بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند-غذای هرمزگان


مواد اصلی آن جو به صورت پوست کنده یا نیم کوب، و یا بلغور آن است، و حبوبات که شامل نخود، لوبیا و عدس است. محبوبیت باقالاپلو در خانواده‌های ایرانی به حدی است که یک عروس ایرانی برای اینکه هنر آشپزی خود را ثابت کند، سراغ باقالا پلو می‌رود. در واقع او زمانی که بتواند باقالی پلو اشتها آوری بپزد، به عنوان یک آشپز خوب شناخته می‌شود. تا حدی که به کسی که غذا می‌پخته آشپز می گفتند؛ لفظی که تا به امروز هم جاری است.

  • در تهیه عدس ‌پلو از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود.
  • حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.
  • شاید کشورهای دیگر هم اینچنین دارای تنوع غذایی باشند ولی ما ایرانیان بدلیل داشتن قدیمی ترین تمدن در این بخش متمایز از بقیه کشور ها هستیم.
  • اگر در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج را با دقت بگردید، حتماً اسم کشمش پلو مازندرانی را خواهید دید.
  • رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.

کیک ها از دسته خوراکی هایی هستند که در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است. کیک ها را می توان جزو خوراکی های بسیار خوشمزه در تمام دنیا دانست. کیک ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع آنها شکل و روش تهیه آنها بوجود می آید.

این کلوچه انقدر محبوب است که در شهرهای بزرگی مثل تهران هم در انواع نانوایی و شیرینی پزی پخته می‌شود، مثل یک مغازه در منطقه ونک تهران که به کلوچه‌های فومنی معروف شده است. این شیرینی همانطور که از اسم آن پیداست شیرینی محبوب شهر یزد است. امروزه کیک یزدی توسط همه مردم جهان به عنوان خوشمزه­ترین شیرینی ایرانی یاد می­شود و گردشگرانی که به شهر کویری یزد سفر می­کنند حتماً آن را امتحان می­کنند. اخیرا این برند خوش‌نام (خاج خلیفه رهبر) اقدام به ارائه کیک یزدی در بسته بندی‌های زیبا و در کلاس بین المللی کرده است. به گونه‌ای که شما می‌توانید آن‌ها را بخرید و برای مدت زیادی نگهداری کرده و هر زمان که دلتان خواست از طعم اورجینال آن بچشید. اما اگر به مغازه‌های حاج خلیفه رهبر دسترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک یزدی حاج خلیفه در خانه را در وبلاگ آرسس شف مطالعه کنید.

خورشت آلوچه

سالهاست که شیرینی های محلی در کنار چای یکی از خوراک های وعده های عصرانه ما ایرانیان محسوب می شود. یکی از غذاهای ایرانی که حتما در سفره های ما ایرانیهاست سالاد می باشد. سالاد ها متعلق به منطقه خاصی نیستند ولی ما ایرانیها همیشه سالاد داشته ایم. تزیین این آش را با استفاده از پیاز داغ، کشک، سیر داغ انجام می دهند. جالب است بدانید در ماه رمضان سفره افطار ایرانی ها با این غذا پربارتر میشود و به عنوان غذای نذری نیز در مراسم های مذهبی توزیع می شود. در این دوره آنلاین شما دستور پخت بیش از 20 نوع غذای معروف ایرانی را به صورت ویدیویی با کیفیت بالا آموزش می بینید.

برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد. آبگوشت از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود. در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد. بسیاری از توریست‌ها علاقه‌مند هستند غذاهای محبوب و ملی کشورهای مقصد را امتحان کنند. و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که ببینید وقتی توریست ها کله پاچه را امتحان می‌کنند در حالیکه هیچ تصور و پیشینه ذهنی از طعم و ماهیت آن ندارند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان خوزستان

اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند. به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند. چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد. حتی فکر اینکه یک غذای خیلی خوشمزه وجود دارد که تا به حال نخورده ایم، آدم را گرسنه میکند.

خورشت دوغ پای

در شهر بندرعباس خورش تندی وجود دارد که با استفاده از ماهی، میگو، سیر، آلوچه، فلفل قرمز و گشنیز تازه درست می‌شود. بهترین مکان برای خوردن غذاهای خوش مزه در شهر بندرعباس رستوران‌های کنار بازار مرکزی ماهی فروشان است. به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و رسمی‌ترین غذاهای ایرانی که گاهی با گوشت مرغ هم تهیه می‌شود، درست کردن نسخه واقعی آن می‌تواند کار سختی باشد و به تجربه و مهارت کافی نیاز دارد. این غذا یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان و عزیزان است. اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید.

کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد. خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود.

به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود. انواع خورشت های ایرانی از بهترین های لیست غذاهای ایرانی هستند. خورشت هایی نظیر خورشت قرمه سبزی – فسنجان – قیمه و بسیاری از خورشت های دیگر را در این دسته می توانید به سادگی بیابید و از آموزش رایگان آشپزی در این بخش لذت ببرید. ایران با توجه به تاریخی که دارد، گنجینه‌ای از انواع غذای اصیل، پاک و لذیذ است. غذاهای ایرانی به خاطر ادویه‌های خاص زعفران، زیره و زردچوبه، انواع سبزیجات تازه، اقلیم متنوع و دستورپخت‌های کهن و جا افتاده طعم خاص و خوبی دارند.