دستور پخت چیپس تورتیلا خانگی – عشق و لیمو



با این دستور گام به گام طرز تهیه چیپس ترتیلا خانگی را یاد بگیرید! آنها فوق العاده ترد و خوش طعم هستند. از آنها با شیب مورد علاقه خود لذت ببرید!


چیپس ترتیلا و سالسا خانگی


اگر کیسه ای از تورتیلاهای کهنه روی پیشخوان خود دارید، آنها را پرت نکنید. در عوض، چیپس ترتیلای خانگی درست کنید!

این چیپس های ترتیلای خانگی ترد، خوش طعم و مانند هوا سبک هستند. درست ، فقط با 3 ماده – تورتیلا ذرت، نمک و روغن – بسیار ساده است و طعم آنها 10 برابر بهتر از هر چیپس تورتیلای ،یداری شده در فروشگاه است. من به راحتی می توانم یک مشت ساده را ببلعم، اما چیپس های ترد آن به خوبی به دیپ هایی مانند سالسا و گواکاموله می رسند. آنها میان وعده عالی برای روز بازی، Cinco de Mayo، یا یک شب تاکو هستند. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه آنها را درست کنید!


با استفاده از چاقوی تیز، تورتیلاهای ذرت را برش دهید


طرز تهیه چیپس تورتیلا

روش مورد علاقه من برای طرز تهیه چیپس تورتیلا سرخ ، آنهاست. من معمولاً اهل سرخ ، در خانه نیستم، معمولاً به جای پختن یا سرخ ، در هوا انتخاب می کنم، اما وقتی صحبت از چیپس ترتیلای خانگی می شود، در واقع سرخ ، کاملا ارزشش را دارد آنها بسیار سبک و ترد بیرون می آیند!

و به علاوه چیپس سرخ ،ی ترتیلا؟ این همه روغن نیاز ندارد. شما فقط به 1/4 تا 1/2 اینچ در کف اجاق هلندی یا ماهیتابه خود نیاز دارید. نکته ای در مورد انتخاب روغن: برای این دستور حتما از روغن خنثی با نقطه دود بالا استفاده کنید. روغن آووکادو، روغن نباتی، روغن کانولا و روغن بادام زمینی همگی خوب عمل می کنند!

باشه بیا آشپزی کنیم

اولین مرحله در این دستور ب، تورتیلا است. از یک کاتر پیتزا یا چاقوی تیز استفاده کنید تا هر کدام را به شش ،مت برش دهید.


مثلث تورتیلا در فر هلندی با روغن داغ


بعد روغن را گرم کنید. یک ماهیتابه سنگین و یا فر هلندی را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. روغن زم، آماده است که دمای آن روی دماسنج خوان فوری 350 درجه فارنهایت باشد. دماسنج نداره؟ اگر یک تکه کوچک تورتیلا را به روغن اضافه کنید، باید بپزد.


چیپس تورتیلای خانگی که در قابلمه روغن می جوشند


سپس یک لایه مثلث تورتیلا را به روغن داغ اضافه کنید. آنها باید بدون همپوش، در ماهیتابه قرار گیرند. از انبر استفاده کنید تا چیپس ها را به طور مداوم برگرد،د تا زم، که قهوه ای طلایی کم رنگ شوند، حدود 2 دقیقه. اگر زود سرخ می شوند، حرارت را کم کنید.

وقتی چیپس ها قهوه ای طلایی شدند، اجازه دهید آبکش شوند. از یک ،کبوت یا قاشق شکاف دار برای انتقال آن ها به یک بشقاب با حوله کاغذی یا ورقه پخت استفاده کنید و با بقیه تورتیلاها این کار را تکرار کنید. در صورت نیاز روغن بیشتری به ماهیتابه اضافه کنید.

نمک بپاشید و سرو کنید!


