خوشمزه ترین غذاهای شمالی هومسا


در کنار این غذا می‌توانید از طعم بی‌نظیر ترشی هفتا بیجار و سیرترشی نیز لذت ببرید. در کنار این شامی خوشمزه می‌توانید از سیر تازه، باقلا خام، کال کباب و … باتوجه‌به سلیقه خود استفاده کنید. کیفیت بالا و طعم و مزه بی‌نظیر این غذاها را می‌توانید از میزان بالا رفتن وزن خود پس از هر بار برگشت از شهرهای شمالی، به‌خوبی متوجه شوید.

  • پس از جدا کردن فلس ماهی و خالی کردن شکم آن، آن را خوب بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب آن برود.
  • علت تمایز مرغ ترش با سایر غذاهای مشابه استفاده از سیر، نارنج، لپه و تخم مرغ در طبخ آن است.
  • سپس سیر رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز بیفزایید و تفت دهید.

در ابتدا مرغ‌ها را با کمی نمک، فلفل سیاه و نیمی از زعفران در یک کاسه بریزید و آن‌ها را با دستانتان زیر و رو کنید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند. سپس درب ظرف را با سلفون بپوشنید و مرغ‌ها را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. مرغ‌ها را در کمی روغن در تابه تفت دهید تا دو طرف آن‌ها طلایی رنگ شود. پیازها را به‌صورت جداگانه با کمی روغن در تابه تفت دهید تا سبک و نرم شوند. سپس دارچین، فلفل و زردچوبه را به آن‌ها بیفزایید و کمی تفت دهید تا بوی ادویه‌ها دربیاید.

خورشت سیر انار

یکی از پنج غذای استان گیلان است که به ثبت ملی رسیده است. این غذا در مناسبت‌های مختلف در فصل انار و به‌خصوص برایشب یلداپخته می‌شود. سپس آن‌ها را برای نیم ساعت رها کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.

۶- ترش تره شمالی

اگر می‌خواهید درباره این خورش‌های لذیذ بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را با دقت دنبال کنید. سپس سبزی را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند. آش را به آرامی هم بزنید و بعد از اینکه مواد کاملا پخته شد، نیم ساعت قبل از سرو آش مخلوط سبزی و رب انار را به قابلمه اضافه کنید.

معرفی غذاهای خوشمزه شمالی

البته در بقیه روزهای سال نیز برای گردشگران تهیه می‌شود. از سبزی، رب انار و گوشت چرخ‌کرده برای پخت انارپیح استفاده می‌شود. برای تهیه این نوع خورش بسیار محبوب از گوشت استفاده نمی‌شود. بهتر است خودتان باقالاقاتق را در سفر به شمال امتحان کنید؛ زیرا هیچ جمله‌ای نمی‌تواند طعم بی‌نظیر آن را آن طور که شایسته است توصیف کند. بهتر است بدانید اگر باقالاقاتق همراه با ماهی شور و اشپل بخورید، هیچ‌وقت طعم این ترکیب طلایی را فراموش نخواهید کرد.