بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان-غذای هرمزگان


بعد از اینکه پیاز مقداری سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. گوشت را به صورت مداوم با سر قاشق هم می‌زنیم تا گوشت هنگام سرخ شدن ار هم باز شود. مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است. رای ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ یا گوشت قلقلیبه مطلب آن مراجعه کنید. البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

  • مثلاً در برخی شهرها مانند اصفهان به آن استانبولی یا استانبولی پولو می گویند.
  • اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد.
  • برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید.
  • یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است.
  • معمولاً در مهمانی‌های آخر هفته و دورهمی‌ها وقتی صحبت از آشپزی می‌شود، اولین جوابی که برای سؤال ناهار چی درست کنم؟ می‌شنوید، نام یکی از انواع خورش ایرانی است.

پخت ته چین بسته به ضخامت آن یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. حالت ته دیگی این غذا یکی از دلایلی است که چین را به یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل می‌کند. این غذا مانند بسیاری از غذاهای ایرانی دیگر در هر شهر ایران کمی متفاوت است.

کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود. طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. همدانی‌ها در لیست انواع غذای ایرانی محبوب خودشان، «آبگوشت بزباش» را به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی جا داده‌اند.

خورشت کرفس

برنج را کمی زنده‌‌تر بر می‌داریم و آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و زعفران را دم میکنیم. برای ناهار یک روز سرد زمستانی یا بارونی پاییزی آش گزینه خوبی است. همراه با یک قاشق چایخوری نمک،اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند. بعد ازینکه آب عدس‌ها به جوش آمد، همینطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، روی آن کفی تشکیل می‌شود که حتما باید این کف را با قاشق جمع کنیم. بعد از اینکه مقداری پیاز نرم شد، به آن زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با پیاز و زردچوبه کاملاً مخلوط و یکدست شوند.

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

برای تهیه‌ی خورشت کنگر خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی کنید. سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید. برای مشاهده ادامه‌ی مطالب طرز تهیه قیمه نثار کلیک کنید. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند. اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود.

طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود.

پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. به همین دلیل خوراکی ها و غذاهای ایرانی با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای امتحان کردن طعم آن ها جزو یکی از خاطرات خاص و به یاد ماندنی گردشگران خارجی خواهد شد. این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند.