رستوران‌های شهرکرد غذاهایی برای همه سلیقه‌ها ره بال آسمان


برخی افراد از گرد لیمو عمانی برای مزه‌دار کردن خورش استفاده می‌کنند. شیر پلو نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه دم بکشد؛ زیرا ته‌دیگ آن زود تیره می‌شود و می‌سوزد. اگر احساس کردید که ترشی خورش شما کافی نیست، کمی آبغوره یا گرد غوره به خورش بیفزایید. تخت خواب دو نفره المان یک کار هوشمند و زیبا می باشد که در نهایت زیبایی و استفاده از تکنولوژی ساخته شده است.

  • در گذشته خمیر این آش را به‌صورت دستی درست می‌کردند؛ اما امروزه رشته‌‌های آماده آشی جایگزین آن شده است.
  • در صورت امکان به‌جای آب از آب گوشت استفاده کنید تا خورش قیمه زعفرانی مجلسی شما لذیذتر شود.
  • آب لوبیای خیس خورده را خالی کنید و آن را به‌همراه دو پارچ آب در قابلمه بریزید.
  • اما برای بهتر شدن طعم غذایتان بهتر است از کره محلی و گوشت راسته گوسفندی استفاده کنید.
  • این غذا همانند دیگر آش های ایرانی پخت می شود به نحوی که به جای سبزیجات رایج آش ها، از شنگ، موچه (مچچه)، پاغلاغ و سیر صحرایی استفاده می شود.
  • با مراجعه به مقاله انواع خورش قیمه در مجموعه غذاهای محلی کجارو، می‌توانید با طرز تهیه انواع این خورش و همچنین پیچاق قیمه (خورش بادام) آشنا شوید و آن‌ها را در منزل درست کنید.

این خورش را می‌توان با گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون نیز طبخ کرد. در ضمن، گیاه‌خواران هم می‌توانند نسخه گیاهی خورش هویج را درست کنند و از طعم آن، لذت ببرند. اکنون باید پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت خلالی خرد کنید و 5 ساعت قبل از اینکه مرغ و گوشت را به سیخ بکشید آنها را هم داخل مواد مرغ و گوشت قرمز بریزید و در نیم ساعت پایانی کمی آبلیمو اضافه کنید. موقعی که گوشت را به سیخ می‌کشید کمی هم نمک روی آنها بپاشید. سپس گوشت سینه مرغ را با زعفران مخلوط کرده و آب پیاز و دو قاشق روغن مایع زیتون به همراه نمک و فلفل به آن اضافه کنید و آن را همانند گوشت حدود نصف تا یک روز کامل داخل یخچال بگذارید تا طعم بگیرد.

در این رستوران علاوه بر کباب و خورش‌های مختلف،‌ غذاهایی مانند خوراک زبان و انواع ماهی را نیز می‌توانید پیدا کنی. نام رستوران باعث می‌شود فکر کنید که قرار است یک غذای جنوبی را در یکی از رستوران‌های شهرکرد امتحان کنید. بعید نیست که واقعاً همین‌طور باشد و در دل شهرکرد بتوانید فرصت چشیدن غذایی جنوبی را داشت باشید. نمک، فلفل و زردچوبه را به ماهی سرخ شده اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید. آب برنج خیس خورده را خالی کنید و آن را در یک قابلمه آب جوش بریزید تا مغز دانه‌های آن نرم شود. ته‌دیگ مورد نظر خود را با کمی روغن در کف یک قابلمه بچینید.

جاهای دیدنی

کباب یکی از محبوب ترین غذاهای اصیل ایرانی است که در بسیاری از مهمانی های مجلل و مراسم ها و مناسبت های مختلف انواع مختلف کباب را برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری رسومات تهیه می کنند. در صورتی که امکان کباب کردن با ذغال را ندارید می توانید کباب را داخل تابه درست کنید. به این صورت که قلمو را داخل کمی روغن می زنیم و کاملا تابه را چرب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. حالا کمی باد می زنیم تا کباب ها خودشان را بگیرند و رنگ آن ها تغییر کند و بعد سیخ ها را می چرخانیم تا طرف دیگر گوشت ها نیز بپزد.شیرجوش یا تابه کوچکی را روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم تا ذوب شود. سپس در اندازه ۳ در ۴ سانتیمتر خرد می کنیم و داخل کاسه محتوی گوشت مرغ خرد شده می ریزیم، سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به گوشت ها اضافه می کنیم.

سوغات و غذاهای محلی استان چهارمحال بختیاری

سپس سیب‌زمینی‌های نگینی خرد شده را در تابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا حسابی طلایی و ترد شوند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. از فیله گوسفند، سینه مرغ، فلفل دلمه‌ای، پیاز متوسط، روغن زیتون، پودر سیر و زعفران تهیه می شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می‌کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس یک تکه فیله گوسفند، یک تکه فلفل، یک تکه مرغ و یک تکه پیاز را در سیخ می گذارند و روی آتش کباب می کنند.

بهتر است از گوشت راسته گوسفندی برای کباب بختیاری استفاده کنید. البته بعض طعم این کباب را با گوشت گاو بیشتر می‌پسندند ولی گوشت گاو از نظر علم پزشکی گوشت مناسبی نیست و خوردن آن زیاد توصیه نمیشود. یکی از دلایل آن هم طبع و مزاج سرد و خشک آن است که مصرف مدام ام میتواند به معده آسیب برساند و باعث دردهای معده شود. به همین دلیل است که بعضی افراد با خوردن گوشت گاو دچار معده درد می‌شوند. برای اینکه گوشت مرغ و گوسفند، خوب طعم دار شوند و اصطلاحاً استراحت کنند، بر روی کاسه سلفون بکشید و کاسه را به مدت ۲ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً مزه‌دار شوند.