با بهترین غذاهای قبرس شمالی آشنا شوید کارگروه سرمایه گذاری شزوما-غذای هرمزگان


برای داشتن یک نرگسی خوشمزه‌تر و مجلسی‌تر، کمی گردوی خرد شده به غذا اضافه کنید. احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید. اما این غذا یک عضو کبابی دارد که بادمجان کبابی است و در آن از گوشت استفاده نمی شود.

  • برای درست کردن این غذا اول سیر له شده را با نمک و زردچوبه تفت می دهیم و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم.
  • اگر می‌خواهید چنین طعمی را بچشید، اجاره اقامتگاه آویشار تالش پیشنهاد ما به شماست.
  • سبزى معطر (گشنيز و كمى نعنا، برگ چغندر، برگ سير، اسفناج)، باقلا، عدس، لوبیا چیتی، آرد برنج، سبزی معطر خشک، چغندر، آبغوره یا آب نارنج و گوشت گوسفندی درست می‌شود و طعم و مزه‌ای ترش دارد.
  • آب و هوای مساعد و خاک مرغوب گیلان، سبب شده است تا انواع خوراکی‌های طبیعی از جمله صیفی‌جات، میوه‌ها و حبوبات در این منطقه رشد کنند و شاید به همین دلیل است که غذا در این منطقه، تا این حد متنوع است.

اگرچه شاید بتوانید این خورش خوشمزه را در شهر خود تهیه کنید، اما طعم اصیل سیر قلیه تنها و تنها در شهر سرسبز و خوش آب و هوای گیلان پیدا می‌شود. کدو سبز، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه مواد به کار رفته در این غذای مازندرانی هستند. همانطور که از مواد اصلی کدو بره مشخص است، این غذا در لیست غذاهای مقرون به صرفه مازندران قرار دارد و تمامی مواد غذایی آن به راحتی در دسترس قرار دارند. مالابیج یا مالاتا را می‌توان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی مازندران دانست که طعم بسیار لذیذی دارد و معمولا در وعده شام صرف می‌شود. غذاهای ایرانی فارغ از هر شهر یا استانی که به آن تعلق دارند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

از طرفی، کیفیت غذا ها فوق العاده است و مزه خاطره انگیزی هم دارد تا شما اگر از جزء رستوران گرد هایی هستید که به غذا بیشتر اهمیت می دهید تا محیط، به مشتری ثابت رستوران امیر طوبایی تبدیل شوید. در این رستوران انواع غذاهای کبابی شامل چلوکباب های کوبیده، جوجه و غیره سرو می شود. در شهر تنکابن بی شک قدم زدن در ساحل بکر، گشت و گذار در جنگل و بازدید از جاهای دیدنی بسیار لذت بخش است. از طرفی، غذاهای شمالی و تنوعی از رستوران های لوکس و باکیفیت در سراسر مازندران باعث شده رستوران گردی در مازندران به یکی از محبوب ترین تفریحات در میان مردم باشد.

در رستوران گیلار می‌توانید از دسرهای اصیل گیلکی مانند رشته‌ی خوشکار، کوکی و حلوای برنجی نیز سفارش دهید. در تهیه این خورش از گوشت مرغ یا گوسفند، شکر، آلو سیاه و قیصی استفاده می‌شود. این خورش به دلیل وجود شکر، آلو سیاه و آلو قیسی، طعم ترش و شیرین لذیذی دارد. به طور معمول این خورش با گوشت مرغ تهیه می‌شود اما می‌توانید از گوشت گوسفندی نیز استفاده کنید. فوت کوزه‌گری خوشمزگی خورش آلو مسما، کم آب بودن این خورش و استفاده از مرغ شمالی محلی است. طعم انار بیج مانند اکثر غذاهای محلی گیلان به علت وجود رب انار و سبزی محلی شمالی، ترش است.

خورش چغرتمه از بهترین غذاهای محلی گیلان

صرف غذا در یک محیط آرامش بخش و زیبا از مهم ترین ویژگی های یک رستوران با کیفیت است. مجموعه رستوران های رزاقی با داشتن این ویژگی ها به بهترین رستوران گیلان و بهترین رستوران رشت تبدیل شده است. منویی شامل چند مدل کته کباب، چند مدل خوراک از جمله مرغ ناردونی و جوجه ترش و شامی رودباری و انواع دمنوش و شربت که مناسب برای فصل‌های سردو گرم است. اما در بین همه ایتم‌های منو مرغ و آلو و سینی مخصوص آویشو و همینطور اکبر جوجه آن پرطرفدارتر از بقیه موارد است. از ویژگی های خوب دیگر آویشو محیط جذاب آن است که سعی کرده است حس و حال خوبی را با به کار بردن المان‌های فضای سبز و با ترکیب چوب ایجاد کند و در مجموع حال خوبی را هم از غذاو هم از فضا به مشتری‌ها منتقل کند. از همه رستوران‌هایی که نام بردیم معمولا در شمال و غرب تهران قرار داشتند.

۱۰. کوکو فسنجان گیلانی و طرز تهیه آن

پس از درست کردن کال کباب روی ظرف آن را سلفون بکشید و چند ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند و کال کباب خنک شود. در تهیه تاس کباب گیلانی به‌جای لیمو عمانی می‌توان از آب نارنج یا آب لیموی تازه نیز استفاده کرد. شما می‌توانید این غذا را با گوشت مرغ یا مرغابی و حتی ماهیچه گوسفندی نیز درست کنید. شما می‌توانیدمواد را به‌جای پختن برای ۱۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

برای درست کردن این غذا، پیاز را با کره تفت داده و کدو حلوایی خرد شده را به آن اضافه می‌کنند. در مرحله بعد برنج را به صورت لایه لایه با کدو، زیره و زعفران در قابلمه می‌ریزند تا دم بکشد. مازندرانی‌ها این غذا را با تخم‌مرغ نیمرو و نازخاتون سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شمال حتما سبزی مخصوص مرغ ترش را بخرید و با انجام مراحل زیر، این غذا را به وعده‌هایتان اضافه کنید.

رستوران گیلکی بنه با غذاهای شمالی بی‌نظیر، انواع ماهی آماده پذیرایی از شماست. رستوران بنه پارکینگ ندارد و باید برای سرو غذا زودتر به آنجا مراجعه کنید تا بتوانید به‌راحتی از غذای خود لذت ببرید. اگر دوست داشتید غذای شمالی را در فضایی لوکس و مدرن میل کنید به شما رستوران گیلکی بنه را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین رستوران گیلانی در تهران است. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران که از شهرت خاصی در میان اهالی این منطقه برخوردار بوده و بسیار دلچسب است را می‌توان آش کدو معرفی کرد. مواد غذایی این آش مازندرانی را کدو، عدس، برنج، پیاز داغ، آب لیمو، شکر و نمک تشکیل می‌دهند.

این غذای خوشمزه بیشتر در فصل پاییز و زمستان طبخ شده و به همراه برنج و ماهی شور سرو می‌شود. بخش شمالی ایران، سرسبزترین خطه کشورمان و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که جاذبه‌های طبیعی متنوع و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه، غذاهای خوشمزه و متنوع آن است که با توجه به مواد غذایی در دسترس و ذائقه شمالی‌ها تهیه می‌گردد. مردم شمال به دلیل همسایه بودن با دریای خزر، از ماهی بسیار استفاده می‌کنند و برای طعم‌ دادن به غذاهای خود نیز از سبزیجات خوش‌عطر شمالی بهره می‌برند. اغلب غذاهای شمال ایران مزه‌ای ترش دارند که از آب انار تازه یا آب نارنج تازه به دست می‌آید.

و غذاهای زیاد دیگری که لذت سفر به شهرهای شمالی را برای شما چندین برابر می‌کند و طعم ترش و ملس خورشت‌ها، آش‌ها و ترشی‌های شمالی برای همیشه در خاطرتان می‌ماند. همچنین شمات می‌توانید بعد از آماده کردن وسایل سفر خود به شمال کشور سفر کنید تا بهترین غذاهای شمالی را در رستوران‌ها شمالی بخورید. البته فراموش نکنید که اماکن دیدنی شهرهایی مانند سرخرود را مشاهده کنید.