بهترین طرز تهیه کباب بختیاری+مواد لازم دکور پلاس


سپس آن‌ها را به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید و در آش حال در جوش بریزید. پیاز خرد شده را با مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود. سپس ادویه و رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن‌ها را به‌همراه پیاز تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود. آب لوبیا سفید و گندم را خالی کنید و آن‌ها را به‌همراه گوشت خرد شده و کلم قمری خرد شده در قابلمه بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید و سپس آب جوش را در قابلمه بریزید.

  • از دیگر جانوران منطقه می‌توان گرگ، روباه، شغال، کفتار و پرندگانی همچون کبک، دری کبک، چیل، تیغو و عقاب را نام برد.
  • در بخش اول، شماری از غذاهای خوشمزه چهار محال و بختیاری ها را معرفی کردیم.
  • پس از گذشت نیم ساعت، سیب‌زمینی‌های سرخ شده، عدس و آلوی آبکش شده را در تابه بریزید.
  • پس از یک دقیقه، غوره را در تابه بریزید و آن‌ها را نیز تفت دهید.

گشنیز و جعفری خرد شده و تفت داده شده را پس از یک ساعت پخت گوشت و حبوبات در قابلمه بریزید. تره، اسفناج و شنبلیله تفت داده شده را نیز به‌همراه لیمو عمانی در یک ساعت پایانی پخت خورش در قابلمه بریزید تا یک خورش قورمه سبزی مجلسی داشته باشید. سعی کنید که لیمو عمانی را قبل از ریختن در خورش در آب جوش بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود. نمک را در نیم ساعت پایانی به خورش اضافه کنید و طعم آن را بچشید تا در صورت نیاز به آن نمک یا فلفل بیشتری بزنید. قورمه سبزی یا خورش سبزی با سبزی قورمه (تره، جعفری، شنبلیله، گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر)، لوبیا (قرمز، چیتی، چشم‌ بلبلی)، پیاز و گوشت قرمز درست شده و معمولا با برنج سرو می‌شود.

ته‌چین گوشت گرمسار

در دالان طبیعی غار قندیل‌های آهکی زیبا به وفور وجود دارد و فرایند تشکیل این قندیل ها ادامه دارد . در زمان صفویان تلاش برای ایجاد شکاف در کوه و انتقال آب راه به جایی نبرد. این شکاف که در نزدیکی تونل است خود یکی از دیدنیهای تاریخی منطقه است . این دشت حدود ۱۲ کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای ینواستکی ، از توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

قابلی پلو بجنورد

ایرانیان مزه های جدیند را بنا ترکیب کردن مواد غذایی به خوبی یافته اند. در گام بعدی، یک ردیف گوشت روی آن می چینیم و کمی آلو روی آن می ریزیم و چند تکه به هم می گذاریم. گرد غوره را با نمک و فلفل و ادویه مخلوط کرده و روی این مواد می پاشیم و سپس یک قاشق روغن دیگر می ریزیم. این کار را تا تمام شدن مواد ادامه می دهیم و با افزودن دو لیوان آب در قابلمه را می بندیم و می گذاریم روی حرارت ملایم کاملا بپزد.

خرما پلو

خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند گز، عسل، نبات، کشک، قره قوروت از سوغاتی‌های خوراکی‌اش هستند. گلیم‌ها، جاجیم‌ها و فرش‌های دستبافت (معروف به بی‌بی باف) هم از صنایع دستی زیبای این استان هستند. به‌علاوه از یاد نبرید که طعم غذاهای محلی خوشمزه مثل کباب بختیاری، آش اوماج، کالاجوش، آش دوغ را هم حتما بچشید؛ اگرنه طعم‌های بی‌نظیری را از دست خواهید داد. کباب بختیاری و کباب کوبیده و کباب تابه ای از انواع غذا های ایرانی هستند که بهتر است هر کدبانویی طرز تهیه این نوع کباب ها را یاد بگیرد تا بتوانید در برنامه غذایی خانواده خود با پخت این کباب های لذیذ تنوعی را ایجاد کند. در یکی از این طرز تهیه‌ها، آش برنج با برنج، گشنیز، عدس و آب قلم درست می‌شود؛ در حالی که در نسخه دوم این آش، از کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گاهی مرغ، عدس، برنج، سبزی آش، پیاز و گاهی سیر استفاده می‌شود. آبگوشت قرمه‌، قورمه سبزی همدانی یا آبگوشت بزباش، یک غذای بسیار جالب و لذیذ همدانی است که نسخه‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت از خورش محبوب قرمه سبزی را به شما ارائه می‌کند.