بهترین غذاهای ایرانی از نگاه سرآشپز آمریکایی ️ کارناوال-غذای هرمزگان


سفره‌خانه خلیج فارس از جمله رستوران های سنتی تهران است که در محله نارمک تهران قرار گرفته است. در این رستوران هم می‌توانید از اجرای موسیقی زنده حظ کنید و هم با چشیدن طعم خوش غذاهای ایرانی مانند ماهی و انواع دیزی لذت ببرید. بدون شک تهیه لیست غذاهای سنتی ایرانی به کتابی قطور و یا چند جلدی ختم خواهد شد.

مخلوط نام برازنده‌ای برای این غذاست؛ پلو مخلوط در واقع ترکیبی از همان استانبولی و لوبیا پلو است. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف است. همانطور که ته دیگ لوبیاپلو طرفدار دارد، ته دیگ پلو مخلوط هم پرطرفدار است؛ مخصوصاً اگر با سیب زمینی یا نان درست شده باشد. امتحان کردن این غذا را به عاشقان لوبیاپلو پیشنهاد می‌کنیم. یکی از پیازها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود.

  • علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت، رستوران عالی قاپو به اجرای شبانه و چند ساعت برنامه مفرح و سنتی نیز شهرت دارد.
  • طعم و عطر سبزی قرمه، پیاز داغ و سیب‌زمینی به‌همراه لیمو امانی، غذایی وسوسه‌انگیز و خوشمزه را خلق می‌کند که به‌سختی می‌توان به آن دست رد زد.
  • عشایر استان کرمان در ادامه گوشت را می‌پختند؛ گوشت‌ و استخوان‌ و چربی‌ را همراه با کمی نمک و آب در قابلمه‌ای می‌ریختند و روی آتش روشن می‌گذاشتند تا چربی‌ آب شود.
  • قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود.

اما در این میان برخی از غذاهای سنتی ایرانی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همیشه هم در صدر لیست‎ بهترین غذاهای سنتی ایرانی قرار گرفته اند. غذاهای محلی کیش را می‌توانید در بسیاری از رستوران های کیش پیدا کنید ولی اگر دوست دارید یک قلیه‌ماهی عالی را امتحان کنید به رستوران عمواکبر سر بزنید. رستوران باباقدرت، رستوران پایاب، رستوران پوریا، رستوران انرژی، رستوران رویال استار و رستوران درویش هم انواع غذاهای سنتی کیش را سرو می‌کنند. سپس پیازها را نگینی خردکنید و در تابه‌ای باکمی روغن حرارت دهید تا طلایی شود.

۲۱. غذاهای محلی استان خراسان رضوی

همانطور که از اسم این غذا مشخص است آرد نخودچی یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن است. برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده را با آرد نخودچیترکیب می‌کنند و کوفته‌های کوچک از آن درست می.کنند. این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند. به همین راحتی میتوانید یکی از غذاهای محلی ایران که متعلق به شهر اصفهان است را بپزید و نوش جان کنید. پیچاق قیمه را می‌توان به‌عنوان ناهار یا شام و همچنین برای سحری و افطاری سرو کرد.

همدان و آبگوشت قورمه‌هاش

در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز. البته این را هم از قلم نیندازید که برای داشتن ته‌دیگ خوب و دلچسب لازم است آن را مدت زمان بیشتری روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی پخته شود و خودش را خوب بگیرد. نوع دیگر کباب جوجه است که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر سلیقه اقوام مختلف از مواد دیگری به آن اضافه می شود و بر روی زغال کباب می شود.

لوبیا پلو

جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. در کئی پلا، علاوه بر کدو حلوایی، پیاز، گوشت چرخکرده، برنج، زیره، زردچوبه و ادویه هم می‌ریزند. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم.

البته می توان از عسل هم به جای شکر استفاده کرد که در اینصورت طعمی بسیار بهتر و خاص تر پیدا خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد که دوست داران فرهنگ ایرانی چندین سال است نخستین شنبه آذر را روز جهانی قرمه سبزی نامگذاری کرده‌اند. در تابه‌ای بادمجان‌ها را بچینید و کمی سس قرمز در کف آن بریزید در تابه را بگذارید تا کاملاً بپزد. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود. سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و … است و حبوبات آن نیز از لوبیا, عدس, نخود و … است.

ترکیبات اصلی این آش را چغندر، عدس، پیاز، آرد گندم، سیاه‌دانه، میتخم (تخم شوید)، کسرک (زنیان)، زیره، نعناع داغ، تلف (قره‌قروت)، اسفناج، جعفری، گشنیز، نمک و زردچوبه تشکیل می‌دهند. خورشت ریواس از غذاهای سنتی و محبوب استان کردستان به شمار می‌آید. برای تهیه این غذا اول پوست ریواس خام را جدا می‌کنند و آن را همراه گوشت و پیاز می‌پزند. یکی از غذاهای خوب و ارگانیک ایلام، خورشت تره کوهی است که درواقع غذایی مختص به غرب ایران است.