بهترین غذای ایرانی و معرفی بهترین غذاهای سازمانی و شرکتی- مقالات کترینگ دنا-کترینگ سازمانی و ریلی


برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید. از آنجایی که ایرانی ها عاشق گوشت هستند به خاطر همین در بیشتر غذاهایشان از گوشت گوساله و گوسفند و یا مرغ استفاده می کنند. از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایرانیان که در بین خارجی ها نیز طرفداران زیادی دارد می توان به” جوجه کباب “اشاره کرد که روی زغال کباب می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. ایرانیان زمانی که به دل طبیعت می روند و کمپینگ راه می اندازند بساط جوجه کباب را با خود به همراه می برند و همان جا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است.

  • این غذای لذیذ و بامزه به عنوان غذای شب چهارشنبه‌سوری و شب عید در گیلان درست می‌شود.
  • اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید.
  • علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید.
  • دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.
  • بقیه آش ها که کلا آرایشی زیبا با کشک و تزئیات دیگر دارند، اما آش انار با دانه های یاقوتی انار یک اثری هنری خوشمزه را به زخ می کشد.
  • قنبر پلو شیرازی یك غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده كه در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.

همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد.

طرز تهیه خورش ترش تره با کته

مهمترین عامل لذیذ بودن غذاهای شمال را می‌توان به در دسترس بودن مواد اولیه و تازگی آنها ربط داد. اکثر مواد تشکیل دهنده خوراک ها در یک دسته غذایی تعریف شدند که صیفی جات حلقه جدا نشدنی آنها است. مانند سیر، که در تمامی غذاها موجود است و پیش بینی طعم خوش آن با برخی مواد اولیه قابل تصور نیست مثل انار.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان چهار محال و بختیاری

باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود. برنج حاوی کربوهیدرات و ویتامین B1 است که باعث کاهش فشار خون و سطح تری گلیسیرید می شود. فسنجان که به گیلان برمی‌گردد معمولاً در نواحی شمالی ایران بسیار ترش‌تر است، اما در بیشتر نقاط آن با مرغ، بوقلمون، اردک یا گوشت قرمز تلخ و شیرین است. برای تهیه بورک حلزونی با قارچ و مرغ از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم. این خمیر در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ موجود است.

طرز تهیه آش رشته مجلسی خوشمزه با ذکر نکات و فوت و فن آن

یکی از ز بهترین غذاهای ایرانی که در بسیاری از مجالس سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است. علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد. زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.