رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذای هرمزگان


در همین حین، سیر خرد شده، نمک و پیاز خلالی خرد شده را به سبزی ساطوری خرد شده بیفزایید و آن‌ها را با هم خوب ساطوری کنید تا طعم آن‌ها به خورد هم برود. مخلوط سبزی، سیر و پیاز ساطوری شده را همراه با نمک و زردچوبه در کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید. سپس فلفل و زردچوبه را به تکه‌های گوشت اضافه کنید و آن‌ها را خوب هم بزنید تا بوی ادویه‌جات دربیاید. در ادامه دو لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا گوشت‌ها بپزند. شوید خرد شده، باقلای پوست گرفته و سیر له شده را با هم در یک تابه تفت دهید و سپس آن‌ها را به قابلمه خورش بیفزایید. سبزی چوچاق، مخلوط تره، گشنیز، ترخون و جعفری یا هر سبزی معطر دلخواه دیگری را به مواد اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید.

  • برای مثال در گذشته از ترکیب شیر بز و شیر گوسفند برای تهیه هالومی استفاده می‌کردند اما در حال حاضر هالومی را با شیر گاو تهیه می‌کنند.
  • برای درست کردن این آش از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می شود.
  • پس از پخت گوجه‌ها و برشته شدن مرغ‌ها، آن‌ها را از تابه دربیاورید.
  • برای نوشیدنی، شما می توانید بین کلی آبمیوه طبیعی، شیک و اسموتی های بی نظیر هرکدام را که دوست دارید سفارش دهید.

دستور پخت نرگسی اسفناج بسیار ساده است و به زمان کمی نیاز دارید. شما برای تهیه نرگسی اسفناج، به اسفناج، سیر و پیاز داغ و تخم‌مرغ نیاز دارید. مواد تشکیل‌دهنده باقلا وابیج یا خشکابیج، شوید، باقالی های سبز، نمک، روغن، زردچوبه و تخم‌مرغ هستند. تفاوت آن‌ها در این است که باقلاقاتوق به‌صورت آب‌دار سرو می‌شود؛ در حالی که باقلا وابیج، یک خوراک خشک و بدون آب است. گیلانی‌ها معمولا کال کباب را در کنار سایر غذاها به خصوص غذاهایی که در ترکیب آن‌ها ماهی یا مرغ دارند و نیز واویشکا و یا انواع خورش سرو می‌ کنند. سبزی که خود گیلانی‌ها برای پخت این غذا استفاده می‌ کنند شامل نعنا، خالواش، چوچاق و گشنیز است.

بهترین غذاهای شمال ایران | بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی

خورش سیر قلیه گیلکی با مرغ را می توانید با برنج، ترب سفید، انواع ترشی، سالاد و زیتون سرو کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. هرکسی که یک بار به گیلان سفر کرده باشد، قطعا کباب ترش را با گوشت و پوست خود حس کرده است. کباب ترش گیلان، ترکیبی از رب انار، سبزیجات معطر، گردو، سیر تازه است که گوشت کبابی را به حدی نرم می کند که خاطره ی آن و عطر کته ی شمالی به همراه آن تا ابد در ذهن شما باقی خواهد ماند.

#10 رستوران سه کاج تنکابن

گیلانی‌ها آش ترش را با ترب سفید و ماهی کولی سرو می‌ کنند. برای خواندن مراحلطرز تهیه آش ترش شمالی یا گیلانی یا ترشه آش روی لینک مطلب کلیک کنید. «خورش انار» یک غذای گیلانی اصیل و خوشمزه است که اتفاقا طرز تهیه آن هم شباهت زیادی به طرز تهیه خورش انار و بادمجان تهرانی دارد. از طرفی خورش انار مسما گیلانی به نوعی پسر عموی خورش مرغ ناردون مازندرانی است که آن هم بیشتر برای غذای شب یلدا و در فصل وفور انار پخته می‌ شود.

اگر عاشق کباب هستید، اینجا درباره خوشمزه ترین کباب های ایرانی بیشتر بخوانید. باید با دختر شمالی ازدواج کنم تا از این غذاهای خوشمزه بهرمند شوم. برای طبخ این خوراک ابتدا پیاز را خرد کرده و با کره تفت دهید. سپس مواد را با هم به خوبی ترکیب کرده و کمی تفت دهید تا میرزا قاسمی آماده شود. ابتدا بادمجان‌ ها را کباب کرده و پس از آماده شدن بادمجان ها، پوست آن‌ها را کنده و سرهای بادمجان‌ ها را جدا کنید. بادمجان ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و با مواد مخلوط کنید و اجازه دهید خورش روی شعله ملایم آماده شود.

جمع‌بندی در مورد غذاهای محلی مازندران

از ویژه‌ترین و بهترین غذاهای شمالی است که در گیلان و مازندران بشدت پرطرفدار است. در طبخ این غذای دریایی از ماهی سفید بعلاوه سبزیجات معطر، رب انار و مغز گردو استفاده می‌شود. در گذشته ماهی شکم پر مالابیج را بر روی زغال و آتش کبابی می‌شد؛ هرچند که امروزه از فر نیز برای طبخ آن استفاده می‌شود. اسم سنتی آن کوکو چقرتمه است و بخاطر به استفاده از گوشت مرغ، به کوکو مرغ نیز معروف است. علاوه بر مرغ پخته، ماست چکیده، زعفران، آب لیمو، پیاز سرخ شده، تخم مرغ و ادویه جات عمومی و سبزیجات خشک و معطر بومی مناطق سرسبز گیلان نیز در طبخ آن به کار گرفته می‌شود. ضمن اینکه سس این کوکوی خوشمزه با ترکیبی شامل آرد، رب گوجه فرنگی، سس تند، کره، جعفری خورد شده، آب مرغ، زعفران و ادویه جات درست می‌شود.

سپس یک فنجان آب سرد در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گردوها روغن بیندازند. در ادامه سپس دو فنجان دیگر آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تکه‌های مرغ با حرارت ملایم و درب بسته کاملا بپزند. خورش ترشه واش یکی از غذا‌های محلی استان گیلان است که نام خود را از گیاهی به اسم «شبدر‌ترشک» یا همان ترشه واش گرفته است. گیاه «ترشه واش»، یک گیاه خودرو است که معمولا در مناطق نیمه‌گرمسیری و گرمسیری به‌صورت طبیعی رشد می‌کند. این گیاه در کشور ایران در استان‌های گیلان (رشت، بندرگز و لاهیجان) و در استان لرستان می‌روید.

با استفاده از یک لیوان، کوکو را به‌شکل دایره برش بزنید و آن را در روغن سرخ کنید. سینه مرغ را با مقداری زردچوبه، یک عدد پیاز و یک حبه سیر بپزید. سپس یک عدد پیاز رنده شده و دو حبه سیر رنده شده را به مرغ ریش ریش در یک کاسه بیفزایید و خوب با هم مخلوط کنید و ورز دهید. هویج و سیب‌زمینی پخته و درشت رنده شده را به‌همراه نخودفرنگی پخته و قارچ تفت داده شده در کره به مایه کوکو اضافه کنید و خوب هم بزنید.