااین‌حال همگی بر این واقعیت اعتراف می‌کنند که میرزاقاسمی شمالی حرف دیگری برای گفتن دارد و طعم آن قابل مقایسه با سایر میرزاقاسمی‌ها نیست. در تهیه این غذا از بادمجان کبابی، سیر، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود که انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که محدودیت در مصرف گوشت دارند.

برای تهیه ی این غذا از مرغ، دانه‌ های انار، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و گردو استفاده می شود. باید بگذارید آب خورشت خشک شود و آن را به صورت غلیظ سرو کنید. اگر دانه های اناری که در این غذا استفاده می کنید ترش است باید کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعمش ملس شود.

فسنجان ماهی

این غذا با شوید تازه، گوشت، روغن، پیاز، گوجه سبز و لوبیا قرمز درست می شود و باید ساعت ها بپزد تا حسابی جا بیفتد البته حواستان باشد که لوبیاها را حتما چند ساعتی خیش کنید. اکثر افراد، بندر انزلی را به خاطر تالاب انزلی زیبایی که دارد دوست دارند. اگر به آنجا سفر کرده باشید، قطعاً رستوران گیلکی و دریایی نیلوفر آبی را می‌شناسید.

ایده‌هایی برای افزایش فروش در رستوران‌های آنلاین

بادمجان‌ها را به نمک آغشته کنید و برای نیم ساعت کنار بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. در همین حین، پیاز و سیر خرد شده را همراه با زردچوبه در کمی روغن زیتون تفت دهید. سپس بادمجان‌ها را به این ترکیب بیفزایید و مواد را خوب با هم تفت دهید.

برنج نیم‌دانه را از چند ساعت قبل از درست کردن آش در آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن را خالی کنید و یک بار برنج را با آب بشورید تا نمک شسته شود و آش شما را شور نکند. برنج، سبزی ساطوری خرد شده و زردچوبه را به قابلمه حبوبات نیم‌پز اضافه کنید و آن‌ها را روی شعله ملایم گاز بپزید تا برنج بپزد و کاملا له شود.

گیلانی ها خوب بلدند که با ماهی های دریاچه خزر چه غذاهای ایرانی دلپذیری بپزند و از سبزی های محلی شان هم حسابی استتفاده می کنند و به کمک آن ها به خوراکی هایشان عطر و طعم فوق العاده ای می بخشند. با مجله کوروش همراه باشید تا یک لیست منوی غذای گیلانی را به شما معرفی کنیم. در صورتی که تمایل دارید یک طعم جذاب از غذاهای محلی مازندران را تجربه کنید و در عین حال وقت زیادی برای طبخ آن ندارید، بیج بیج می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. مواد اصلی این غذای مازندرانی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، زردچوبه، نمک و فلفل است که ترکیب آن‌ها با هم در عرض۳۰ الی۴۰ دقیقه یک غذای لذیذ را به وجود خواهد آورد. بد نیست بدانید که بیج بیج معمولا با کته سرو می‌شود، اما می‌توانید آن را با نان هم میل کنید. سپس آن‌ها را با کمی آب در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شوند.

برخی گیلانی‌ها به این خورش، گردو هم اضافه می‌کنند.اگر قصد این کار را دارید، گردوها را ریز خرد کنید و همراه با پیازها تفت دهید تا به روغن بیفتند. پس از تبخیر آب خورش، آبغوره را به‌همراه کمی نمک به خورش اضافه کنید. خورش پس از پنج تا ۱۰ دقیقه آماده است و می‌توانید آن را با برنج کته سرو کنید. طرز تهیه خورش بادمجان مسما نیز به همین تریتب است؛ فقط به‌جای غوره از آبغوره یا آب نارنج استفاده می‌کنند.

رستوران حاج مرتضی

سپس سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه گردوها را به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند. رب انار ترش، رب آلوچه و جعفری خرد شده را در تابه بریزید و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بردارید تا سرد شوند. پامادور قاتوق، پامادور خورش یا خورش گوجه، یکی از غذاهای محبوب گیلانی است که به سرعت و به آسانی در خانه آماده می‌شود. گوجه‌فرنگی، سیر، تخم‌مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن، مواد تشکیل‌دهنده این خورش هستند که معمولا با برنج سرو می‌شود. مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده، پنج غذای محلی استان گیلان هستند که نحوه طبخ سنتی آن‌ها به ثبت ملی رسیده است.