بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند-غذای هرمزگان


اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود. سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند. خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد. انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند. در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید.

در برخی از استان‌ها این غذا را با مرغ تهیه کرده و در برخی مناطق با گوشت گوساله و گوسفند؛ انتخاب نوع گوشت باقالی پلو به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد. کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید. اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود.

  • اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید.
  • در نوشیدنی‌های گرم، چای یک کشت متداول در شمال ایران است که اغلب به همراه یک مکعب شکر به اسم قند، یا یکی از شیرینی‌های سنتی ایرانی، مثل نقل یا پولکی استفاده می‌شود.
  • سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید.
  • ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد.
  • تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند.

در مورد ابداع و تاریخچه کباب کوبیده روایت‌های متفاوتی وجود دارد. مثلا اعتماد السلطنه در کتاب خاطراتش ورود چلوکباب به ایران را به ناصرالدین شاه نسبت داده است. این تیم امیدوار است با تلاشش باعث ارتقای سطح آشپزی ایران شود. اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم.

ماکارونی رشته‌ای

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است. در طرز تهیه سیب پلو از سیب زمینی، گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. به دستور پخت غذاهای ایرانی، خورش میگو را هم اضافه کنید.

با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند. آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد. در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید. یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است.

این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد. خورشت قلیه ماهی بیشتر از همه در شهرهای جنوبی ایران محبوب بوده و در وعده‌های غذایی هفتگی خود معمولا این غذا را قرار می‌دهند. در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست. منشا اصلی غذای ترش کباب استان گیلان است اما به دلیل طعم خاصی که دارد، در سراسر کشور طبخ می‌شود. کله جوش که با نام کال جوش هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیبات و رسپی های متنوعی پخته می شود. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود.

کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید. اینکه بدانیم با کشک چه غذاهایی می توانیم طبخ نماییم خود یکی از هنر های آشپزی است. کشک دارای کلسیم فراوانی است و تنها برای عده کمی از افراد بدلیل داشتن بیماری نظیر سنک کلیه و … این خوراک توصیه نمی شود.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی

که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند. هر فردی بر اساس ذائقه خودش درون این غذا زرشک بیشتر و یا زعفران بیشتر می ریزد. برخی از افراد هم مرغ را به صورت پخته شده و یا سرخ شده میل می ‌کنند. خب در ادامه با ما باشید تا معرفی 5غذای خوشمزه ایرانی، یعنی خورش فسنجان، زرشک پلو با مرغ، خورش قرمه سبزی، ته چین مرغ و آش رشته را مطالعه کنیم.

غذای ایرانی

سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود.

زرشک پلو از ترکیب زرشک برنج سفید و زعفران تهیه می ‌شود. علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد. زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود.