بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان-غذای هرمزگان


ماده اصلی، لوبیا سبز، سرشار از ویتامین K و منیزیم است. همچنین می توان آن را به عنوان منبع کاملی از فیبر و بتاکاروتن در نظر گرفت. فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است.

  • پختن آلبالو پلو به مهارت خاصی نیاز دارد، زیرا سمفونی واقعی رنگ ها و طعم ها است.
  • پیش غذا و مزه هم از انواع خوراکی هایی است که در سفره ما ایرانیان وجود داشته است.
  • حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند.

این غذای اصیل تهرانی در قحطی کشور ایران به هنگام زمان جنگ جهانی اول زیاد مصرف می‌شد. خوردن ترشی در کنار این غذای سنتی ایران که با لپه باقالا (باقالی زرد) تهیه می­‌شود بسیار دل چسب است. به این دلیل که اگر شیره برنج آبکش نشود، خاصیت آن چند برابر می‌شود. تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند. غذاهای سنتی گیلان، اصفهان، مازندران، خوزستان و قزوین در ایران و جهان بسیار معروف هستند. واقعیت این است که بخاطر تاریخ کهن ایران، لیست غذاهای ایرانی شامل تعداد پرشماری از غذاهای خوشمزه و جذاب مثل قیمه‌نثار، میرزاقاسمی، بریانی، فلافل، اناربیج و…

طرز تهیه آبگوشت دیزی خانگی

بعد از اینکه همه دلمه ها را در قابلمه گذاشتید، سس را به همراه مقداری آب روی آنها بریزید و اجازه دهید تا دلمه خوب بپزند. دستور کامل طرز تهیه دلمه برگ مو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. اشکنه به چند روش هم با سیب زمینی و هم بدون آن تهیه می‌شود. کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان اردبیل

مرصع پلو را اغلب با خورشت مرغ صرف می‌کنند تا تضاد خوشمزه ای بین دو طعن شیرین و نمکین ایجاد شود. سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم. بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند. بعد مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با کمی شکر در آب می جوشانانند تا کمی پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند. این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند.

انواع دلمه و کوفته از غذاهای ایرانی

در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. یکی از مجلسی‌ترین انواع غذای ایرانی، «کباب کوبیده» است. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید.