با بهترین غذاهای قبرس شمالی آشنا شوید کارگروه سرمایه گذاری شزوما-غذای هرمزگان


گردوی آسیاب شده را به‌همراه دو لیوان آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز بپزید تا روغن بیندازد. سپس پوست ماهی‌های کولی را بگیرید و سر و شکم آن را خالی کنید. در ادامه ماهی‌های کولی را به نمک، فلفل و گلپر آغشته کنید و در روغن فراوان و داغ، سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها برشته و طلایی شود.

  • سپس رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را به سس بیفزایید و هم بزنید.
  • بیشتر غذاهای شمالی و گیلانی طعمی ترش مزه همراه با سیر دارند.
  • باید بگذارید آب خورشت خشک شود و آن را به صورت غلیظ سرو کنید.
  • عطر و ظاهر آغوز مسما مازندران بدون تردید هر فردی را به سمت خود می‌کشاند.

باقلا یکی از مواد غذایی پرکاربرد در غذاهای محلی مازندران است که در باغ‌های این استان کشت می‌شود. ترکیب باقلا با سیر، شوید خشک، روغن، نمک، فلفل و زردچوبه یک غذای خوشمزه و لذیذ به نام باقلا وابیج در اختیار شما قرار می‌دهد. خورشت آلو یا مرغ و آلوی مازندرانی نام یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران بوده که اگر یک بار آن را میل کنید، به هیچ عنوان طعم فوق‌العاده آن را از یاد نخواهید بود. خورشت آلو با برنج سرو می‌شود و برای تزیین می‌توان مقداری زرشک، خلال پسته و گل محمدی به آن اضافه کرد. مواد تشکیل‌دهنده این غذای مازندرانی شامل گوشت گاو یا گوسفند، برگ سیر، پیاز، اسفناج، سبزی‌های محلی، ادویه‌های مختلف و آب است، اما می‌توانید در صورت تمایل به آن هویج هم اضافه کنید. بد نیست بدانید که برخی از نقاط استان مازندران در این غذا به جای گوشت از تخم مرغ استفاده می‌کنند.

فست فود پیتزا سولی از جمله فست فود های ساحلی تنکابن است یعنی در بخش شمالی بلورا شیرودی و نزدیک به ساحل قرار دارد. بیشتر میز و صندلی های فست فود پیتزا سولی تنکابن مبل های راحتی هستند لذا نه تنها با آرامش بیشتر از اینجا لذت می برید بلکه تعداد نفرات بیشتری هم به دور یک میز می توانند بنشینند. در نظر داشته باشید رستوران تهران تنکابن دو طبقه دارد و با اینکه در هر دو طبقه جا برای نشستن وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم به طبقه بالا مراجعه کنید تا از رفت آمدها به دور باشید. لازم به ذکر است پیش غذاهای سرو شده در این رستوران به قدری خوب هستند که هیچ مشتری را پیدا نمی کنید در کنار غذا، انواع پیش غذاها شامل میرزا قاسمی، ترشیجات و غیره را سفارش نداده باشد.

در ابتدا مرغ‌ها را با کمی نمک، فلفل سیاه و نیمی از زعفران در یک کاسه بریزید و آن‌ها را با دستانتان زیر و رو کنید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند. سپس درب ظرف را با سلفون بپوشنید و مرغ‌ها را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. مرغ‌ها را در کمی روغن در تابه تفت دهید تا دو طرف آن‌ها طلایی رنگ شود.

غذاهای خطه شمال ایران

«لَوَ» در زبان تالشی به‌معنای «شکم» و بخش دوم نام این غذا به‌معنای «رنگین» است و در واقع ونگی یا «شکم رنگین»، به تزیینات و چینش مخلفات غذایی در شکم مرغ یا اردک درسته پس از طبخ اشاره دارد. سپس آب آن را خالی کنید و با آب تازه و دو قاشق غذاخوری روغن در بک قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا برای ۴۵ دقیقه به‌صورت کته آماده شود. گوشت، نمک، فلفل و پیاز رنده شده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و روی آن را با سلفون بپوشانید. گوشت را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شود.

انواع غذای گیلانی با ماهی

سپس کولی‌ها را دوتا دوتا در آب گرم بریزید و پس از چند لحظه آن‌ها را دربیاورید. ماهی‌ها را در سینک بریزید و با فشاری کوچک، پوست آن‌ها را جدا کنید. توجه دشاته باشید که مایه کولی نباید زیاد در آب گرم بماند؛ زیرا آب‌پز می‌شود. سپس آن‌ها را با پیاز رنده شده، تخم‌مرغ، نمک و فلفل مخلوط کنید و حسابی ورز دهید. روی سطح کار خود، آرد بپاشید و مایه کوکو را روی سطح کار پهن کنید.

۱۸. آش گزنه

آشپزان رشتی مرغ یا مرغابی را می‌پزند، سپس با پیاز سرخ شده، رب، آلو و ادویه تفت می‌دهند. در نهیات این خورشت را با بادمجان و گوجه‌های سرخ شده تزیین می‌کنند. این کافه رستوران در واقع یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین رستوران‌ های ایرانی در کشور قبرس شمالی است که توانسته است با استقبال بسیار زیادی از جانب دانشجویان ایرانی و خارجی روبرو شود. انواع غذا‌های ایرانی شامل فسنجون، کله پاچه و حتی اکبر جوجه در این رستوران سرو می‌شود. در واقع اگر به عنوان یک مسافر وارد کشور قبرس شمالی شدید و به دنبال یک رستوران بسیار عالی با غذا‌های ایرانی بودید، می‌توانید به این رستوران در محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی وارد شوید. انواع خورشت، چلو کباب، جوجه و حتی ته چین نیز در داخل این رستوران سرو می‌شود.

ملاقورمه از قدیمی‌ترین غذاهای محلی مازندران محسوب می‌شود و در میان اهالی این منطقه شهرت خاصی دارد. تهیه این غذا در عین خوشمزگی بسیار ساده بوده و مواد غذایی تشکیل‌دهنده آن شامل بادمجان، گوجه‌فرنگی، جعفری، گشنیز، نعنا، سیر، پیاز داغ، تخم‌مرغ، آبغوره، روغن، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین می‌شود. توصیه می‌کنیم این غذای مازندرانی را تهیه کرده و میل کنید. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران را می‌توان خورشت بادمجان کباب معرفی کرد که در تهیه آن از مواد غذایی همانند بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر استفاده می‌شود. خورشت بادمجان کباب در همه شهرهای مازندران به ویژه رامسر طبخ می‌شود و بسیار لذیذ است.

بشته واش مخصوصاً در روستای کندلوس بسیار محبوب است و تقریباً محال است به این روستا سفر کنید و بشته واش پزان نباشد. اسفناج و عدس فروانی در تهیه بشته واش استفاده می‌شود؛ از این رو دارای آهن و فیبر فراوان است و برای افرادی که از کم خونی و فقر آهن رنج می‌برد بسیار مفید خواهد بود. سایر مواد تشکیل دهنده بشته واش شامل پیاز، سیر، زیره، فلفل و ادویه‌جات مختلف است. اگر از ما بخواهید یک رستوران خوب در غرب تنکابن را به شما معرفی کنیم که غذا های ایرانی و محلی سرو کند، یکی از بهترین پیشنهادهایمان رستوران سه کاج است.