رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذای هرمزگان


برای درست کردن ناز خاتون از بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز رنده شده، آبغوره، نعنای خشک و رب انار استفاده می شود. تهیه ی این ترشی خیلی آسان است و تنها چیزی که شاید کمی زمانبر باشد کبابی گردن بادمجان هاست. سیر واویج یکی از غذاهای شمالی رشت محسوب می‌شود که از ترکیب برگ سیر تازه و تخم‌مرغ درست می‌شود. این غذا البته فقط مخصوص رشت نیست و در بسیاری از شهرهای شمالی همچون سیاهکل، ماسال، رودسر، لاهیجان و … نیز در لیست غذاهای محبوب قرار می‌گیرد. این غذای خوشمزه شمالی همان‌طور که از اسمش پیداست درون گمج که یکی از ظرف‌های معروف شمالی برای پخت غذا است، تهیه می‌شود.

  • باز هم یک کافه رستوران خوب در منطقه قلعه گردن تنکابن که نسبت به رقیب های خود از کلی مزیت برخوردار است.
  • در شهرت و خوشمزگی غذاهای گیلانوانواع خورشت شمالی همین بس که گیلان به عنوان «شهر خلاق غذا» در یونسکو ثبت شده است.
  • اصولاً اشپل را در رستوران های گیلانی و تمامی رستوران های خوب رشت ارائه می دهند ولی پیش غذایی است که خیلی ها دوستش دارند و هم خالی میل می کنند و هم با غذا بخصوص اگر غذایشان کباب باشد.

اناربیج یکی دیگر از غذاهای اصیل گیلانی است که در شهرهای رشت، رودسر، لاهیجان، انزلی و … در مناسبت‌های خاصی مانند شب یلدا سرو می‌شود. خورش های شمالی را باید سرآمد بهترین طعم و مزه‌ها در جهان دانست. خلاقیت در غذاهای شمالی به‌گونه‌ای است که نمونه‌اش را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت.

۷. ترشه پلو و طرز تهیه آن

شاید وقتی که حرف از تنوع غذایی به میان بیاید، شمال ایران یکی از مناطقی باشد که سر دم دار تنوع در غذاهای محلی است. به همین دلیل در این مطلب از شادیما برای شما بهترین غذاهای شمالی را آورده ایم تا بیشتر با این سرزمین خوشمزه آشنا شوید. بادمجان، پیاز، رب انار، گوجه‌فرنگی، زردچوبه و مغز گردو مواد اصلی این خورش خوشمزه را تشکیل می‌دهند. شش انداز بادمجان را می‌توانید با کته و یا نان سنگک میل کنید. شمالی‌ها گوشت چرخ‌کرده را با سبزیجات معطر ترکیب می‌کنند و به همراه گوجه فرنگی و روغن می‌پزند. سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو می‌شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای رشت | شهر خلاق غذا در یونسکو

همانطور که از نام این غذا مشخص است، ترش ترشو دارای طعمی ترش و متفاوت بوده که باید حتما آن را امتحان کنید. برای طبخ این آش از مواد غذایی جعفری، گشنیز، تره، چغندر، کدو حلوایی، پیاز، سیر، سیب‌زمینی، دانه انار، رب انار ترش، برنج، روغن و نمک استفاده می‌شود. برای پخت این آش خوشمزه معمولا به یک ساعت و نیم الی ۲ ساعت زمان نیاز است. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مازندران، خورشت ناردون است که در طبخ آن موادی همانند گوشت مرغ، انار ترش، رب انار، سیر، پیاز، شکر و ادویه‌ها به کار می‌رود. ناردون به معنای دانه انار بوده و این غذا به نام‌های دیگری همانند خورشت سیر انار و خورشت پیاز انار هم شناخته می‌شود.

برای مطالعه طرز تهیه مرجو خورش یا خورش عدس سبز به روش طالقان و گیلان روی لینک مطلب کلیک کنید. اگر از خواص درمانی سیر خبر دارید و دلتان هم برای آن، لک زده اما به خاطر بویی که ممکن است اطرافیان را آزار دهد، از خوردن آن امتناع می‌ کنید یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. این رستوران در بندر انزلی واقع شده که اگر سری به بندر انزلی زدید، حتماً باید سراغ غذاهای خوشمزه این رستوران نیز برید. قیمت مناسب و کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و خاطره دل‌چسبی را برایتان به ثبت خواهد رساند. رستوران گیلکی حاج مرتضی در بندر انزلی، بین میدان معراج و میدان مالا واقع شده است.

۲. واویشکا مرغ

باقلاقاتوق یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی گیلان است. تلفیق باقالی تازه شمالی با شوید، سیر و تخم‌مرغ بافت نرم و طعم بی‌نظیری به این غذای سنتی گیلانی می‌بخشد. این غذا که به آن خورش باقالی نیز می‌گویند به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود. برای تهیه این خورشت خوشمزه به سینه مرغ، سبزی خورشت، لوبیا قرمز، سیر، غوره، آبغوره، سماق و پیاز نیاز است.

قطعاً اگر شما به دنبال یک پیش غذای بسیار عالی با طعم فراموش نشدنی هستید، ما هالومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پایه این غذا پنیری به نام هالومی است به همین دلیل این پیش غذا را به همین نام می‌خوانند. این ترشی ترکیبی از بادمجان، گوجه، پیاز، نعناع خشک، رب انار و آب غوره است. برای درست کردن آن باید ابتدا بادمجان را کبابی کرد و سپس مواد دیگر را به آن افزود.