بهترین غذاهای شمال ایران خونه چی


روش پخت آن به این صورت میباشد باید ابتدا تمام حبوبات را خیس دهید و چند بار آب آنها را عوض کنید. رستوران رزاقی به عنوان اولین و بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور است که به صورت همه روزه و در تمامی ساعات انواع غذای ملل، ایرانی و محلی گیلان را ارائه می‌دهد. این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه در زمنیه رستوران داری به پرطرفدار ترین رستوران های شمالی کشور تبدیل شده است. قلیه‌ماهی هم از آن غذاهای جنوبی است که آوازه‌شان از مرزهای جنوب رد شده و به نقاط دیگر کشور هم رسیده است. در ترکیب این غذا از ماهی، رب انار، سبزی مخصوص یعنی گشنیز و شنبلیله و تمبر هندی استفاده می‌شود. ته‌چین غذایی است که در بسیاری از مناطق ایران طبخ می شود.

  • اگر راهی گیلان شدید، در اینجا آدرس بهترین رستوران های گیلان را با غذاهای محبوبشان پیدا کنید.
  • بادمجان های ساطوری شده را در یک قابلمه بریزید و به آن آب انار و آبغوره اضافه کنید.
  • برای درست کردن آن باید ابتدا بادمجان را کبابی کرد و سپس مواد دیگر را به آن افزود.
  • مرغ پخته شده و نمک و فلفل را به خورشت اضافه کنید و یک ساعت صبر کنید تا خورشت جا بیوفتد.
  • برای سرو، شامی‌ها را در ظرف بچینید و روی آن‌ها سماق بپاشید.گوجه‌های سرخ شده را نیز روی آن‌ها بچینید.

شمالی‌ها در غذاهای خود نه‌تنها از حبه‌های سیر بلکه در بیشتروقت‌ها از برگ سیر تازه نیز استفاده می‌کنند. اگر طرفدار غذاهای شمالی با بادمجان هستید، شش انداز بادمجان یکی از غذاهای محبوب گیلان است. اما اگر طرفدار غذاهای شمالی هستید، خوشمزه‌ترینشان را در هر وعده می‌توانید اجاره اقامتگاه بوم گردی گلبند رودبار بخورید!

پرداخت تعرفه پرستاری از ماه گذشته/ شاخص مصرف سرانه سیگار ما وضعیت خوبی ندارد

اگر هم گیاهخوار هستید واویشکا را با بادمجان و بدون گوشت قرمز و گوشت سفید درست کنید. برای خواندن مراحل طرز تهیه واویشکا روی لینک مطلب کلیک کنید. «کال کباب» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌ توانید با مواد ساده ای مثل سیر و بادمجان درست کنید. کال کباب گیلانی اصلی گاهی با ناز خاتون مازندرانی اشتباه گرفته می‌ شود.

باقلاقاتق، اناربیج، کال کباب به عنوان غذای ساده شمالی شناخته می شود. با توجه به نوع غذایی که طبخ می کنید این زمان متفاوت است ولی به طور معمول بیشتر از ۵ دقیقه نباید ماهی در خورش بپزد زیرا بعد از سرخ شدن خیلی زود له می شود. اسفناج مرجی یکی دیگر از غذاهای سنتی مازندراناست که در لیست غذاهای مقوی قرار می‌گیرد. خوراک کدو بره یکی از غذاهای مازندرانی است که به‌عنوان یک غذای سنتی در بسیاری از شهرهای این استان مانند بابل، آمل، ساری و … تهیه و پخت می‌شود. میرزاقاسمی، کدو بره، شامی و … از غذاهای نونی شمالی هستند که طرفداران بسیاری دارند.

دوپتی از غذاهای محلی استان مازندران

این غذا به دلیل مواد اولیه ای که دارد، بیشتر در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ سیر چاشنی اصلی این غذاست که حتما قبل از مصرف باید شسته شوند. این غذا نه ترش است و نه شیرین ولی بسیار خوش طعم و خوش عطر است. یکی دیگر از غذاهای معروف شمالی که امروزه در بیشتر رستوران‌ها یافت می‌شود، باقلا قاتوق است. مواد تشکیل دهنده این غذا، باقلا و سبزی‌های تازه هستند. این غذا به مراتب ساده‌تر از طبخ سایر غذاهای شمالی ست و طعم بسیار خوبی هم دارد.

آخرین آمار کرونا در کشور ۲ آذر ۱۴۰۱/ دو فوتی و شناسایی ۳۰ بیمار جدید کرونایی

به گوشت هم مقداری ادویه بپاشید و بر همراه پیازش روی برنج بچینید. بعد بقیه برنج را روی گوشت بریزید و گوشت را کاملا بپوشانید. قابلمه ته چین را روی حرارت قرار دهید تا با حرارت متوسط بخار کند. پس از اینکه پیاز نرم و شفاف شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در مرحله بعدی ران های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سرخ شوند.