بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند


این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید. برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود. برای طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و اصیل به ادامه‌ی مطالب کلیک کنید. سریع‌ترین و ساده‌ترین راه درست‌کردن دمی گوجه، کته کردن آن است.

  • برای تهیه نان ترتیلا آرد ذرت و گندم به همراه روغن مایع و آب استفاده می‌کنیم.
  • در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد.
  • کشک بادمجان یکی از غذاهای اصلی و محبوب در بین ایرانیان است که طعم خاص ترش و شور آن بسیار لذیذ است.
  • طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود.

طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید.

انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند. در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند. این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوب خطه آذربایجان شرقی و غربی محسوب می شود اما با این وجود در سراسر ایران طبخ می شود و یکی از گزینه های پرطرفدار توریستهای خارجی می باشد.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان قم

در کلم پلو می‌توان از دو نوع کلم متفاوت استفاده کرد ولی دستور اصلی آن با کلم قمری است. اگر کلم قمری در دسترستان نبود می‌توانید از کلم‌برگ استفاده کنید. اگر صبح برای غذا پختن وقت کمی دارید و کودکانتان ناهار نونی دوست ندارند، دمی گوجه گزینه ی خوبی است تا یک غذای برنجی سریع و ساده و در عین حال خوشمزه را درست کنید. برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان البرز یا همون کرج

برای تهیه میرزا قاسمی از تخم مرغ، بادمجان و گوجه فرنگی استفاده شده و بین مردم گیلان محبوبیت زیادی دارد. خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید. کله جوش که با نام کال جوش هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیبات و رسپی های متنوعی پخته می شود. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.

طرز تهیه عدس پلو زعفرانی خوشمزه و مجلسی به روش نذری

با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد. در واقع وجود عطر و طعم خاصی که در انواع مواد غذایی سالم و لذیذ وجود دارد و کدبانوها و آشپزها با مهارت خاص این طعم ها را در کنار هم قرار می دهند، یک غذای عالی و اصیل آماده می شود.