بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-غذای هرمزگان


در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه بریانی پلو و انواع آن و همچنین ترکیب ادویه بریانی بلوچی آشنا کنیم. تباهگ یکی از لذیذترین و قدیمی‌ترین غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان است که در خارج از این استان و کشورهای همجوار عربی خلیج فارس نیز به‌عنوان یک سوغاتی باارزش، شناخته می‌شود. تباهگ در واقع، یک روش نگهداری از گوشت است که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند.

  • و حتی در مواقع عادی و به صورت روزانه بسیار متداول بوده است.
  • برخی افراد علاوه بر نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز در خورش، مقدار کمی تخم شنبلیله هم می‌ریزند؛ اما مراقب باشید که در مصرف این ادویه زیاده‌روی نکنید تا خورش شما تلخ نشود.
  • به‌عنوان مثال در بندرعباس از ماهی شیر یا زبیدی، در اهواز از میش ماهی و هامور و در بندر گناوه از ماهی سرخو یا همار استفاده می‌کنند.
  • اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد.
  • شهر شیراز آنقدر دیدنی و جذاب هست که نه تنها گردشگران داخلی، بلکه تعداد زیادی هم گردشگران خارجی در تلاش برای سفر به آن هستند.
  • سپس رب گوجه‌فرنگی، شنبلیله، هل و آبغوره را به پیاز داغ بیفزایید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید تا سس کوفته آماده شود.

این خورش طعمی مشابه آبگوشت دارد که از همین نظر متفاوت است. قیمه نخود یزدی، رنگی زعفرانی دارد و در طرز تهیه آن معمولا رب گوجه‌فرنگی به کار نمی‌رود. این خورش با عطروبوی اشتهابرانگیز و ظاهر متفاوتش، گزینه‌ای عالی برای مجالس و مهمانی‌ها به شمار می‌رود. برنج را از حدود یک تا دو ساعت قبل، بدون نمک خیس کنید و قلم را هم با کمی نمک به‌صورت جداگانه بپزید.

چهار محال و کباب بختیاری‌

قورمه سبزی یکی از محبوب ترین و خوش مزه ترین خورشت های ایرانی است که از لوبیا, سبزی مخصوص, لیمو عمانی و گوشت بره تهیه می شود. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید . جای آش ارده یا همون ارده پلو تو این لیست غذاهای ایرانی خالیه بنظرم. قوروت بادمجان یکی از غذاهای محلی استان خراسان و بیرجند است.. برعکس بلغور پلو تهیهٔ قوروت بادمجان کمی مشکل است، چراکه نیاز به سابیدن کشک دارد.

طرز تهیه خورشت باقلا قاتق

فضای داخلی رستوران به‌خوبی طراحی شده و با ترکیب چوب و کاه‌گل، محیطی بی‌نظیر را ایجاد کرده است. این رستوران به‌صورت دوبلکس طراحی شده است و طبقه دوم حالت بالکنی چوبی و بزرگ را دارد که به شکل دوار در محیط رستوران دیده می‌شود. است که از مغز گردوی آسیاب شده، رب انار ترش یا شیرین (یا رب آلبالو)، تکه­‌های کوچک مرغ یا گوشت قرمز تهیه شده و با برنج میل می­شود.

خورش عدس را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با پیاز داغ و چند پر جعفری تازه تزئین کنید. برای سرو سوتی پلو با گوشت، کافی است گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز رنده شده ورز دهید و به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید. پس از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، لوبیا و نخود پخته را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی سرخ شده و مرزه خشک در سوپ بریزید و صبر کنید تا سوپ برای ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و جا بیفتد. اگر احساس کردید که آب سوپ شما کم است، کمی آب جوش در مرحله افزودن حبوبات به سوپ اضافه کنید. یارما شورباسی را به‌همراه سبزی خوردن، نان تازه و دوغ سرو کنید. پس از پخت کامل گوشت و لوبیا، مخلوط رب گوجه‌فرنگی و غوره را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

رستوران سنتی سروستان

از طرفی به سبب مواد اولیه ارزشمند آش رشته که در فرهنگ ایرانی فرخنده و مبارک محسوب می‌شوند، در نوروز و جشن سال نو ایرانیان، نیز آش رشته را طبخ می‌کنند. کافیست تا نگاهی به نقشه و جغرافیای وسیع کشور ایران بیاندازید، در خواهید یافت که منشأ این تنوع بی نظیر از کجاست! علاوه بر این، زمانی امپراتوری هخامنشی و پارسی تمام منطقه کشور فعلی ایران و کشورهای همسایه اش را در بر می گرفت و در زمان های بعدی و جنگ های مختلف، زمین های زیادی دست به دست شدند. و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند. همه این موراد در کنار هم باعث شدند تا غذاهای ایرانی ضمن تأثیر پذیرفتن از دیگر فرهنگ ها، فرهنگ غذایی غنی و منحصر بفردی را بسازند.