دستور پخت غذای ایرانی و خارجی طرز تهیه غذای آسان و خوشمزه مجله تصویر زندگی-غذای هرمزگان


اردک سرخ شده و گوشت گوساله شیرین و ترش، از غذاهای محبوب این کشور هستند. کشورهای فرانسه، اسپانیا، ترکیه و ژاپن هم غذاهای خاص و متنوعی دارند. شما میتوانید با رعایت چند نکته ساده این غذا را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. بریانی مرغ یک غذای مجلسی و عربی است که طعم متفاوت و بی نظیری دارد. بریانی عربی طرز پخت ساده ای دارد که می توانید در منزل تهیه کنید.

  • غذا در ایتالیا پا را از مرز یک خوراکی ساده فراتر گذاشته است و حالا قسمت اعظمی از فرهنگ و هنر این دیار را تشکیل می دهد.
  • این کباب دارای طعم ترد و خوشمزه فوق‌العاده‌ای است و در مناسبت‌های خاص تهیه میشه.
  • زمانی که افراد مهاجرت می‌ کنند و در بخش‌ های مختلفی از جهان ساکن می شوند، غذا های مورد علاقه و سنت‌ های مربوط به پخت و پز غذا از آن ها گرفته می‌ شود‌.

ترکمن ها طبق رسوم خود روی زمین و دور سفره ‌ای به نام ثاچاق غذا می‌ خورند. از غذاهای محلی این خطه می ‌توان به بولامه، بورک، اکمک، باسترمه و… اشاره کرد ولی معروف ترین و محبوب ترین غذای آن ها چک درمه است که شباهت زیادی به استانبولی پلو دارد. آن ها چکدیرمه یا چگدیرمه را در دیگی به نام قازان طبخ می کنند. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، پیاز و رب گوجه فرنگی است که ماهی و مرغ را هم می ‌توان جایگزین گوشت قرمز کرد.

جالبه بونی که این غذا همیشه برای کریسمس در لهستان سرو میشه. پائِلا در واقع پلویی از ترکیبات مختلف مانند سبزیجات، برنج، گوشت یا ماهی است که یکی از غذاهای معروف در اسپانیا است و انواع مختلفی هم داره. اما معروف ترینش پائِلا دریاییه که از میگو، صدف و ماهی‌های مختلف درست میشه و طعم و عطر بی‌ نظیری دارده.

بهترین پیتزا، پیتزا ناپلی است که از نمک دریایی و آرد گندم، روغن زیتون، ریحان و 3 نوع گوجه فرنگی تهیه میشه و طعم فوق‌العاده ای داره و یکی از غذاهای معروف دنیا است. جزو معروف‌ترین غذاهای ایرانیه که به همراه برنج خورده میشه. محبوبیت این غذا در حدی زیاده که آشپز‌های زیادی برای درست کردن این خورشت خوشمزه با هم رقابت دارن. یکی از بهترین غذاهایی که وقتی با یه برنج خوش عطر و طعم درست بشه کسی نمیتونه به خودنش نه بگه. ته‌چین یک غذای شیک و مجلسی است که از ترکیب برنج، مرغ، ماست، تخم‌مرغ، زعفران، زرشک و …

نحوه تهیه چند مدل ترشی سبزیجات ارمنی ؛ترشی پرطرفدار

• قارچ را به سس غلیظ شده اضافه کرده و در آخر ادویه های دلخواه را به آن بیفزایید. تابه ای را روی حرارت متوسط گذاشته کمی روغن بزنید تا داغ شود سپس دو طرف ورقه های سینه مرغ را سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شود. قارچ را که به صورت ورقه ای یا تکه ای خرد کرده اید به مواد اضافه کرده و تا کشیده شدن آب قارچ حرارت را تغییر ندهید. این بالاترین کوچک قرار است جایی برای علاقه‌مندان به غذا و آشپزی باشد. کافه رستوران انگرام بیتشر متریالش ارمنی و درجه یک هستش تیم گرداننده ی کافه ارامنه و پزشکان هستند یه جورایی میشه گفت پاتوق بچه های علوم پزشکی و ارمنی و خارجیه.

لیست 12 بهترین غذای خارجی مجلسی برای مهمانی

همانطور که در بالا اشاره کرده ایم آنها در زمینه آشپزی صاحب سبک هستند و خود را در دنیا ثابت کرده اند. از این رو توانسته اند در این زمینه بسیار قوی تر از دیگر ملل باشند. فرقی نمیکند قصد پخت چه نوع دلمه ای دارید، دلمه برگ مو یا بادمجان و …

برای نمونه قابلی و کباب هراتی را در رستوران سنتی گل در اول طرقبه نیز می توانید سفارش دهید ولی میزان گوشت قابلی های پایین شهر خیلی بیشتر از اینجاست. یکی از معروف ترین سوشی فروشی مشهد رستوران آنلاین سوشی ناین است که بهترین سوشی ها را برای طرفداران پر و پا قرصِ سوشی و همینطور آن هایی که تجربه ی اولشان است، ارسال می کند. می توانید به پیج سوشی ناین بروید و از منو ی موجود در هایلایت، سوشی مورد علاقه خود را سفارش دهید.

خوراک قارچ و پنیر پیتزا

این غذای ایتالیایی شاید چندان مشهور نباشد، اما هنگام سفر به سواحل آمالفی ایتالیا حتماً باید‌ آن را تجربه کنید. این محله به خاطر لیمو‌های بزرگ و آبدارش مشهور است و سرآشپزهای آمالفی از این لیموها در غذاهای محلی خود استفاده می کنند. طعم لیمو و میگو تازه باعث می‌شود که ریزیتو اسکامپی غذایی عالی برای روزهای گرم تابستان باشد.

همبرگر از جمله غذاهای جهانی محسوب می شود که خواستگاه آن کشور آلمان می باشد . امروزه نیز همبرگر در سرتاسر دنیا یافت می شود و جز محبوب ترین غذاهای بین المللی نیز محسوب می گردد. بسیاری از رستوران های زنجیره ای از جمله مک دونالد نیز همبرگر با دستورهای پخت مختلف به بازار عرضه کرده اند که موجب محبوبیت چندین برابر این غذای آلمانی در میان مردم شده است . همبرگر بیشتر از گوشت ها تهیه می شود که در کنار آن نیز به همراه نان آماده میل کردن می شود.

از سال‌ها پیش، ایتالیا مقر خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای دنیا است. ترکیب‌های خلاقانه‌های آشپزهای ایتالیایی از مواد ساده مانند آرد و خامه، نتیجه‌های درخشانی به دنبال داشته و پای غذاهای ایتالیایی را به تمام کشورها باز کرده است. غذاهای ایتالیایی مانند پاستا و لازانیا، هوادارهای بی‌شماری در سرتاسر جهان دارند و همواره دهان‌ها را آب می‌اندازند. مرغ مومبا یک غذای لذیذی گابنی می باشد که به همراه کره بادام زمینی سرو می شود.