بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذای هرمزگان


دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود. دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند. در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم.

  • برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید.
  • همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است.
  • غذای خوشمزه ایرانی آلبالو پلواین غذا نسبت به سایر غذاهای تشریفاتی ساده تر و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار است.
  • این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد.
  • خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذا‌های مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند.

پیاد داغ، زردچوبه، لپه را مخلوط میکنید و گوشت را اضافه میکنید. در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند. به طور مثال آبگوشت جزو غذاهای محلی غذاهای سنتی ایرانی است. کشک بادمجان و مرصع پلو و نمونه های دیگر هم از دیگر غذاهای سنتی هستند که معمولاً غذاهای سنتی به خطه های خاصی هم تعلق دارد و برخی از آنها به صورت عمومی در همه قسمت ها مصرف می شود. در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد.

لیست انواع پلو و چلو

برای شروع کار همانند پخت اکثر خورشت‌ها باید پیاز داغمون رو آماده کنیم. پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه. قلیه میگو ترکیبی مانند قلیه ماهی داشته و برای پخت آن از تمبر هندی، میگو، سبزیجات جنوبی و … استفاده می‌کنند. عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد. این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد.

در مسابقه بهترین غذاهای ایرانی لست سکند چه گذشت

البته بعضی از شهرها به دلخواه، به آن چغندر نیز اضافه می­‌کنند. برخی هم معتقدند ریشه اصلی کلمه حلیم، لحیم است، یعنی درست شده از گوشت فراوان، که به مرور زبان در گفتار به حلیم تبدیل شده است. پخت انواع پلو در میان مردم ایران، از دیرباز رایج بوده است. همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی این غذا گوشت است که منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها، آهن و روی است.

دیزی و آبگوشت ها یکی از دسته های اصلی غذاهای ایرانی هستند. آبگوشت البته در بسیاری از نقاط مختلف جهان نیز وجود دارد ولی در ایران تنوع بسیاری دارند. آبگوشت ها یا همان دیزی از غذاهای دوست داشتنی برای ما ایرانی هاست. دارچین، میخک، هل، زعفران، زردچوبه و نمک و فلفل در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طعم گوشت بره شیرین، ملایم که معمولا با برنج ترکیب می‌شود. گاهی اوقات گوشت گاو و مرغ و پرندگان هم در کنار برنج استفاده می‌شود.

یکی از دلایل عدم محبوبیت کله‌پاچه ظاهر و بوی این غذا است. بنابراین در اکثر مناطق ایران از بستنی اکبر مشتی به عنوان معروف­ترین بستنی سنتی ایرانی یاد می­کنند. اکبر مشتی از خدمه دربار قاجار بود و پس از انقراض سلسله قاجاریه، در حوالی میدان راه‌­آهن مغازه بستنی فروشی خود را با نام «اکبر مشدی» افتتاح کرد. اکبر مشتی اعتقاد داشت بستنی ایرانی باید با بستنی‌­های خارجی تفاوت داشته باشد. این دسر محبوب در مناطق گرم ایران و به خصوص جنوب و امتداد خلیج فارس طرفدار­های بسیاری دارد. زیرا یکی از مهم­ترین محصولاتی که در این مناطق کشت می‌­شود، خرما است.

خاویار ممکن است یکی از بزرگترین صادرات ایران باشد، اما اکثر ایرانی ها تمایل به خوردن غذاهای معمولی خاورمیانه دارند. روغن زیتون، کره و چربی در پخت و پز و سالاد استفاده می‌شود. گاهی اوقات طعم‌هایی ایجاد می‌شود که به ذائقه همه خوش نمی‌آید.

در سفره و در بین غذاهای مختلف، چندین غذای جدید دیده می‌شد که تا آن روز هیچ­کس تاکنون ندیده بود. در زمان قدیم تهیه این غذا به زمان و زحمت زیادی نیاز داشت. زیرا آن روزها از دیگ‌ها و شعله‌های مرغوب و مناسب کنونی و دستگاه‌های صاف کننده حلیم خبری نبود. بنابراین حلیم­پزها مجبور بودند که با امکانات کم و صبر و حوصله زیاد و تلاش طولانی، حلیم را بپزند. برخی معتقدند که به دلیل صبر و زحمت زیاد در آماده شدن حلیم، لغت حلیم از ریشه حلم گرفته شده که به معنی بردباری است.

نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده. کشور ایران تنوع غذایی بسیار زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران زیادی در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما زمانی که وارد رستوران می شوید بدون شک در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید. از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند. برخی از انواع غذاهای ایرانی هستند که شهرت زیادی در سراسر دنیا به دست دارند و یا اینکه افراد ایرانی آنها را بیشتر از دیگر غذاها میل می کنند.