بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-غذای هرمزگان


پلو بریانی در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان از محبوبیت بسیاری برخوردار است و یکی از غذاهای مجلسی به شمار می‌آید که در مجالس عروسی یا عزا سرو می‌شود. گوشت دنده را به تکه‌های کوچک‌ برش بزنید؛ به‌طوری که هر تکه دارای دو دنده باشد. فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده را به گوشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا به خورد گوشت‌ بروند.

  • این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد.
  • در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود.
  • اگر از طرفداران خوردن غذای ملس هستید، حتماً به‌آلو را تجربه کنید.
  • در بقایای تخت جمشید، پایتخت باستانی امپراتوری ایران، باستان شناسان کتیبه‌­های سنگی مربوط به 515 قبل از میلاد را یافته‌­اند که حاوی فهرستی از غذاهای ایرانی است.
  • آش سبزی، یکی از آش‌های محلی و سنتی شیراز است که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

این غذای مقوی و مفید را می‌توان به‌صورت گیاهی و ساده یا با گوشت چرخ‌کرده، ماهی، تکه‌های مرغ و حتی گوشت ماهیچه و گردن درست کرد. ماش، برنج، پیاز، کره، نمک، فلفل و زردچوبه از مواد اصلی تشکیل‌دهنده ماش پلو هستند. برای آشنایی با طرز تهیه انواع ماش پلو به مجموعه غذاهای محلی کجارو سر بزنید. استفاده از مواد اولیه تازه و طبیعی نظیر دانه‌های انار جنگلی در رب انار، گردو، شیر، کره، ماست، دوغ و روغن حیوانی باعث شده‌اند که غذاهای سنتی این منطقه، ارگانیک و سالم باشند. مصرف کم نمک، شکر و روغن و استفاده زیاد از سیر و پیاز نیز از جمله ویژگی‌های این غذاها هستند.

آبگوشت بادمجان و کشک

برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند.

طرز تهیه کباب ترش ( گیلان )

سپس عنکاس آب‌پز شده و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید. در ادامه رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل و ادویه را در تابه بریزید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. طرز تهیه آش بی‌بی سه‌شنبه بسیار شبیه به آش رشته است، با این تفاوت که در آن کوفته ریزه گوشتی می‌ریزند و همین موضوع، این آش را تبدیل به غذایی پرملات، سیرکننده و مقوی می‌کند. درجه سختی طبخ این آش، متوسط است و شما می‌توانید در زمانی حدود سه ساعت آن را در خانه درست کنید. آش بی‌بی سه‌شنبه یکی از آش‌های مشهور و لذیذ در شهر اراک است که بیشتر به‌عنوان نذری پخته می‌شود و بر سر سفره بی‌بی سه‌شنبه قرار می‌گیرد تا نیازمندان را حاجت روا کند.

چندتا از غذاهای سنتی ایرانی را میشناسید؟

در این میان غذاهای گرمی شبیه به سوپ و آش‌ نیز وجود دارند که باز هم گوشت نقش پررنگ و مهمی در آن‌ها ایفا می‌کند. قیمه پیچاق اردبیل، یکی از انواع این خورش متفاوت و بسیار لذیذ است که با تخم‌مرغ، خلال بادام، برگ مو، زعفران، کره محلی و ادویه خورشتی درست می‌شود. برای ترش کردن قیمه پیچاق به‌جای لیمو عمانی از آب لیمو یا آبغوره استفاده می‌شود. با معروف‌ترین غذاهای محلی ایران، یکی از سه مکتب خوراک جهانی آشنا شوید و یک روز لذت‌بخش را در میان انواع طعم‌های لذیذ و وسوسه‌کننده سپری کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید.