بهترین رستوران های استان چهار محال و بختیاری با نقد و بررسی و تصاویر لست سکند


در انتهای آماده شدن کباب‌ها، کره آب شده را به همراه زعفران و کمی آب در یک کاسه بریزید و با یک قلمو بر روی کباب‌ها بکشید تا کباب بختیاری شما چرب و لذیذتر شود. به را پوست بگیرید و بعد از جداکردن هسته‌های آن، به را در ابعاد مکعبی متوسط خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس به سرخ‌شده را همراه زعفران دم‌کرده و شکر به خورشت اضافه کرده و صبر کنید تا غذا جا بیفتد. خورش قیمه نخود از غذاهای خوش‌طعم یزدی است که به‌جای لپه، از نخود در آن استفاده می‌شود. این خورش طعمی مشابه آبگوشت دارد که از همین نظر متفاوت است. قیمه نخود یزدی، رنگی زعفرانی دارد و در طرز تهیه آن معمولا رب گوجه‌فرنگی به کار نمی‌رود.

  • سپس این عصاره که به آن «کلگ» نیز می‌گویند، برای یک هفته در آب خیس می‌شود تا به‌صورت خمیر دربیاید.
  • شما می‌توانید گوشت را به‌همراه پیاز، سبزی و لوبیا از ابتدا تفت دهید و سپس در زودپز بریزید.
  • در ادامه یک عدد پیاز درسته، لپه از قبل خیس شده و روغن را در قابلمه بریزید و صبر کنید تا گوشت و لپه روی حرارت ملایم گاز به‌آرامی بپزند.

طبخ خورش ماش به‌صورت سنتی بدون روغن صورت می‌گیرد و از مواد اولیه آن می‌توان به ماش، لوبیا چشم بلبلی، گیاهان جنگلی (گوش بز، اسفناج و…)، رب آلوی جنگلی، شکر، سیر، نمک، فلفل و ادويه اشاره کرد. لازم به ذکر است که ماش پتی خارش در برخی نقاط استان گلستان به‌صورت سرد هم سرو می‌شود. کمی روغن کرمانشاهی را در یک تابه مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. کوفته‌ها را برای یک ساعت در سس، روی شعله ملایم گاز بپزید تا کاملا مغز پخت شوند. در پایان کوفته‌ها را در ظرف مورد نظر بکشید و به‌همراه سس سرو کنید.

مثلاً زمانی که طفلی دندان در می‌آورد یا بخواهند به جا خالی دختری بعد از ازدواج بروند. گوشت خرد کرده با روغن سرخ می ­کنند و با آب می ­پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می­ خورند این غذا خوراک روزانه­ ی خانوار ایل است. در هر استانی غذاهای سنتی و معروفی وجود دارد که علاوه بر ساکنان آن مسافران نیز به آن ها علاقمندند .در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای چهارمحال بختیاری پرداخته ایم. برای مشاهده همه چیز درباره استان چهارمحال و بختیاری کلیک کنید.

پس از تمام شدن آب برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا دمپختک برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه دم بکشد. برای تهیه کباب بختیاری در تابه، آن‌ها را در سیخ چوبی سیخ کنید. برای این کار بهتر است گوشت و مرغ را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید تا روی شعله متوسط گاز داغ شود. سپس سیخ‌های چوبی را در تابه بچینید تا یک طرف آن‌ها روی شعله ملایم گاز بپزد. کباب بختیاری تابه‌ای را با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید.

کباب کوبیده زعفرانی

اشکنه را با نام روغن‌آب یا سوپ نیز می‌شناسند، اما باید بدانید که اشکنه با سوپ، کاملا متفاوت است. شواهد تاریخی نشان می‌دهند که این غذا در ابتدا در نواحی خراسان، به‌ویژه در شب‌های سرد و زمستانی بجنورد پخته می‌شده است؛ البته این غذا در حال حاضر در خراسان شمالی، جنوبی و رضوی نیز طبخ می‌شود. در ادامه با مراجعه به مقاله انواع اشکنه در مجموعه غذاهای محلی کجارو، با انواع این غذا در ایران آشنا شوید و غذایی ساده و مقوی در خانه طبخ کنید. دمی بلغور ساده، جایگزین مناسبی برای برنج است و می‌توان آن را با انواع خورش و غذاهای گوشتی نیز سرو کرد. طبع گندم، برخلاف برنج، گرم است و به‌دلیل وجود فیبر بالا، شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد.

آش گوشت (زیر برنجی) خرم آباد

رایج‌ترین نوع چکدرمه در گنبدکاووس و شهرهای ترکمن نشین با گوشت گوسفند درست می‌شود؛ اما چکدرمه دارای انواع دیگری نیز است که می‌توانید آن‌ها را در منزل درست کنید. برای مشاهده طرز تهیه چکدرمه به مجموعه مقاله‌های غذاهای محلی کجارو سر بزنید. غذاهای محلی و سنتی کرمانشاه با تنوعی بی‌نظیر، یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر تماشای تاریخ و طبیعت فوق‌العاده منطقه، غذاهایی لذیذ و متفاوت را مزه کنند. قیمه نثار را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین غذاهای محلی ایران معرفی کرد.

خورش سیب درختی

آبشار های پر آب و دیدنی مثل تنگ زندان و معدن، زیبایی آن را دو چندان کرده است . این منطقه زیبا با وسعتی در حدود ۶۲۰ هزار هکتار در بین سه شهرستان بروجن ، لردگان و اردل قرار دارد. در ۵ کیلومتری جنوب شهر فارسان و ۳۷ کیلومتری شهرکرد ، در مجاورت روستای ده چشمه ، گردشگاهی مصفا به نام پیر غار وجود دارد. این غار شگفت انگیز دو دهانه دارد و به دلیل وجود موانع طبیعی بیش از ۶۰۰ متر از آن قابل دسترسی نیست.