استفاده از ،کبوت برای حذف چیپس تورتیلا از روغن داغ


نکات چیپس ترتیلا خانگی

  • از تورتیلاهای ذرت خشک استفاده کنید. من فکر می کنم ناگفته نماند، اما تورتیلاهای آردی در این دستور العمل کار نمی کنند. آنها خیلی مرطوب هستند و نمی توانند به خوبی در روغن ترد شوند. بعلاوه، تورتیلاهای ذرت به چیپس عطر و طعم غنی می بخشد. تورتیلاهای بیات ایده آل هستند، اما من با موفقیت این دستور غذا را با تورتیلاهای ذرت خشک مستقیماً از فروشگاه مواد غذایی درست کردم.
  • یک دماسنج خواندن فوری کمک می کند. با یکی، می تو،د دمای روغن را کنترل کنید تا در هنگام پختن در دمای 350 درجه فارنهایت بماند. این دستور العمل بدون یکی قابل اجرا است، اما باید قبل از افزودن ،‌های تورتیلا، روغن را تست کنید (آیا یک تکه کوچک تورتیلا می‌چرخد؟) و در صورت نیاز حرارت را بالا یا پایین تنظیم کنید، اگر چیپس‌ها صدای سوزش را متوقف ،د یا شروع به قهوه‌ای شدن ،د. به سرعت.
  • به صورت دسته ای کار کنید. اگر به یکباره مقدار زیادی تورتیلا به روغن اضافه کنید، دمای روغن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، بنابراین بلافاصله شروع به ترد شدن نمی کنند. بعلاوه، این روش برای طرز تهیه چیپس تورتیلا نیازمند برگرداندن آنها در حین پختن است. اگر به طور همزمان مقدار زیادی چیپس در روغن داشته باشید، نمی تو،د آن ها را به دفعات مورد نیاز برگرد،د.
  • آنها را با نمک بپاشید. برای اینکه طعم این چیپس های ترتیلای خانگی واقعاً پررنگ شود، باید بعد از پخت روی آن ها نمک بپاشید. من دوست دارم از نمک دریایی خوب استفاده کنم، اما نمک کوشر یا نمک پولکی مورد علاقه شما نیز موثر است!

چیپس تورتیلا پخته یا سرخ کن بادی چطور؟

داغ من؟ انجامش نده من سعی کردم چیپس تورتیلا پخته و چیپس سرخ کن هوا درست کنم چند بارو هر بار از نتایج ناامید می شوم. آنها مانند چیپس سرخ شده پف نمی کنند. به جای اینکه سبک و ترد شوند، ضخیم، سفت و ترد هستند و به دندان می ،بند.

چیپس ترتیلا خانگی یک خوراکی سرگرم کننده است. همانطور که در بالا گفتم، ارزش سرخ ، آنها را دارد!


دستور پخت چیپس ترتیلا خانگی


دستور پخت غذای مورد علاقه

برای ست ، با این میان‌وعده شور به یک دیپ خوشمزه نیاز دارید؟ شما نمی تو،د با هیچ یک از این موارد اشتباه کنید:

چیپس ترتیلا خانگی

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان پخت: 15 دقیقه

زمان کل: 20 دقیقه

خدمت 6 به 8

آموزش درست ، چیپس ترتیلا خانگی! ترد و خوش طعم، ساده یا با دیپ مورد علاقه شما خوشمزه هستند.

  • روغن پخت و پز با حرارت بالا، مانند آووکادو، کانولا یا روغن نباتی
  • 12 تورتیلاهای ذرت کهنه، هر کدام را به 6 قاچ برش دهید
  • نمک دریا
  • یک بشقاب را با دستمال کاغذی بپوش،د.

  • یک تابه سنگین یا فر هلندی را با روغن ¼ تا ½ اینچ پر کنید. روغن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا دمای آن به 350 درجه فارنهایت بر روی دماسنج خوانش فوری برسد، یا تا زم، که یک تکه کوچک تورتیلا وقتی به روغن اضافه شود، جوش بیاید.

  • به اندازه کافی تکه های تورتیلا را به تابه اضافه کنید تا در یک لایه بدون روی هم قرار بگیرند. از انبر استفاده کنید تا چیپس ها را به طور مداوم برگرد،د تا زم، که ترد و قهوه ای طلایی کم رنگ شوند، حدود 2 دقیقه. اگر چیپس ها خیلی زود قهوه ای می شوند، حرارت را کم کنید. از ،کبوت یا قاشق شکاف دار برای انتقال چیپس ها به بشقاب پوشیده شده با حوله کاغذی استفاده کنید و این کار را با باقی مانده تورتیلاها تکرار کنید و در صورت نیاز روغن بیشتری به تابه اضافه کنید.

  • نمک بپاشید و بلافاصله سرو کنید. چیپس های باقی مانده را تا 3 روز در دمای اتاق نگهداری کنید.


منبع: https://www.loveandlemons.com/،memade-tortilla-chips/