رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذای هرمزگان


دوش کباب برخلاف دیگر کباب‌ها با گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته درست می‌شود. کباب را روی برنج کته بکشید و همراه با اشپل شور، ماست چکیده، باقلا، گردو و زیتون پرورده و گوجه‌فرنگی سرو کنید. در سبزی قلیه ماهی شمالی، مقدار گشنیز باید چهار برابر شنبلیله باشد؛ زیرا زیاد بودن شنبلیله باعث تلخ شدن خورش می‌شود. برای سرو، خورش را در کاسه بکشید و تکه‌های ماهی را روی آن بچینید. افزودن سبزیجاتی چون نخودفرنگی، قارچ، هویج پخته و سیب‌زمینی به کوکوی مرغ بادکوبه‌ای سلیقه‌ای است؛ اما طعم آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

خاستگاه ناز خاتون در استان گیلان است، ولی این غذا را در بسیاری از استان‌های ایران به‌ویژه در استان مازندران نیز می‌توان پیدا کرد. بیشتر افراد نازخاتون را به‌عنوان یک نوع چاشنی گیلکی می‌شناسند؛ اما باید بدانید که گیلانی‌ها نوعی خورش نیز به همین نام دارند که مواد اولیه آن تقریبا با چاشنی نازخاتون یکسان است. پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا کمی آب بیندازند و نرم شوند. پس از کشیده شده آن پیاز، کره را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا آب شود. در ادامه زردچوبه و فلفل را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

واویشکا در اصل یک غذای روسی با چند دستور پخت متفاوت است که در جنگ جهانی دوم وارد ایران شد و امروزه خوراک واویشکا را به عنوان غذاهای بومی گیلان می شناسند. مجموعه کافه رستوران کاکایی لند بهترین رستوران در مجاورت رودخانه چشمه کیله است. شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان لوکس ویلا بهترین ویلاهای تنکابن با بهترین قیمت ها و امکانات را رزرو کنید. باز هم یک کافه رستوران خوب در منطقه قلعه گردن تنکابن که نسبت به رقیب های خود از کلی مزیت برخوردار است. چه برای لحظاتی دلنشین و آرامش بخش به همراه سرو یک فنجان چای یا قهوه چه برای وعده صبحانه لذیذ و به یادماندنی تصمیم دارید به کافه دا تنکابن مراجعه کنید، می بایست وارد خیابان علامه در بخش غربی تنکابن شوید.

  • خوراک واویشکا با استفاده از دل و جگر گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی، رب گوجه، انار ملس دانه شده، آب، نمک، فلفل، گلپر و زعفران طبخ می شود.
  • خاستگاه ناز خاتون در استان گیلان است، ولی این غذا را در بسیاری از استان‌های ایران به‌ویژه در استان مازندران نیز می‌توان پیدا کرد.
  • شمال فقط غذاهای خوشمزه ندارد، بلکه پر است از سوغات خوشمزه و جذاب.
  • سپس بادمجان‌ها را به این ترکیب بیفزایید و مواد را خوب با هم تفت دهید.

پیش غذاهای شمالی به‌مانند غذاهای لذیذ شمالی دستور پخت‌های جذابی دارند؛ طعم لذیذ پیش غذاهای شمالی شما را برای خوردن غذای اصلی به تکاپو می‌اندازد. خاک حاصلخیز گیلان و مازندران بستر مناسبی برای کاشت برنج محسوب می‌شود. همین مسئله سبب شده تا شمالی‌ها در بیشتر وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده کنند. البته غذاهای نونی شمالی بسیاری نیز هستند که می‌توانید از خوردن آن‌ها بسیار لذت ببرید.

بهترین و سالم ترین ماهی های شمال و جنوب برای خوردن

همچنین در قبرس رستوران های ایرانی نیز وجود دارد که در صورتی که از غذاهای قبرس خوشتان نیامد، می‌توانید از این رستورانها بازدید کنید. این غذا از ترکیب سبزیجات خرده شده، گردوی چرخ شده، رب انار و سیر رنده شده با گوشت درست می‌شود. برای درست کردن آن مواد به خوبی با هم ترکیب شده و روی حرارت زغال پخته می‌شود. مواد اصلی برای پخت این غذا تخم مرغ، سبزی گیجا واش و برگ سیر است. برای درست کردن گیجا واش ابتدا سبزی گیجا واش خرد شده به همراه برگ سیر خرد شده خوب تفت داده می‌شوند و سپس تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود.

برچسب: بهترین غذاهای شمالی

این سبزی منبع خوبی از مواد معدنی از جمله آهن، فسفر و ویتامین C است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و تصفیه کبد، کلیه و روده‌ها دارد. مرغ به کار رفته در این خورش، معمولا بدون استخوان و ترجیحا از قسمت سینه مرغ انتخاب می‌ شود. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، تقریبا همان ماهی شکم پر است با این تفاوت که سبزیجاتی که در آن استفاده می شود مخصوص شمال ایران هستند. ترکیب مزه ی بادمجان کبابی با گوجه فرنگی له شده و سیر غوغایی در ذهن شما ایجاد میکند که قطعا عاشق آن خواهید شد. اناربیج، اسفناج مرجی، سیر انار و … از غذاهایی هستند که با انار درست می‌شوند. اگر با این همه غذای رنگارنگ راهی رشت شدید، بخشی از این مزه‌ها را می‌توانید به عنوان سوغات رشت با خود به همراه بیاورید.

البته محبوبیت این غذا به‌قدری بالاست که در تمام طول سال سرو می‌شود.

همانطور که اول گفتیم، کافه رستوران ماسا در مجاورت شهرک فرهنگیان تنکابن قرار دارد که مابین تنکابن و شیرود واقع شده است. زمانی که وارد جاده اصلی شدید، بعد از 1.5 کیلومتری به شهرک فرهنگیان می رسید. قبل از شهرک، هایپر سنتر خزر و در مجاورتش، کافه رستوران ماسا را در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که کلی تعریف از این کافه رستوران کردیم و اینجا هم در سمت ساحل قرار دارد، جای دارد ماسا را یک رستوران ساحلی در تنکابن با غذا هایی فوق العاده و تجربه ای متفاوت و بی نظیر بدانیم.