رستوران‌های شهرکرد غذاهایی برای همه سلیقه‌ها ره بال آسمان-غذای هرمزگان


ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است. در این غذا از باقلای پخته شده،‌ نمک و فلفل،‌ ماست، سیر، پیاز، شوید و گرد لیمو استفاده می شود. این قلیه، بر خلاف قلیه ماهی که بسیار مشهور است، کمتر شناخته شده است. این غذا معمولا با نان سرو می شود اما می توان آن را با پلو هم سرو کرد. میگو، سبزی قلیه همان گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، پیاز و ادویه از مواد اصلی این غذای خوشمزه هستند. در میان رستوران‌های شهرکرد، کافه لئو مدرن‌ترین فضا و منو را دارد.

  • سفارش آنلاین غذا از طریق اپلیکیشن و وب سایت با تخفیف ویژه .
  • از ویژگی مهم این غذا، همان فرآيند سریع و فوری آماده سازی آن است.
  • برای مزه دادن به مرغ‌ها هم مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل و زعفران آب شده را مرغ اضافه کنید و برای چند ساعت صبر کنید تا مواد به خورد مرغ برود.

این آش از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آش دوغ سایر مناطق دیگر در کشور را ندارد، اما آنچه که موجب منحصر به فرد شدن آش دوغ بختیاری شده است مواد اولیه آن است که از پوشش گیاهی این استان سرسبز تامین می شود. در گام بعدی، یک ردیف گوشت روی آن می چینیم و کمی آلو روی آن می ریزیم و چند تکه به هم می گذاریم. گرد غوره را با نمک و فلفل و ادویه مخلوط کرده و روی این مواد می پاشیم و سپس یک قاشق روغن دیگر می ریزیم.

مطالب مرتبط

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب بختیاری تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب بختیاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. البته بعضی افراد کباب مرسوم در رستوران ها را که از مخلوط گوشت قرمز و گوشت مرغ تهیه می شود را کباب بختیاری اصیل نمی دانند و بر این باورند که کباب بختیاری اصیل از گوشت گوسفندی تهیه می شود و دارای گوشت مرغ نیست. شوربای قیمه ریزه، یک غذای مقوی و لذیذ بختیاری است که با برنج، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، سبزی آش و نعنا خشک درست می‌شود.

آداب و رسوم مردم گیلان

اوپیوزی، یک غذای دزفولی است و به اشکنه شباهت زیادی دارد. گردو، رب انار، شکر، روغن، نان خشک، زردچوبه، پیاز، تخم مرغ و نمک و فلفل از مواد تشکیل دهنده این غذای فوری هستند. فلافل، غذایی است متعلق به استان خوزستان که بسیار محبوب است و در سراسر شهرهای کشور و با طرز پخت های مختلف تهیه می شود. برای طبخ این غذا از سیر، پیاز، فلفل قرمز، نخود، روغن، آرد لپه، تخم مرغ، سیب زمینی، سرکه و جعفری استفاده می شود. در مرحله بعدی پیازها را به صورت حلقه ای خرد کنید و لا به لای گوشت مرغ و گوشت قرمز قرار دهید.

رستوران بختیاری الیگودرز ، با مدیریت مجید سمیعی ، محیطی دلنشین و خاطره انگیز را برای مشتریان خود فراهم کرده است ، همچنین با تلاش شبانه روزی در جهت جلب رضایت مشتری و کیفیت هرچه بیشتر غذاها توانسته سابقه ی درخشانی را ثبت کند . رستوران بختیاری الیگودرز آماده برگزاری مجالس خصوصی می باشد . اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد.