خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟ کجارو-غذای هرمزگان


برای تهیه کوفته سبزی در ابتدا مردم محلی آشی حاوی برنج و سبزی درست می‌کنند. صفحه اختصاصی سایت طبایع برای معرفی انواع غذاهای سالم و توصیه شده در طب سنتی ایران به همراه ارائه دستور پخت و طرز تهیه هر یک از آنها و معرفی خواص و مزایای هر یک راه اندازی شده است. آیا تا به حال از شهر زیبای یزد دیدن کرده‌اید؟ هر گوشه از این شهر با دیوارهای کاه‌گلی، برگی از تاریخ ایران را روایت می‌کند. رستوران رزفر یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران است که در شمال پایتخت قرار دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً از سبک سنتی معماری اصیل یزدی الهام گرفته ‌است. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار خوبی دارند و در دستور پخت آن از بهترین مواد اولیه، مخصوصاً زعفران استفاده می‌شود.

چراکه از انواع سبزی های معطر ماننند شنبلیله و گشنیز برای طعم دار کردن آن استفاده می شود. و ماهی مورد استفاده نیز اغلب ماهی صبور می باشد و البته چاشنی اصلی آن هم تمر هندی است. مواد مختلف را درون شکم ماهی پاک شده ریخته و آن را در فر می پزند.

  • معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند.
  • سپس مقداری از برنج آبکش کرده را در قابلمه بریزید و یک لایه از مخلوط ماهی سرخ شده را روی آن قرار دهید.
  • با این تفاوت که در آن به جای گوشت یا ماهی از میگو استفاده می‌شود و تنوع سبزیجات آن کمتر است.
  • پوشش گیاهی استان فارس را درختان جنگلی، گیاهان دارویی و صنعتی تشکیل می‌دهد.
  • اما برای اهالی مازندران مژده یک غذای خوش‌طعم و لذیذ را خواهد داد.

در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند. طرز تهیه این غذا به این شکل بوده که آلبالو را با شکر و آب روی حرارت ملایم می­‌جوشانیم و می­‌گذاریم خنک شود. سپس مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و با قاشق آلبالوها را از شربت شکر جدا کنید و روی سطح برنج بپاشید و همه آلبالوها را کنار برنج قرار دهید. اما آش رشته از تمامی این آش‎ ها معروف تر و محبوب تر است. این آش در ایامی مانند ماه رمضان به صورت نذری پخته می‎ شود و برای طبخ آن به موادی مانند حبوبات مختلف، سبزی‎ های مخصوص آش و رشته و کشک نیاز است.

انواع کتلت ها

مشکوفی هم یک دسر قزوینی است، البته در مازندران هم مشکوفی را می‌پزند. از دیگر موادی که برای تهیه این دسر خوش‌طعم استفاده می‌شود، می‌توان به زعفران، شکر، گلاب و شیر اشاره کرد. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند.

چگدرمه یا تورکمن پلو

خورش خلال با روغن حیوانی کرمانشاهی غذایی بی‌نظیر است اما اگر امکان تهیه روغن حیوانی را ندارید از کره یا روغن هم می‌توان استفاده کرد. از مهم‌ترین غذاهای سنتی استان کرمانشاه می‌توان به خورش پسته کوهی اشاره کرد. خورش ونوشک (پسته کوهی) را معمولاً با گوشت قرمز تهیه می‌کنند، البته می‌توانید از گوشت سفید هم استفاده کنید یا بسته به سلیقه خود, آن را کاملاً گیاهی طبخ کنید. آش دوغ هم از دیگر غذاهای محلی قزوینی است که به احتمال زیاد تا به حال آن را امتحان کرده‌اید. انواع حبوبات مثل لوبیا قرمز، عدس و نخود، برنج را همراه با دوغ چکیده حسابی می‌پزند تا آش دوغ آماده شود.

۲۱- خورش قیمه

یکی از مرسوم‌ترین غذاها به خصوص در تعطیلات در دل طبیعت، درست کردن جوجه روی زغال است که ایرانی‌ها استاد این کار هستند. از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید. معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود.