بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان


تعداد محدودی از انواع غذاهای ایرانی هستند که با برنج سرو نمیشوند به همین دلیل میتوان گفت در زندگی های امروزی برنج یکی از اجزا جدا نشدنی سفره های ایرانی میباشد. سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل ادویه به گوشت اضافه کنید. حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود.

  • كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است.
  • دمی گوجه با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز پخته می‌شود که انتخاب هریک به سلیقه و ذائقه غذایی هر فرد بستگی دارد.
  • این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید.
  • آن‌ها را نیز به همراه پیاز، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران تفت دهید تا هنگامی که رنگ گوشت تغییر کنید.

شما می‌توانید برای تهیه هر یک از مواد اولیه این غذاهای لذیذ و عالی، سراغ اسنپ اکسپرس بروید و در کمترین زمان ممکن خریدهای خود را تحویل بگیرید. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار محبوب استخورشت فسنجانمی ‌باشد. خورش خوشمزه و مجلسی ایرانی که بدون شک تمامی افراد آن را دوست دارند و زینت بخش مهمانی ها و مجالس مهمشان است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با رب انار و یا کوفته قلقلی تهیه می گردد. این خورش مانند قرمه ‌سبزی باید ساعت‌ ها با حرارت کم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد.

طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد. در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند.

طرز تهیه کوفته گردو با لپه

در این غذا باید روغن بسیار کمی استفاده کرد زیرا پس از پخته‌شدن، گردو حسابی روغن می‌اندازد. در خورش فسنجان از رب انار به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. پس از اینکه مواد خوب به هم آغشته شدند، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خورش برای حداقل 3 ساعت خوب بپزد تا جا بیفتد. برای این خورش گوشت گوسفندی بهترین گزینه است زیرا مزه ی خورش را بسیار لذیذتر می‌کند. ابتدا پیاز و گوشت را به خوبی سرخ کرده و سپس لوبیا قرمز و ادویه‌های موردعلاقه‌تان را به مواد اضافه کنید. سبزی سرخ شده را به گوشت و لوبیا اضافه کرده و سپس داخل قابلمه آب بریزید.

اما اگر در حال تحقیق روی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستید نیاز به متنی منسجم تر و لیستی جامع تر از غذا ها دارید. به این منظور به زودی در اینجا لیست pdf عذاهای ایرانی گذاشته خواهد شد. غذاهای ایرانی همانطور که ممکن است طبخشان ساعت ها طول بکشد، مثل انواع آش و آبگوشت و خورش های متفاوت، در میان خود غذاهای ساده ای را هم جا داده اند که انواع املت و کوکو جزء آن ها هستند.

پیتزا قارچ و گوشت

برای تهیه خورشت بامیه ابتدا سر بامیه‌ها را پاک کرده به گونه‌ای که زیاد کوتاه نشده و مواد لزج و تخم‌های درون بامیه بیرون نیاید. برای این غذا پیاز، سیب زمینی‌، گوشت تکه‌ای خورشتی و ترشیجاتی مانند آب‌غوره و آب‌لیمو نیاز است. عدس پلو یکی از پررنگ و لعاب ترین انواع پلوهای مخلوط است که درست‌کردن آن زمان زیادی لازم ندارد. این غذای ایرانی با برنج انتخاب مناسبی برای یک ظهر تابستانی است تا همراه با سالاد شیرازی و دوغ مهمان سفره‌های شما باشد. خورش قیمه به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و طرز تهیه آن نیز ساده است اما مانند هر غذای دیگری به فوت کوزه‌گری احتیاج دارد تا شما بتوانید طعمی بی‌نظیر را بر سر سفره غذا بیاورید.

برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد. اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید. به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود.