بهترین و معروف ترین غذا‌های چهارمحال و بختیاری مجله اینترنتی فدانیک-غذای هرمزگان


مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. پیاز را با استفاده از رنده ریز رنده کنید و آن را روی یک آبکش یا فیلتر مناسب قرار دهید تا آب پیاز جدا شود. می‌توانید یک دستکش به دست کنید و پیازها را فشار دهید تا آب آن جدا شود. نیمی از مواد را در ظرف گوشت قرمز و نیم دیگر آن را روی مرغ ها بریزید.

  • براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.
  • ایل بختیاری از دو شاخه چهارلَنگ و هفت‌لَنگ تشکیل شده‌است، که چهارلنگ خود به ۵ باب و هفت‌لنگ به ۴ باب تقسیم می‌گردد و هر باب نیز از چندین طایفه تشکیل می‌شود.
  • این غذا معمولا با نان سرو می شود اما می توان آن را با پلو هم سرو کرد.

کوفته تبریزی، آبگوشت و دیزی جز انواع غذای ایرانی میباشند که در خطه آذربایجان طرفداران زیادی دارد و از بهترین غذاهای ایرانی نیز محسوب میشوند. میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد. چلو کباب تابه ای با سماق که به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی در لیست بهترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است.

تاس کباب؛ غذایی جوان پسند

تنظیم فشار و قند خون، اشتها اور، نشاط اور، ضد درد معده ، خوشبو کننده دهان ، رفع تنگی نفس ، درمان میگرن و دردهای عصبی و دارای طبیعت گرم درجه2 است. شربت زعفران و نبات ، زعفران با عسل (عسل باید مرغوب و بدون افزودن شکر باشد)، شربت ، شربت بهار نارنج‌ ، شربت نعناع، شربت عرق یونجه.

درست کردن این کباب جذاب و خوشمزه در خانه بسیار ساده است و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. در این مقاله از سرویس آشپزی می‌توانید طرز تهیه کباب بختیاری روی زغال و تابه را در مجله کوروش یاد بگیرید. یکی دیگر از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کله جوش است. غذايي است كه براي پختن آن ابتدا كشك را مي‌سايند و در آب ريخته و حرارت مي‌دهند.

پلو پاکستانی که هویج و نخود فرنگی و گل کلم جز مواد اصلی این غذا محسوب میشود. لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. از دسر های مقوی پر طرفدار خوزستانی میتوان به معسل یا ماعسله اشاره کرد. این دسر که دارای طبع گرم است از ترکیب کردن و حرارت دادن خرما و شیره ی خرما با هل، دارچین و فلفل سیاه، کنجد، زنجبیل، جوز هندی و میخک به وجود می آید.

آشنایی با غذاهای محلی کردستان و سنندج

اوپیوزی، یک غذای دزفولی است و به اشکنه شباهت زیادی دارد. گردو، رب انار، شکر، روغن، نان خشک، زردچوبه، پیاز، تخم مرغ و نمک و فلفل از مواد تشکیل دهنده این غذای فوری هستند. فلافل، غذایی است متعلق به استان خوزستان که بسیار محبوب است و در سراسر شهرهای کشور و با طرز پخت های مختلف تهیه می شود. برای طبخ این غذا از سیر، پیاز، فلفل قرمز، نخود، روغن، آرد لپه، تخم مرغ، سیب زمینی، سرکه و جعفری استفاده می شود. در مرحله بعدی پیازها را به صورت حلقه ای خرد کنید و لا به لای گوشت مرغ و گوشت قرمز قرار دهید.

ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است. در این غذا از باقلای پخته شده،‌ نمک و فلفل،‌ ماست، سیر، پیاز، شوید و گرد لیمو استفاده می شود. این قلیه، بر خلاف قلیه ماهی که بسیار مشهور است، کمتر شناخته شده است. این غذا معمولا با نان سرو می شود اما می توان آن را با پلو هم سرو کرد. میگو، سبزی قلیه همان گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، پیاز و ادویه از مواد اصلی این غذای خوشمزه هستند. در میان رستوران‌های شهرکرد، کافه لئو مدرن‌ترین فضا و منو را دارد.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان زنجان

سپس فیله گوشت گوسفندی یا گوساله و گوشت مرغ را به اندازه دلخواه اما نه خیلی ریز برش بزنید. مراقب باشید برش هایتان خیلی درشت نباشد تا گوشت ها به خوبی مغز پخت شوند. این خورشت بسیار شبیه خورشت بادمجان است وتمامی مواد یکسان است و تنها به جای بادمجان از بامیه استفاده می شود. در اینجا دمباله بامیه را جدا کرده و آنها را با سیر درسته سرخ می کنیم.

اين شيريني همان مواد فتير را دارد (فتير نوعي شيريني كه در همه جا پخته مي‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شير، شكر، روغن، آرد، مواد معطر شيريني است)با اين تفاوت كه كمي شيرين‌تر است. و بعد از ور آمدن خمير آن را به اشكال دل خواه درآورده و در روغن سرخ مي‌كنند كه اين شيريني را در مناسبت‌هاي مختلف تهيه مي‌كنند. مثلاً زماني كه طفلي دندان در مي‌آورد يا بخواهند به جا خالي دختري بعد از ازدواج بروند.