بهترین غذاهای ایرانی از نگاه سرآشپز آمریکایی ️ کارناوال


مرغ را که بهتر است ران آن باشد را در ماهی‌تابه به همراه ادویه‌جات سرخ می‌کنیم. یک لیوان آب جوش را به همراه زعفران بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم با آب زعفران بپزد. یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است. البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود. برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید. می‌توانید برنج را به‌صورت کته یعنی بدون آبکش کردن درست کنید که در این صورت گوشت یا مرغ خود را نباید به برنج اضافه کنید.

  • تجربه سفر به شمال در تعطیلات سال برای همه ایرانی‌ها یک خاطره مشابه است.
  • ظاهراً دمی گوجه از ترکیه به ایران آورده شده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غذاهای برنجی ایرانی شده است.
  • بورک طعم‌های مختلفی داره اما یکی از پرطرفدارترین آنها بورک حلزونی با قارچ و مرغ و دیگری بورک سیب زمینی سیب زمینی پنیری است.

سپس آن را با گوشت یا مرغ لطیف آماده شده به همراه بشقاب سرو کنید. ایرانی‌ها به طور کلی از غذاهای گوشتی بسیار خوششان می آید و در بیشتر غذاهایشان گوشت مرغ، گوساله و یا گوسفند وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی در کشور ایران جوجه کباب است که آن را روی زغال کباب می‌ کنند و بسیار خوشمزه می شود. یکی از سنت های اصیل ایرانی ها این است که زمان کمپینگ به دل طبیعت حتما مواد لازم برای تهیه کردن جوجه کباب را همراه خودشان می ‌برند و همانجا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. جوجه کباب همراه با برنج زعفرانی، گوجه کبابی و کره خورده می ‌شود که این ترکیب بسیار خوشمزه است.

از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، زرشک پلو با مرغ است که با کمی زعفران می‌توان رنگ و عطر خوشی به آن هدیه داد. مرصع پلو طرفداران خاص خود را داشته و با کمک زرشک، مرغ، کشمش، پسته و برنج تهیه می‌گردد.برای اطلاع از طرز تهیه این غذا اینجا کلیک کنید. با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی ( آش صبحانه ) برای افطار

سپس آن‌ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید. در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن را نیز بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید.

معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود. البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است. ابتدا حبوبات را همراه گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم و در انتها گوجه ها را اضافه می کنند.

به همین دلیل خوراکی ها و غذاهای ایرانی با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای امتحان کردن طعم آن ها جزو یکی از خاطرات خاص و به یاد ماندنی گردشگران خارجی خواهد شد. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. در ادامه با لاکچری ترین و بهترین غذاهای ایرانی بیشتر آشنا شوید. خورش قرمه‌سبزی نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با برنج است.

رشته پلو

به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. برای تهیه کشک بادمجان بادمجان‌ها را از قبل شسته و پوست آن‌ها را بکنید. ته قابلمه کمی روغن ریخته و نان لواش برای ته دیگ می‌گذاریم.

کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است. کباب در ایران انواع گوناگونی دارد مثل کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت. بنابراین عادت به مصرف آن از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرده و سلامت روده بزرگ را تضمین می کند.

برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود.

کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد. ماهی شکم پر یک غذای خوشمزه و مجلسی است که در شهرهای مختلف ایران هر کسی به یک نوع و با سلیقه خودش آن را درست می‌کند. سوپ نیز به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در برنامه‌ی غذایی خانم‌های خانه دار قرار می‌گیرد. غذای جیب تاجر مرغ یک غذای راحت و خوشمزه که از ترکیب موادی چون سینه مرغ، جعفری، تخم مرغ، ذرت و… درست می‌شود. سینه مرغ را به همراه پیاز، فلفل و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد.