بهترین طرز تهیه کباب بختیاری+مواد لازم دکور پلاس


پس تا پایان این مقاله با بزرگترین مسئول پخش کباب ترکی در کشور همراه باشید. سبزي آش را بعد از شستن و خرد كردن مي‌پزند، سپس برنج و دوغ را به آن اضافه مي‌كنند بعد كه برنج پخته شد كمي آرد را در آب حل كرده و به آن مي‌افزايند‌ تا‌ آب ‌آش به ‌صورت‌ غليظ‌ درآيد ‌و ‌پياز ‌داغ‌ را ‌هم ‌اضافه ‌مي‌كنند. اسفناج خرد شده را در قابلمه ماش بریزید و آن را برای چند دقیقه همراه با ماش بپزید. سپس آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به‌همراه لوبیای پخته، سیر داغ، نمک، فلفل و زردچوبه به مخلوط اسفناج و ماش بیفزایید.

  • از مشهورترین غذاهای بوشهری می‌توان به قلیه ماهی، قلیه میگو، قیمه بوشهری، شکر پلو، رنگینک، یتیمک بوشهری، دمی لخ لاخ، نان قراپیچ، حلوای انگشت پیچ و نان گرده، نان تیری و بسیاری از غذاهای دیگر اشاره کرد.
  • این کباب با طعمی ترش و شیرین معمولا با نان یا برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای متفاوت از یک شامی را به شما ارائه می‌دهد.
  • سپس از مایه گوشتی، کوفته ریزه درست کنید و آن‌ها را به‌همراه سبزی خرد شده در آش بریزید.
  • برای طعم دار کردن گوشت و مرغ، می‌توانید از مقداری فلفل دلمه ای خرد شده نیز استفاده کنید.
  • چزنک رغو نوعی نوع نان روغنی و از محبوب‌ترین غذاهای محلی لری است.

كلاه نمدی هم یكی دیگر از اجزای لباس محلی مردان بختیاری است همینطور گیوه ملكی كه برای پوشش پاها مورد استفاده قرار می دهند. سفره‌خانه فردوسی و چلچراغ بهترین سفره‌خانه‌های شهرکرد هستند. ره بال آسمان مشتاق شنیدن تجربه‌ها و نظرات شما درباره شهرکرد و رستوران‌هایش هستیم.

پیازو

در ابتدا بلغور را پاک کنید و کمی آب روی آن بپاشید تا مرطوب شود. سپس بلغورها را در یک تابه بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا بوداده شود. توجه داشته باشید که در این مرحله شعله گاز نباید زیاد باشد؛ زیرا بلغورها به سرعت می‌سوزند. پیازهای خلالی خرد شده را در مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیازها بیفزایید و خوب با هم مخلوط کنید و تفت دهید. سپس آن‌ها را به‌همراه نخود نیم‌کوب شده و آب در یک قابلمه بریزید.

افزایش ۵۰درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه به معرفی تعداد ی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری می پردازیم. غذای خوب خوردن در سفر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که کیفیت و حال خوب سفرتان را چند برابر می‌کند. فکرش را بکنید که این سفر،‌ رفتن به یکی از زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین شهرهای کشورمان باشد. می‌خواهیم در این شهر گشت‌و‌گذار کنیم و با رستوران‌های شهرکرد آشنا شویم.

از انتهای جاده آسفالت تا دهانه غار حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی لازم است. شما می‌توانیدتابه یا ظرف کباب سرداشی را به نانوایی سنگکی محله خود ببرید و از آن‌ها بخواهید تا آن را برای یک تا دو ساعت در تنور بگذارند. در تهیه این نسخه از فسنجان به‌جای رب انار از ماست یا کشک استفاده می‌شود و به همین دلیل، طعم این فسنجان با هر فسنجانی که تاکنون امتحان کرده‌اید، متفاوت است.

در برخی از طرز تهیه‌ها لپه حذف می‌شود و به‌جای آن از کشمش و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. طبخ اردک شکم‌پر به زمان و حوصله بسیاری نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که به‌محض مزه‌کردن آن، متوجه می‌شوید که این غذا ارزش زمانی که برای آن سپری کرده‌اید را داشته است. اردک شکم‌پر، یک غذای بسیار مجلسی و متفاوت است که با حضورش در سفره مهمانی، رنگ متفاوتی به سفره شما خواهد بخشید و همگان را خوشحال خواهد کرد.