بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-غذای هرمزگان


کافه رستوران ایتالیایی رناتو دو منو دارد که یکی به انواع غذاها و پیش غذاها اختصاص داده شده و دیگری، انواع نوشیدنی های سرد و گرم را شامل می شود. معمولاً رستوران بهزاد شلوغ است و برای مراجعه به آن بهتر است که از قبل رزرو کنید. فضای سرسبز و زیبا، برخورد خوب و محترمانۀ پرسنل، کیفیت خوب مواد اولیه و غذاهای خوشمزه از جمله ویژگی‌هایی است که این رستوران را به یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران تبدیل کرده است. دمی لخلاخ هم بوی خوش و اشتهابرانگیزش را مدیون وجود سیر، پیاز و ادویه‌های مخصوص جنوبی است که در کره سرخ می‌شوند. این‌ها در کنار ماهی‌هایی مانند سرخو وعده غذایی مقوی و خوش‌طعمی می‌سازند.

  • دوپتی را برای خود و اعضای خانواده‌تان سرو کرده و از خوردن آن لذت ببرید.
  • ته چین معمولا در بسیاری از استان‌ها طبخ می‌شود و در هر منطقه‌ای روش پخت متفاوتی دارد.
  • در طبخ این غذای دریایی از ماهی سفید بعلاوه سبزیجات معطر، رب انار و مغز گردو استفاده می‌شود.

همین مساله باعث شده تا 10 غذای گیلانی به ثبت ملی برسد و این شهر در سال 1394 هجری شمسی به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شود. اگر گیاهخوار هستید و در عین حال وقت کمی هم برای پخت غذا در اختیار دارد، کدو بره مازندران می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این غذا علاوه بر گیاهخواران مورد پسند بسیاری از افراد دیگر هم بوده و طعم لذت‌بخشی در اختیار شما قرار خواهد داد. از آش‌های مقوی و خوش عطر و بدون گوشت است که بیشتر در ماه‌های سرد سال مصرف می‌شود و برای تهیه این آش از عدس، اسفناج، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می‌شود. اگر به آب انار دسترسی ندارید، از رب انار یا دانه‌های ریز انار استفاده کنید.

طرز تهیه انواع غذای گیلانی با ماهی

وجود بیش از 120 نوع غذا در منوی رستوران رزاقی که برای تمامی سلایق و ذائقه های مناسب است و به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های این رستوران می‌باشد. اپلیکشین سفارش غذا مختص رستوران رزاقی به عنوان یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن سفارش غذا در گیلان شناخته شده است. شما چه غذاهای دیگری از این استان زیبا و به یادماندنی می‌‌شناسید که تجربه کرده و یا دوست دارید آن را امتحان کنید؟ برایمان بنویسید. برای یک شام سبک و خوشمزه، انتخاب کوکو و شامی‌های گیلانی یک انتخاب درست و به جا و البته خوشمزه و اشتهاآور است. مثل شوركولى ،رازقی و محرم..البته فست فودها هم داره ولى تعداد فست فودها انقدر زیاده که نمیشه اسم برد..

تا به حال کسی پیدا نشده که از غذا ها و نوشیدنی های کافه رستوران ماسا نظر بدی دهد. البته علاوه بر اینکه غذا های رستوران ماسا بی نظیر هستند و در ظروف مشکی مات مثل بسیاری از کافه رستوران ها سرو می شوند، با خلاقیت تمام تزئین می شوند تا حس دلنشینی را انتقال دهند. انتخاب پیش غذا در رستوران ماسا آسان است ولی برای غذای اصلی همیشه مشتریان زمان زیادی را صرف انتخاب کردن مصرف می کنند چون کلی تنوع هست.

۶. زیتون پرورده و طرز تهیه آن

غذایی که به فسنجان شباهت دارد با این تفاوت که در آن از سبزی و آب انار نیز استفاده می‌شود. گوشت چرخ شده، سبزیجاتی مانند تره، جعفری، گشنیز، نعنا، اسفناج، گلپر و شنبلیله و همچنین آب انار، گردو و پیاز رنده شده، رب انار و ادویه جات موادی هستند که در تهیه این غذای فوق العاده، به کار برده می‌شوند. غوره مسما غذایی است خوش رنگ و لعاب که از ترکیب بادمجان با گوشت مرغ سرخ شده، غوره و گوجه فرنگی و ادویه تهیه می شود. سبزی، گزینه خوبی برای سرو در کنار غوره مسما به شمار می رود. در تهیه این خورش بسیار لذیذ از گوشت مرغ یا مرغابی استفاده می شود؛ اما مرغابی رواج بیشتری در گیلان دارد.

طرز تهیه ژله رنده هندوانه ای، ژله مخصوص شب چله

مشتریان ثابت و قدیمی رستوران امیر طوبایی نظرات مختلفی را در خصوص رستوران داده اند و برخی راضی و برخی ناراضی هستند. اینجا یک معضلی دارد با نام جای پارک چون در یکی از شلوغ ترین میادین تنکابن قرار دارد و در زمان هایی که تنکابن مملو از گردشگر است، به سختی می توان جای پارک در نزدیکی رستوران پیدا کرد. از نظر غذا ها، به ندرت مشتری پیدا شده که قیمت اعلام شده نسبت به حجم، کیفیت و محیط رستوران را گران دانسته اما اکثریت از غذا ها بخصوص غذا های محلی به شدت راضی هستند. یکی از خاص ترین و زیباترین رستوران های تنکابن، رستوران عمارت پارسی است که از جمله سفره خانه های سنتی تنکابن هم می باشد.

این غذا که نوعی خورش به حساب می‌آید با کته و سیب‌زمینی سرخ کرده سرو می‌شود و طرز تهیه بسیار ساده ای دارد. خورش مرغ ترش، یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است که در مناطق شمالی کشور بسیار محبوب و پرطرفدار است. برخی افراد ممکن است این غذا را با مرغ ترش مازندرانی اشتباه بگیرند؛ اما باید بدانید که مرغ ترش مازندرانی به‌صورت کبابی درست می‌شود و خورش مرغ ترش گیلانی، یک خورش است و ترکیبات آن نیز متفاوت است. مرغ، سیر، پیاز، لپه، سبزی خورش مرغ ترش (گشنیز، جعفری، تره) و نعنای خردشده از مواد تشکیل‌دهنده این خورش هستند.

قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک است و باقلا یا «پاچ باقلا» که به نام باقلای سفید نیز شناخته می‌شود، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود. میرزاقاسمی در گیلان، به‌همراه کته شمالی به‌عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا سرو می‌شود؛ اما در برخی از نقاط کشور، به‌خصوص تهران، این غذا با نان نیز خورده می‌شود. برای درست کردن این غذا اول سیر له شده را با نمک و زردچوبه تفت می دهیم و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم. در ظرف دیگری برنج و انواع سبزیجات خرده شده را می پزیم و بعد از مدتی آرد را به این ترکیب اضافه می کنیم.