آداب و رسوم بختیاری ها-غذای هرمزگان


جدید ترین نقشه استان چهارمحال و بختیاری با جزئیات دقیق و کامل به صورت آنلاین در سرویس نقشه و مسیریابی کارناوال. دلمه برگ مو که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج به شمار میروند و در شهر های مختلف ایران از این غذای محبوب استفاده میشود. ته چین گوشت از غذا های گران و محبوب ایرانی میباشد که جزو غذاهای مجلسی ایرانی با برنج نیز محسوب میشود.

  • اگر در تابستان به شهرکرد رفته‌اید، با رفتن به کافه لئو و سفارش یک آیس پک شکلاتی حسابی خنک می‌شوید.
  • در زمان پخت برای جلوگیری از خشک شدن کباب چند بار ترکیب زعفران و کره را با کمک فرچه روی کباب بزنید.
  • سپس سیخ‌های چوبی را در تابه بچینید تا یک طرف آن‌ها روی شعله ملایم گاز بپزد.
  • برای تهیه کباب بختیاری در تابه، آن‌ها را در سیخ چوبی سیخ کنید.
  • لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار طولانی میباشد زیرا برنج یکی از غذا های اصلی ایرانیان محسوب میشود و اکثرا به عنوان غذای مجلسی برنج در کنار خورشت ها سرو میشود.

برای تهیه گردو پلو با گوشت، گردو‌ها را درشت خرد کنید و آن‌ها را برای یک ساعت در آب خیس کنید تا پوست روی آن‌ها به‌راحتی جدا شود. گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود. یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در یک قابلمه روی حرارت متوسط تفت دهید تا آب آن بخار شود. سپس کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شود.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای ارومیه آذربایجان

بعضی از آن‌ها شیرین و برخی دیگر حتی می‌توانند ترش هم باشند. برای اینکه گوشت گوسفندی و گوشت مرغ کمی استراحت کنند و طعم دار شوند کاسه حاوی مواد را به مدت دو تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت دو تا چهار ساعت کاسه حاوی گوشت را از یخچال خارج کنید.

مراسم زار درمانی چیست و چگونه اجرا می شود؟

سپس بقیه مواد را اضافه کرده و آنها را روی حرارت می گذاریم. اگر در روزهای سفرتان هوس یک دیزی سنگی باکیفیت و عالی کردید، حتماً به سفره‌خانه چوبین سر بزنید. این سفره‌خانه مانند تمام رستوران‌های شهرکرد منویی متنوع از غذاهای ایرانی دارد که نام دیزی سنگی بیش از همه شما را به وسوسه خواهد انداخت. وقتی می‌خواهید به رستوران چوبین وارد شوید، با دری چوبی مواجه خواهید شد که شما را به داخل خانه‌ای قدیمی هدایت می‌کند. در دو طرف حیاط این خانه تخت‌هایی با قالی‌های رنگارنگ برای نشستن شما قرار گرفته‌اند. وسط حیاط نیز جوی آبی با کاشی‌های فیروزه‌ای در جریان است که صفا و صمیمیتی دل‌نشین به فضای رستوران می‌دهد.

این کار را تا تمام شدن مواد ادامه می دهیم و با افزودن دو لیوان آب در قابلمه را می بندیم و می گذاریم روی حرارت ملایم کاملا بپزد. اُماج نوعی غذای محلی دیگر است كه در آن سبزی آش، آرد الك شده، پیازداغ، عدس و سبزی آش را كه بیش‌تر اسفناج است، می‌پزند. زردکوه رشته کوهی است در منطقه ای مابین چهارمحال و بختیاری و خوزستان.