بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذای هرمزگان


کوکو ها همگی از سبزیجات و صیفی جات تشکیل شده اند و کتلت ها از گوشت تشکیل شده اند. سوپ ها انواع بسیار گوناگونی دارند و در تمام دنیا طبخ می شوند. روح و روان گردشگران خارجی با خوردن”ته دیگ”ترد و طلایی کف قابلمه سرخ شده به وجد می آید. بنابراین اولین کبابی در آن زمان و در بازار تهران افتتاح شده. اسناد دیگر در مورد کباب کوبیده حاکی از آن است که اولین کبابی در تبریز ساخته شد. اما اولین کبابی تهران که خانم‌ها هم می توانستند در آنجا حضور پیدا کنند، چلوکبابی عباس شمرونی (و بعدها چلوکبابی فرد شمیرانی) بود که در میدان امین السلطان واقع شده بود.

عدس پلو یکی از پررنگ و لعاب ترین انواع پلوهای مخلوط است که درست‌کردن آن زمان زیادی لازم ندارد. این غذای ایرانی با برنج انتخاب مناسبی برای یک ظهر تابستانی است تا همراه با سالاد شیرازی و دوغ مهمان سفره‌های شما باشد. عدس پلو در عین سادگی گزینه ی خوبی نیز برای مهمانی است. ابتدا باید گردوها را چرخ کنید تا حالت کره‌ای پیدا کند. در این غذا باید روغن بسیار کمی استفاده کرد زیرا پس از پخته‌شدن، گردو حسابی روغن می‌اندازد.

برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید. کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود. برای تهیه کبه ابتدا ابتدا برنج نیم دانه ایرانی را چندین بار بشویید و حدود ۱۲ ساعت خیسانده و کنار بگذارید (از شب قبل). کوفته ریزه یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و… درست می‌شود.

در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود. طرز تهیه پلو چهمجه نقده مجلسی نابدر ایران پلو ها و چلو ها یکی از اصلی ترین غذاهای ما ایرانی هاست. غذاهایی مانند لوبیا پلو – استامبولی پلو – گوجه پلو – دمی یارما و بسیاری دیگر از این دست غذا ها در این دسته از غذاهای ایرانی قرار می گیرند. پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی” کباب” می باشد که به روش های مختلفی مثل کباب کوبیده، کباب دنده، کباب برگ و … گردشگران خارجی هم به این موضوع واقف شدند که پای ثابت تفریحات بیرون شهری ایرانی ها درست کردن کباب می باشد. پختن این خورشت خوشمزه آداب خاصی دارد و جا انداختن آن کار هرکسی نیست.

  • سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید.
  • عدس پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی هست که برای نذری و هم برای ناهار قابل درست کردن است.
  • سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید و به صورت یک اندازه خلال کنید.
  • برای تهیه این غذا به جای آب از دوغ محلی ترش استفاده شده که باعث می‌شود طعم آن نسبت به قیمه ترشی بیشتری داشته باشد.

در مرحله دوممیگو‌ها را دانه‌دانه درون آرد سفید قنادی قرار دهید تا میگو کاملا سفید شود. برای تهیه میگو سوخاری با کیفیت حتما این مرحله را با دقت و حوصله انجام دهید. بنابراین برای تهیه آن در اولین مرحله، میگو‌های شسته شده را در ظرف مناسبی ریخته و تمامی ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. به خوبی به هم‌بزنید تا میگوها حسابی به ادویه‌ آغشته شوند. سپس یک تابه مناسب را انتخاب کنید و در آن روغن مایع بریزید. سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود.

و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند. همه این موراد در کنار هم باعث شدند تا غذاهای ایرانی ضمن تأثیر پذیرفتن از دیگر فرهنگ ها، فرهنگ غذایی غنی و منحصر بفردی را بسازند. اگر کلسترول دارید می‌توانید برای پخت این غذا به سراغ روغن زیتون بروید و مواد اولیه را به مدت یک تا دو دقیقه به خوبی در آن تفت دهید. در کنار این موضوع، توصیه می‌شود که برای کنترل چربی خون، در کنار میگو پلو از آب کرفس استفاده کنید.

خورشت کرفس

کشمش پلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در کشورمان با دستور پخت های مختلفی تهیه می‌شود. به‌عنوان مثال عده‌ای به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. با این حال یکی از خوشمزه‌ترین کشمش پلو مدل مازندرانی است که در ادامه آن را در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس به شما آموزش می‌دهیم. ایرانی‌ها به طور کلی از غذاهای گوشتی بسیار خوششان می آید و در بیشتر غذاهایشان گوشت مرغ، گوساله و یا گوسفند وجود دارد.

۳۶- خورش انار و بادمجان

البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت. برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. به عنوان آخرین غذا در لیست بهترین غذاهای ایرانی به معرفی چلو دیزی میپردازیم. چلو دیزی یکی از غذاهای محلی کاشان است که شاید در ابتدا تصور کنید همان دیزی معمولی است اما به روش دیگری سرو میشود، اما اینطور نیست. گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند.

ممكن است در نگاه اول فكر كنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یكی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است كه به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل كردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نكرده‌اند كه این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه كنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شكل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. همه ی آشپزهای ایرانی به دنبال بهترین دستور قرمه‌سبزی می‌گردند.