خوشمزه ترین غذاهای شمالی را کجا بخوریم؟ گیلان یا مازندران؟ جاباما-غذای هرمزگان


رستوران قلعه در میان رستوران های گران قیمت تنکابن قرار دارد اما هزینه ای که در این رستوران پرداخت می کنید بخاطر کیفیت بالای غذاها است و همانند این غذاها را در هیچ رستوران دیگری پیدا نخواهید کرد. بخاطر اینکه کافه رستوران ایتالیایی رناتو بتواند در میان بهترین رستوران های تنکابن قرار گیرد و مشتریان بسیاری هم داشته باشد، باکیفیت ترین غذاهای ایتالیایی ممکن را سرو می کند. فضای دنج و آرامش‌بخش رستوران گیلکی گیلک ویژگی است که تعداد زیادی از مشتریان این رستوران به آن اشاره می‌کنند. اگر به ماهی‌های شمالی علاقه دارید، گیلک یکی از بی‌نظیرترین رستوران‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. در گیلک ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، ماهی سوف، ماهی تیلاپیا به همراه کته سرو می‌شوند و در بخش پیش‌غذاها هم آیتم‌های جذاب و خوشمزه‌ای وجود دارد که از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد.

  • رستوران دهکده کمی جلوتر از این آبشار قرار دارد و بطور کلی هم فاصله رستوران تا قلعه گردن نزدیک به 500 متر می باشد.
  • یک لیوان آب در تابه بریزید و اجازه دهید تا آب جوش بیاید؛ سپس شامی‌ها را در تابه بچینید و آن‌ها را برای ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز، مغز پخت کنید.
  • دوش کول کباب یا کباب دوش، قطعا یکی از لذیذترین کباب‌هایی است که در جهان وجود دارد.
  • در صورت تمایل می‌توانید این خورش را با بادمجان سرخ شده نیز سرو کنید.
  • در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خواست، مالابیج را امتحان کنید.

اگر از مرغ کوچک یا اردک برای تهیه سیر قلیه استفاده می‌کنید، آن را به‌صورت درسته بپزید و در خورش بیندازید. در زمان پخت مرغ می‌توانید از چند حبه سیر و یک تکه زنجبیل تازه هم استفاده کنید. برخی افراد در تهیه این خورش از رب گوجه‌فرنگی یا رب آلوچه هم استفاده می‌کنند. خورش شوید خولی را می‌توان به‌جای مرغ با گوشت اردک درست کرد. برخی افراد به این خورش، بادمجان سرخ شده هم اضافه می‌کنند. در مرحله طبخ مرغ، به‌جای سرخ کردن، آن را نیم‌پز کنید و با سبزی بپزید.

همچنین کباب ترش و جوجه ترش را به همراه برنج کته سرو می کنند. ولی چیزی که رستوران سه کاج را بین رستوران های خوب تنکابن قرار داده، غذا های محلی است. غذا های محلی شامل کباب ترش، جوجه ترش و مرغ شکم پر اناردون است و خوشمزه بودن این غذا ها باعث شده هرکسی که رستوران سه کاج را برای تجربه رستوران گردی در تنکابن انتخاب می کنند مستفیم به سمت این غذا ها برود. در منوی رستوران ستاره سو تنکابن هم غذاهای ایرانی و محلی مشاهده می شود و هم انواع نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای لذیذ و تازه. سرو غذاهای لذیذ گیلانی و غذاهای ایرانی با مواد اولیۀ باکیفیت را در این رستوران می‌توانید تجربه کنید.

غذای محلی تبریز؛ سفره سنتی تبریزی ها

از سمت جنوبی بلوار دکتر فاطمی، خیابان شهید را دارید که به خیابان های استواری و رازقی راه دارد و از سمت شمال هم می توانید با استفاده از بلوار دکتر شریعتی و خیابان امام خمینی وارد بلوار دکتر فاطمی شوید. البته منوی کافی شاپ فقط نوشیدنی ندارد بلکه کلی دسر را هم در خود جای داده از کیک های تازه گرفته تا وافل های خوشمزه و پر از شکلات. شما چه از منوی غذایی رستوران استفاده کنید چه از منوی کافه، اولین چیزی که میبینید قیمت ها هستند که بسیار معقول می باشند و با توجه به کیفیت و موقعیت رستوران مناسبند. مشتریان رستوران هم از تمامی غذا ها، پیش غذاها و نوشیدنی های رستوران راضی هستند اما چون پیتزا ها ایتالیایی می باشند، گاهی افرادی پیدا می شود که از حجم غذا ها ایراد بگیرد. از طرف دیگر، با اینکه ستوران بزرگ است و سالن های مختلفی دارد و همیشه شلوغ می باشد اما همیشه محیط ها تمیز بوده و خدمات سرویس دهی مطلوبی هم در رستوران ارائه می گردد.

لذت پخت ماهی در خانه با این ترفندهای ساده دو چندان می‌شود!

سپس آن‌ها را با قاشق خرد کرده و با سبزی داخل تابه مخلوط کنید. در آخر، نمک، فلفل و زردچوبه را به غذا بیفزایید و خوب هم بزنید. پس از شستشوی کامل سیرهای تازه، اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. سپس آن‌ها را خرد کنید و همراه با آب، نمک، فلفل روی حرارت ملایم برای پنج تا ده دقیقه بپزید تا برگ‌های سیر کاملا نرم شوند.

۱۲. کویی خورش و طرز تهیه آن

استفاده از مواد اولیه متنوع و تازه امتیاز ویژه غذاهای این منطقه است. سبزیجات کوهی و میوه‌های جنگلی عطر و طعم این غذاها را با هر جای دیگری متفاوت نموده است. به مواد رب گوجه فرنگی و زعفران را نیز اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک واویشکا با شعله ملایم پخته شود و به خوبی جا بیفتد.