دستور غذای گیاهی رامن – عشق و لیمو



یک آبگوشت قارچ خانگی طعم غنی و umami را به این دستور غذای گیاهی رامن اضافه می کند. پر از نودل جویدنی، سبزیجات و توفو، در یک کاسه راحت است!


رامن وگان


ما یک دستور غذای مورد علاقه جدید در چرخش زمست، خود داریم: این رامن گیاهی! ریف گیاهی من روی سوپ نودل ژاپنی گرم کننده، آرامش بخش و به شدت طعم دهنده است. این کار با یک آبگوشت قارچ غنی شروع می شود که من آن را با خمیر میسو برای اومامی اضافه می کنم. سپس، نودل های رامن جویدنی، توفوی پخته شده شور، و مقدار زیادی از تاپینگ های تازه مانند قارچ سرخ شده، بوک چوی، پیاز سبز و تربچه دای، را اضافه می کنم. چرخشی از چیلی ترد آن را روی آن قرار می دهد.

رامن یک تهیه ژاپنی از رشته فرنگی گندم چینی است و بیش از یک قرن است که در سراسر ژاپن خورده می شود. می‌تو،د انواع مختلفی از آن را در سراسر کشور پیدا کنید، که با چاشنی‌های مختلف، پایه‌های آبگوشت، تاپینگ‌ها و موارد دیگر ساخته شده‌اند. در مورد تاریخچه آن بیشتر بخو،د اینجا و اینجا! من نمی توانم ادعا کنم که این دستور غذای گیاهی رامن کاملاً معتبر است، اما با آبگوشت معطر و نودل های معطر آن، راهی عالی برای تهیه رامن در خانه است.


مواد تشکیل دهنده دستور رامن وگان


مواد لازم دستور غذای وگان رامن

برای من، یک آبگوشت خوش طعم چیزی است که یک کاسه شگفت انگیز رامن را از یک کاسه معمولی متمایز می کند. بیشتر انواع سنتی رامن با آب گوشت یا غذاهای دریایی شروع می شود. بنابراین، هنگامی که من این رامن وگان را آزمایش می کردم، چالش ایجاد یک آبگوشت به همان اندازه غنی با مواد گیاهی بود. راه حل من… قارچ! من از این دستور تهیه آبگوشت قارچ به ،وان پایه رامن وگان خود استفاده می کنم. با قارچ شیتاکه تازه و خشک و همچنین ،ینیس درست می شود. پیاز، سیر، زنجبیل، کامبو و تاماری طعم را بیشتر می کنند. برای رامن وگان، آبگوشت را با میرین، سرکه برنج و خمیر سفید میسو نیز مزه دار می کنم. خوش طعم، خاکی و کمی تند است…خیلی خوشمزه!

در اینجا چیزهای دیگری برای درست ، این رامن گیاهی نیاز دارید:

  • رشته فرنگی رامن، البته! به دنبال نودل خشک در یک بازار آسیایی یا بخش آسیایی فروشگاه مواد غذایی خود باشید. توجه داشته باشید که همه نودل های رامن وگان پسند نیستند. به دنبال رشته فرنگی گیاهی رامن باشید که بدون تخم مرغ درست شده است!
  • روغن زیتون اضافی – برای پختن سبزیجات اگر ترجیح می دهید، زیر یک روغن خنثی قرار دهید!
  • کلاهک قارچ شیتاکه – باقی مانده از درست ، آبگوشت را خواهید داشت! من عاشق بافت دل،ب و جویدنی آنها در این دستور هستم.
  • بچه بوک c،y – آن را به صورت عمودی به قطعات نازک برش دهید.
  • توفوی پخته شده – برای پروتئین! می خواهید ساده کنید؟ توفوی بسیار سفت نپخته در اینجا نیز کار می کند.
  • تربچه یا هویج دای، ژولین – ترد تازه آن به خوبی با تمام بافت های نرم و سوپ در این دستور تضاد دارد.
  • پیازچه – برای یک لگد پیاز.
  • و چیلی ترد و تاماری – برای طعم دادن به طعم! اگر تاماری را در دسترس ندارید، به جای آن از سس سویا استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که اگر به این دستور غذا نیاز دارید که بدون گلوتن باشد، باید به دنبال تاماری بدون گلوتن (و نودل!) باشید.

دستور العمل کامل را با اندازه گیری های زیر پیدا کنید.


قارچ تفت داده شده در ماهیتابه استیل


چگونه رامن گیاهی درست کنیم

سر بالا! ساخت این رامن گیاهی مدتی طول می کشد، زیرا آب قارچ باید یک ساعت بجوشد. برای پیش گرفتن، توصیه می کنم آبگوشت رامن را از قبل تهیه کنید. چند روز در یخچال نگهداری می شود و به خوبی یخ می زند.

