بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند


می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و مناسب به توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. در این مطلب سعی کردیم لیست غذاهای ایرانی سنتی و محلی استان های مختلف را معرفی کنیم تا با نام و طرز تهیه برخی از آنها آشنا شوید. امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار طولانی میباشد زیرا برنج یکی از غذا های اصلی ایرانیان محسوب میشود و اکثرا به عنوان غذای مجلسی برنج در کنار خورشت ها سرو میشود.

باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود.

  • شما کدام یک از غذاهای ایرانی فوق را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات و تجربه های خود را با تیم ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.
  • جالب است بدانید که خارجی ها تهچین را به دلیل ظاهر زیبای آن کیک ایرانی می نامند.
  • زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است.
  • البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود.

سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است.

بورک یک غذای ترکیه‌ای هست که برای ناهار گزینه خوبی می‌تواند باشد. بورک طعم‌های مختلفی داره اما یکی از پرطرفدارترین آنها بورک حلزونی با قارچ و مرغ و دیگری بورک سیب زمینی سیب زمینی پنیری است. برای تهیه آن به تعداد نفرات یک یا چند عدد ران یا کتف مرغ (در صورت دلخواه سینه مرغ) را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه‌جات آماده کنید.

خورشت آلو اسفناج با گوشت

بدون شک یکی از بهترین و معروفترین غذاهای ایرانی که بسیاری از آشپزهای ایرانی آن را می‌ شناسند چلوکباب می باشد.انواع کبابو به ویژه کوبیده در بین ایرانی ها و توریست ها طرفداران زیادی دارد. چلوکباب کوبیده به طور معمول با گوجه و فلفل کبابی همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود. البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد.

خرید بلیط هواپیما تهران | ره بال آسمان

اما به طور کلی میتوان گفت معروف ترین انواع غذای ایرانی کباب کوبیده و قورمه سبزی میباشد که رتبه های برتر پرطرفدارترین غذای اییرانی را به خود اختصاص داده اند. طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است.

با تاپ کوکینگ حرفه ای آشپزی کن

با گسترش پخت و سرو آش دوغ شاید کمتر کسی بداند که آش دوغ اصالت تبریزی دارد. غذاهای جنوبی اصلی‌ترین دلیل برای این هستند که یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید. اگر به آبادان سفر کنید در سطح شهر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند تعداد زیادی فلافل فروشی است!

ته دیگ یکی از بخش های محبوب غذا در جمع های خانوادگی و ایرانی است که برای برداشتنش با دست کسی شما را مواخذه نمی‌کند. برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید. بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید.