از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده مانند گوشت چرخ کرده ️ بیشترین ها


شما می‌توانید به‌جای مرغ، این خورش را با گوشت مرغابی بپزید. مغز‌های گردو را داخل مخلوط‌کن بریزید و آسیاب کنید تا به‌شکل پودر درآیند. خورش شوید خولی را می‌توان به‌جای مرغ با گوشت اردک درست کرد.

  • وجود گیاهان، طیور و جانوران دریایی مختلف، راه را برای ایجاد غذاهای متنوع باز کرده است.
  • البته برخی ترجیح می‌دهند به جای گوشت مرغ از گوشت بلدرچین استفاده کنند.
  • سیر واویج هم یکی از غذاهایی است که از سیر درست می شود ولی فقط برگ بوته سیر در آن استفاده دارد.
  • ترش سماق یکی دیگر از غذاهای پرخاصیت شمالی است که به دلیل وجود سماق در آن خواص بسیاری دارد.

در طرز تهیه خورش شوید مسماباید دقیقه مانند غوره مسما عمل کنید؛ فقط به‌جای پیاز از شوید و به‌جای غوره از آلوچه استفاده کنید. در زمان جا افتادن خورش، بادمجان‌ها را به‌صورت ورقه‌ای و گوجه‌فرنگی‌ها را به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید و در روغن به‌صورت جداگانه سرخ کنید. پس از پخت گوشت و جا افتادن خورش، آن را در ظرف سرو بکشید و بادمجان و گوجه را روی قورمه بچینید.

در صورتی که از وسط به دو نیم تقسیم شوند یعنی به خوبی پخته شده هستند. کمی صبر کنید تا تخم مرغ‌ها در باقالا وابیج از حالت خام به حالت پخته تبدیل شوند. سپس فلفل را به غذا اضافه کنید و آن را به آرامی هم بزنید. سپس با استفاده از یک چاقوی مناسب پوست بادمجان ها را جدا کنید.

سپس یک فنجان آب سرد در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گردوها روغن بیندازند. در ادامه سپس دو فنجان دیگر آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تکه‌های مرغ با حرارت ملایم و درب بسته کاملا بپزند. در ابتدا برگ‌های سبز سیر ریز خرد شده را در کمی روغن در تابه تفت دهید.

۷. ترشه پلو و طرز تهیه آن

ناردونی به معنی دانه‌های انار، نام یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال است. این غذا از انار، سیر، پیاز، رب انار و مرغ پخته می‌شود. دانه‌های انار و لعاب خورشت ناردونی واقعا وسوسه انگیز است. آشپزان رشتی مرغ یا مرغابی را می‌پزند، سپس با پیاز سرخ شده، رب، آلو و ادویه تفت می‌دهند. در نهیات این خورشت را با بادمجان و گوجه‌های سرخ شده تزیین می‌کنند.

۲۰. پنیر برشته و طرز تهیه آن

نمک، فلفل و سبزیجات خشک را در تابه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. در آخر، کمی آب و آبغوره در خورش بریزید و اجازه دهید تا خورش با درب بسته روی حرارت ملایم گاز بپزد و جا بیفتد. در زمان برداشتن خورش از روی حرارت، گلپر را در آن بریزید.

لا همراه با ماهی سرخ شده، ماهی دودی یا به‌تنهایی در کنار برنج کته یا نان، زیتون، اشپل، ترب سفید و باقلا سبز سرو می‌شود. ، اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید بهترین اقامتگاه را رزرو کنید. اما آنچه در این مطلب پیش روی شما قرار خواهد گرفت فهرستی از بهترین غذاهای شمال است که پیشنهاد می کنیم در سفر به شمال انتخاب و امتحان نمایید. جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

برای تهیه این غذا تخم‌مرغ هم‌زده را در تابه به‌صورت نان سرخ می‌کنند و مایه کوکو را در آن می‌ریزند. شما می‌توانید به مایه کوکو گردو، یک پیمانه برنج پخته و ۱۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده نیز اضافه کنید تا غذای پر ملاط‌تری داشته باشید. به بادمجان‌های حلقه‌ای خرد شده نمک بزنید و آن‌ها را برای ۳۰ دقیقه کنار بگذارید.

برای درست کردن این غذا، گوشت چرخ‌شده را با سبزیجات محلی خشک‌شده مانند نعناع، ریحان، گلپر و پلنگ مشک ترکیب کرده و به صورت گلوله‌های مسطح کوچکی شکل می‌دهند. سپس شامی‌های آماده شده را در روغن سرخ کرده و در سسی که از گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل تهیه شده است، می‌پزند. باید گفت نام اصلی و محلی این غذا “شوید خالی یا خولی” است. این غذای خوش آب و رنگ؛ ترش مزه است و با گوشت راسته گوساله طبخ می شود. آلوچه، شوید، رب آلوچه، رب گوجه فرنگی و پیاز از دیگر موادی که در تهیه این خورشت استفاده می شود.

شمامی‌توانید در این غذا از ۱۰۰ گرم لوبیای چشم بلبلی هم استفاده کنید. شما می‌توانید علاوه بر آب نارنج از آبغوره نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرچه پیازها را ریز تر و یکدست‌تر خرد کنید، طعم و ظاهر نرگسی شما بهتر خواهد شد.