خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف-غذای هرمزگان


عدس پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی هست که برای نذری و هم برای ناهار قابل درست کردن است. خورشت زرشک آلو یک غذای خوشمزه و ملس شمالی است که برای ناهار گزینه خوبی است. این غذا را هم با گوشت و هم با مرغ می‌توانید درست کنید. مرغ شکم پر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که بیشتر برای پذیرایی از مهمان مناسب است. در درون مرغ از آلوهای جنگلی و بخارا به همراه رب انار، سیر و سبزیجات معطر به همراه هویج و سیب زمینی استفاده می‌شود.

  • همچنین زرشک در زرشک پلو از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها با فواید فراوان استفاده می شد.
  • در این دسته بندی از لیست غذاهای ایرانی کاملا مشخص است که ما ایرانی ها دارای بیشترین تنوع غذایی هستیم.
  • مثل ته چین گوشت، ته چین گوشت و بادمجان، ته چین اسفناج، ته چین میگو، ته چین دنده و ته چین ماهی، که دستور پخت برنج در آن به یک شکل است.
  • تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند.

برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است. در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود.

طرز تهیه کباب برگ زعفرانی

چلو کباب بی شک یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از مردم آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. خانواده کباب در ایران در واقع اعضای زیادی مانند بختیاری، سلطانی و غیره دارد. آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد. آبگوشت قنبید یا آبگوشت قنبیت غذای محلی استان قم بوده که قُمنَبیت به معنای نبات قم است، البته کلمه صحیح آن قُنَبیط است. آبگوشت قنبید یا همان آبگوشت کلم سنگ خواص بسیاری دارد و یکی از مفیدترین آبگوشت‌ها است.

برای تهیه سالاد الویه ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی را می‌گذاریم کاملاً بپزد. سپس مرغ را نیز از قبل به همراه پیاز، ادویه و آب می‌گذاریم کاملاً بپزد. یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند.

وقتی که مخلوط سبزی و برنج پخته شدند، آن‌ها را خوب می‌کوبیم. سپس آن را کمی سرخ کرده و در قابلمه‌ای دیگر سیر و تخم‌مرغ را نیز سرخ می‌کنیم. در نهایت تخم‌مرغ و سیر را به مخلوط سبزی و برنج له شده اضافه کرده و اجازه می‌دهیم با هم بپزند.

طرز تهیه خورش گل کلم خوشمزه و مجلسی

جدا از مواد اولیه و اصلی که گفته شد، ممکن است مواد غذایی دیگری هم به این غذا اضافه شود تا آن را با دیگر مدل‌های ته‌چین متفاوت کند. در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم. در نتیجه شاید انتخاب خوشمزه‌ترین آن‌ها برایمان سخت باشد. رشته‌پلو یكی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است كه بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و كشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است كه در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یكی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است .

طرز تهیه بزقرمه مجلسی و خوشمزه به روش سنتی

شما می‌توانید برای خواندن این دستور ویژه همراه نکات طلایی، به مقاله طرز تهیه خورش قورمه‌سبزی؛ لذیذترین دستور قرمه‌سبزی ویژه مجله اسنپ اکسپرس مراجعه کنید. یکی از خاص‌ترین غذاهای مجلسی ایرانی برای مهمانی‌، آلبالوپلو با گوشت قلقلی است که در فصل تابستان پخته می‌شود. این برنج خوشمزه، با رنگ زیبای خود جلوة زیبایی به سفره مهمانی شما می‌دهد. برای فصل زمستان هم می‌شود از آلبالو فریزری یا مربای آلبالو استفاده کرد. در کل آلبالو پلو یک غذای فصلی است که به‌صورت شیرین یا ملس سرو می‌شود و انتخاب آن به ذائقه شما بستگی دارد.

برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه مرغ شکم پر روی لینک کلیک نمایید. سبزیجات معطر آن شامل شنبلیله، پونه و جعفری و گشنیز است. برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید. سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید.

البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. در ضمن اش کارده که کاملاً گیاهی و بسیار خوشمزه و مخصوص زمستان هست هم داریم. شله پرپینی هم داریم که مخصوص هندیجان هست از استان خوزستان. در کشور ما ایران نیز به همان دلیل وجود قومیت های گوناگون خوراک های مختلفی نیز وجود دارد. شاید خالی از لطف نباشد که سبزی ها و صیفی جات مختلف در تهیه ترشی جات استفاده می شوند که خواص بسیار گوناگونی دارند. ترشی هفت بیجار گرفته تا سیر ترشی همگی دارای خواص و فواید بسیاری نیز هستند.