پس از آماده شدن آبگوشت، بقیه دستور پخت به سرعت آماده می شود. قارچ را تفت دهید…


بچه بوک چوی سرخ شده در ماهیتابه استیل ضد زنگ


… و بوک چوی.

نودل ها را بپزید و در صورت تمایل توفو را بپزید.

سپس، کاسه ها را با یک ملاقه آبگوشت، مقداری نودل، توفو، قارچ و بوک چوی جمع کنید. روی دای، و پیازچه را روی آن ریخته و با چیلی ترد و تاماری در کناره سرو کنید.


کاسه رامن گیاهی با توفو، بوک چوی، قارچ، تربچه دای، بنفش، روغن چیلی، دانه کنجد و پیازچه


نکات وگان رامن

  • آبگوشت را عوض نکنید ممکن است وسوسه انگیز باشد که در این دستور غذای گیاهی رامن به جای سوپ قارچ، از آب سبزیجات معمولی استفاده کنید. لطفا، این کار را نکنید! من می دانم که تهیه آبگوشت قارچ کمی زمان می برد، اما طعم بسیار زیادی را در اینجا فراهم می کند. برای جلو افتادن، آبگوشت را از قبل درست کنید!
  • قطعات را جداگانه ذخیره کنید. من توصیه می کنم به جای اضافه ، رشته فرنگی و سبزیجات به قابلمه با آبگوشت، رامن را در کاسه های جداگانه جمع کنید. به این ترتیب، اگر باقیمانده‌ای دارید، می‌تو،د قطعات را جداگانه ذخیره کنید. اگر با هم نگهداری شوند، رشته فرنگی و سبزیجات آبگوشت را جذب کرده و خیس می شوند.
  • تاپینگ ها را عوض کنید ما تاپینگ های ذکر شده در این دستور غذای گیاهی رامن را دوست داریم، اما اگر می خواهید آنها را تغییر دهید، راحت باشید! سعی کنید مقداری برش نازک نوری، شاخه های بامبو، جوانه لوبیا، یا دانه ذرت اضافه کنید، یا بوک چوی را با اسفناج سرخ شده عوض کنید. فلفل دلمه ای ترد را دم دست نگه ندارید؟ به جای آن کاسه خود را با سریراچا مزه دار کنید. من همچنین دوست دارم رامنم را با کنجد برای کرانچ تزیین کنم!


دستور غذای گیاهی رامن


بیشتر دستور العمل های گیاهی مورد علاقه

اگر عاشق این رامن گیاهی هستید، یکی از این دستور العمل های وگان خوشمزه را امتحان کنید:

وگان رامن

زمان آماده سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 1 ساعت 10 دقیقه

زمان کل: 1 ساعت 30 دقیقه

خدمت 4

یک آبگوشت قارچ خانگی طعم غنی و umami را به این دستور غذای گیاهی خوشمزه رامن اضافه می کند. برای جلوتر می تو،د آبگوشت را یکی دو روز قبل درست کنید و در یخچال نگهداری کنید. همچنین تا 3 ماه به خوبی یخ می زند.

  • آب قارچ را طبق این دستور تهیه کنید. بعد از صاف ،، آن را با سرکه برنج و میرین مزه دار کنید. ¼ فنجان آب گوشت را در یک کاسه کوچک بریزید و خمیر میسو را اضافه کنید. هم بزنید تا یکدست شود، سپس داخل آبگوشت هم بزنید. مزه دار کنید.
  • در همین حال، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بزرگ درب دار روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. بوک چوی را در یک لایه اضافه کنید و به مدت 1 تا 2 دقیقه یا تا زم، که زیر آن قهوه ای شود تفت دهید. نمک بپاشید، آب را اضافه کنید، هم بزنید و بپوش،د. حدود 1 دقیقه بپزید تا بوک چوی سبز روشن و لطیف شود. از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید.

  • ماهیتابه را پاک کنید و روی اجاق گاز برگرد،د. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. قارچ ها و کمی نمک را اضافه کنید. اجازه دهید 2 دقیقه بدون هم زدن بپزد، سپس بریزید و بپزید، گهگاهی هم بزنید، 5 دقیقه دیگر یا تا زم، که نرم و قهوه ای شود.

  • نودل ها را طبق دستور بسته بپزید. آبکش کنید و بین چهار کاسه ت،یم کنید. در آبگوشت بریزید تا ببندد. بوک چوی، توفوی پخته شده، قارچ، دای، و پیازچه را روی آن قرار دهید. با چیلی ترد و تاماری سرو کنید.


منبع: https://www.loveandlemons.com/vegan-ramen/