بهترین غذای ایرانی و معرفی بهترین غذاهای سازمانی و شرکتی- مقالات کترینگ دنا-کترینگ سازمانی و ریلی


کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند. نوع دیگر کباب جوجه است که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر سلیقه اقوام مختلف از مواد دیگری به آن اضافه می شود و بر روی زغال کباب می شود. برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند. شما کدام یک از غذاهای ایرانی فوق را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات و تجربه های خود را با تیم ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با غذاهای لاکچری ایرانی آشنا خواهیم کرد.

  • رشته پلو به نوعی غذای شهر بهشهر به شمار می‌رود اما در تمامی شهرهای ایران آن را می‌شناسند.
  • در اینجا تعدادی از معروف ترین و شناخته شده ترین غذاهای ایرانی را برای گردشگران خارجی معرفی می کنیم.
  • برای طرز تهیه خورشت فسنجان ملس با مرغ بر روی لینک کلیک کنید.

آبگوشت از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود. آش ها جزو سالم ترین و مغذی ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی بخصوص در ماه رمضان و مراسم های مذهبی هستند. بسیاری از توریست‌ها علاقه‌مند هستند غذاهای محبوب و ملی کشورهای مقصد را امتحان کنند.

تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد. قورمه سبزی با برنج سفید یا برنج زعفرانی سرو می شود و مطمئنا تجربه خوردن آن برای گردشگران و مسافران هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. بعد از اینکه پیازها نرم و طلایی شدند، به قابلمه شنبلیله و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. تفت دادن را تا زمانی که رنگ سبزی‌ها تیره شود و آب آن‌ها تبخیر شود ادامه دهید.

فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . غذای خوشمزه ایرانی آلبالو پلواین غذا نسبت به سایر غذاهای تشریفاتی ساده تر و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار است. این غذای ترش و شیرین ایرانی را می توان در تابستان با آلبالو تازه یا در فصول دیگر با یخ زده یا مربای آلبالو تهیه کرد. با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد.

کوفته قلقلی

بین خودمان بماند اما هر نوع آبگوشتی را باید با پیاز خورد تا آنچنان که باید به دل بچسبد. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شكم‌پر كه از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب كشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. جالب است بدانید که کلسیم موجود در بادامی که در قیمه نثار استفاده می‌شود، دو برابر پسته است!

به عنوان آخرین غذا در لیست بهترین غذاهای ایرانی به معرفی چلو دیزی میپردازیم. چلو دیزی یکی از غذاهای محلی کاشان است که شاید در ابتدا تصور کنید همان دیزی معمولی است اما به روش دیگری سرو میشود، اما اینطور نیست. گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند. این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است.

برای تهیه میگو پلو به میگو پاک شده، گشنیز، پیاز،سیر، زعفران، رب گوجه فرنگی به همراه برنج نیاز داریم. ابتدا پیاز و سیر ها را پوست بگیرید و بشویید و بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی به صورت نگینی خرد کنید. می‌توانید با کلیک بر روی طرز تهیه انواع آش سنتی‌ طرز با تهیه آن آشنا شوید. برای ماکارانی موادی چون پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، ماکارانی رشته‌ای و ادویه‌جات لازم است. سماق پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با سماق قرمز و آب لبو درست می‌شود.

دیزی از اصیل ترین غذاهای ایرانی

در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود. البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند. بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود. یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.

زرشک پلو با مرغ

هر چه خورش با حرارت کمتر و زمان طولانی تری پخته شود، خوشمزه تر و خوب می جوشد. پس برای معرفی بهترین غذاهای ایرانی با ام ان زد همراه باشید. اشکنه به چند روش هم با سیب زمینی و هم بدون آن تهیه می‌شود. سس مخصوص گوجه فرنگی در کباب زردک طعم لذیذی به این غذا می‌دهد. برای شروع طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی، پیاز رنده شده را بعد از گرفتن آب آن، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.