خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف-غذای هرمزگان


غذاهای شمال ایران جز معدود غذاهایی هستند که پایشان را به سفره همه ایرانی‌ها باز کرده‌اند. این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود. نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است. در این مقاله با ده غذای ایرانی با برنج آشنا شدیم و طرز تهیه هرکدام را یاد گرفتیم. همه ی این غذاهای لذیذ و خوشمزه، یادآور فرهنگ یک منطقه از کشور عزیزمان هستند. این انواع خورش ایرانی و پلوهای مختلف هرکدام می‌توانند غذای مناسبی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه باشد.

  • عدس پلو یکی از پررنگ و لعاب ترین انواع پلوهای مخلوط است که درست‌کردن آن زمان زیادی لازم ندارد.
  • شما با مطالعه بخش غذا با کشک بسادگی می توانید غذاهای ایرانی را با کشک در منزل با بهترین دستور پخت طبخ نمایید.
  • سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد.
  • در ایران نیز اکثر خانم‌های خانه‌دار و کدبانو آن را درست می‌کنند.

برای پخت زرشک پلو با مرغ به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. بسته به سلیقه مصرف‌کننده بعضی افراد در کنار این غذا از سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز استفاده می‌کنند. ته چین یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهای ایرانی است که ظاهری شیک و جذاب دارد.

اصولی ترین و ساده ترین روش تهیه مربای خرمالو

برای خوردن کله پاچه می­‌توانید نان را در آب آن خرد (تیلیت) کنید یا زبان و بناگوش و قسمت­‌های مختلف دیگر را بین نان قرار دهید و به عنوان یک لقمه کوچک میل کنید. این دسر ترکیباتی مانند جوانه گندم، تخم مرغ، گل رز، شکر، کره و … اگر می­خواهید تجربه لذت بخشی از میل کردن سوهان داشته باشید، سوهان را به همراه چای میل کنید. این غذا معمولا به عنوات صبحانه و یا در ماه مبارک رمضان به عنوان افطاری مصرف می‌شود.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمان

زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است. در این مطلب سعی کردیم لیست غذاهای ایرانی سنتی و محلی استان های مختلف را معرفی کنیم تا با نام و طرز تهیه برخی از آنها آشنا شوید. امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد.

این غذا مختص به استان خاصی نیست و معمولا در تمامی استان‌های ایران شناخته شده است. هویج پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید آنرا به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند. این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند.