بالاترین: لیست 12 بهترین غذای خارجی مجلسی برای مهمانی-غذای هرمزگان


دونر کباب یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه و همچنین از پرطرفدارترین غذاهای دنیا به شمار می‌رود و به دلیل گوشت لذیذش شهرت زیادی دارد، این غذا همراه پیاز یا فلفل سرو می‌شود. کومپیر یکی دیگر از غذاهای ترکیه است که از سیب‌زمینی، کره، ذرت، نخود فرنگی و کاهو تهیه می‌شود. ایمام بایلدی هم از دیگر غذاهای محبوب این کشور است که از بادمجان شکم‌پر تهیه می‌شود. چلوکباب یکی از معروف‌ترین غذاهای ایرانی است که نه تنها در بین هم‌وطنان عزیزمان، بلکه در میان خارجی‌ها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. کباب‌های ایرانی تنوع زیادی دارند، اما کبابی که بیشتر همه توجه گردشگران را به خود جلب کرده است، کباب کوبیده ایرانی است. کباب کوبیده معمولا به همراه برنج زعفرانی، گوجه و فلفل کبابی سرو می‌شود.

  • فضایی آرام با منویی از بهترین غذاهای فرنگی و به خصوص ایتالیایی مثل پاستا، لازانیا، اسپاگتی، استیک، ماهی سالمون و میگو دارد.
  • بالوت چیزی نیست جز جنین پرورش یافته‌ی اردک، که به صورت زنده پخته می‌شود و … بقیه‌اش را خودتان حدس بزنید.
  • با ماهیچه‌اس و معمولا برای مهمانی‌های مهم پخته میشه که به دلیل ظاهر شیک و طعم خاصی که داره، به راحتی میتونه سفره رو تزیین کنه.
  • مرغ کاری که با نام خورش مرغ کاری هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل کشور هند است که با ادویه فراوان تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد.
  • گوشت مرغ یکی از پر استفاده ترین مواد غذایی در سراسر جهان می باشد که با آن انواع غذاهای سنتی، فست فود و ..

به دلیل اینکه این غذا بدون روغن تهیه می شود کالری مناسبی دارد. این سوپ قارچ خوشمزه با فلفل دلمه و آب مرغ میتواند یک انتخاب مناسب مجلسی برای پیش غذا باشد به خصوص اگر نیاز به یک دستور پخت سریع و فوری دارید. البته ممکنه همه اسم این غذا رو به خاطر معروفیت زیادی که داره زیاد بشنویم. سوشی با استفاده از برنج پخته شده، شکر و نمک با سرکه تهیه میشه و انواع مختلفی داره، چون هر سر آشپز تو ژاپن با استفاده از مهارت خاص خودش این غذا رو درست می‌کنه. غذای مخصوص شب عید نوروز و مهمونی‌های خاص ایرانیه که ترکیب طعم سبزی پلویی با برنج و البته ماهی ایرانی باعث به وجود اومدن یه طعم شگفت انگیز شده. درست کردن این غذای خوشمزه روش‌های متفاوتی داره و با توجه به نوع ماهی که جنوبی باشه یا شمالی، میتونید برای درست کردنش اقدام کنید.

اسکالوپ مرغ

اگه اهل شیرینی جات هستی، باید بدونی که دونات های معروف آمریکایی با هیچ شیرینی دیگری قابل قیاس نیستن! راستی از هرکدوم از این غذاها خوشت اومد میتونی یاد بگیری و برای خودت درستش کنی. البته خوردن این غذاها توی کشور خودش مطمانا طعمش متفاوت تره!

رستورانی خلوت، آرام و دنج با انواع پیتزاها و غذاهای ایتالیایی است. این رستوران منویی فوق العاده با انواع سالادهای دلپذیر دارد. رستوران لیو گرچه فضای شیک و بزرگ در محله ای خوب دارد ولی رستوران گرانی محسوب نمی شود. تهیه این نوع پاستا شاید در سایر بخش های این کشور چندان آسان نباشد. همانند سایر غذاهای ایتالیایی، طعم اصلی این غذا به تازگی مواد تشکیل دهنده‌ آن است.

مغز سرخ شده، قلب طوطی دریایی، و میگوی مَست چه ویژگی‌های مشترکی با هم دارند؟ همه‌ی این غذاهای عجیب و غریب در یک جایی از جهان به عنوان غذای بسیار لذیذی شناخته می‌شوند. یک پاستای بسیار معروف در جهان که در عین حال یکی از قدیمی ترین دستور پخت ها را نیز دارا می باشد. غذای سنتی از بولونیا که با ریختن گوشت و سس و پنیر بین لایه های متناوب پاستا حاصل می شود. نوعی دیگر از لازانیای ناپلیایی وجود دارد که از سوسیس، پنیر ریکوتا و گوشت قلقلی تشکیل شده واز پنیر موزارلا به جای سس استفاده می شود. این غذا به بهترین شکل در شهر ناپل پخت می‌شود و طعمی شگفت انگیز دارد.

پیتزا زیتون

راویولی یکی از قدیمی ترین غذاهای ایتالیایی است و قدمت پخت آن به دوران امپراتوری رومی ها و زمان بازگشت مارکوپولو از چین باز می گردد. این غذا، پاستایی به شکل بالشتک های کوچک است که داخل آن ها را با مواد مختلف پر می کنند. راویولی اسفناج پرطرفدارترین نوع آن است و به گیاهخواران توصیه می شود. آمارها نشان می دهند که اروپاییان با خوردن دو یا سه تا راویولی سیر می شوند. از دکه های معمولی گرفته تا رستوران درجه بالا، مکان های زیادی برا سرو اسپاگتی کاربونارا وجود که بهترین آنها رستوران های داوینچی، روسکیولی، واسچلو و … هستند.

نان تست فرانسوی را در هنگ کنگ به همراه شربت سرو می کنند که می توان غذایی کامل برای صبحانه ها به شمار برود . غذایی سرشار از کلسترول و بسیار لذیذ که میتوان به خوبی از طعم آن لذت برد. به گونه ای که می توان انرا در دسته عجیب ترین غذاهای روی زمین با بوی خاص به شمار آورد . توفو بد بو از جمله غذاهای آسیای جنوب شرقی به حساب می آید که طعم خوش آن ارزش امتحان دارد . Arepas از میان وعده‌های غذایی در ونزوئلا است که از آرد ذرت تفت داده، تهیه میشه.

پیتزا ناپولی یا پیتزا ناپل یکی از پیتزا های معروف و مشهور ایتالیاست. فرهنگ غذای آمریکایی مانند بسیاری از کشورها در طول زمان دچار تغییر و تحولاتی شده است. با پیشرفت تکنولوژی، در دسترس بودن و مهاجرت افراد در سراسر کشور، این فرهنگ‌ ها دستخوش تغییراتی شده اند.